Tatoveringer Under 18 År..


  • Tak for tilbudet men jeg har lige snakket med vores formand i DTL og er blevet enige om at udarbejde noget presse om problemet på foreningens vejne... da det vil have støre effekt hvis vi som en forening står sammen i stedet for mig som enkelt person...


    Fed7haS

  • Jeg kan kun være enig med hvad det er i skriver her inde, og til dig fedthas, så er det sq et sejt træk at skide på sine kunder, som du jo sådanset gør. Men det er jo efter reglerne. Men hvorfor ikke hænge et skilt op i din shop hvorpå der står de gældende regler, og at du er medlem af dansk tatovør laug, og så lad det være det. Jo - du mister jo et par mindreårige kunder (som jo så alligevel ik er kunder) men det fortæller også de rigtige kunder at du er en professionel der tager dit arbejde seriøst.


    Men god ide at i går sammen som forening og får pressen til at se på problemet. Det gør at i står noget stærkere i jeres sag :) ... og husk lige at smid alt hvad det er i finder ud af her inde. En yderst spændende sag :D ... (pressens magt over regeringen?:P)

  • Quote

    Originally posted by Fed7haS


    Tak for tilbudet men jeg har lige snakket med vores formand i DTL og er blevet enige om at udarbejde noget presse om problemet på foreningens vejne... da det vil have støre effekt hvis vi som en forening står sammen i stedet for mig som enkelt person...


    Fed7haS


    Lyder jo sådan set rigtigt nok, at i gør det i samlet flok. :9xo

  • Quote

    Originally posted by FlexQ
    Jeg kan kun være enig med hvad det er i skriver her inde, og til dig fedthas, så er det sq et sejt træk at skide på sine kunder, som du jo sådanset gør. Men det er jo efter reglerne. Men hvorfor ikke hænge et skilt op i din shop hvorpå der står de gældende regler, og at du er medlem af dansk tatovør laug, og så lad det være det. Jo - du mister jo et par mindreårige kunder (som jo så alligevel ik er kunder) men det fortæller også de rigtige kunder at du er en professionel der tager dit arbejde seriøst.


    Men god ide at i går sammen som forening og får pressen til at se på problemet. Det gør at i står noget stærkere i jeres sag :) ... og husk lige at smid alt hvad det er i finder ud af her inde. En yderst spændende sag :D ... (pressens magt over regeringen?:P)


    tror du har misforstået min holdning til problemet... jeg har allerede skildte med Reglerne og store "PERSONER UNDER 18 ÅR TATOVERS IKKE!" osv i min shop.. og vi har en 110% fast politik at vi IKKE tatovere mindreårige...


    Så hvor får du det med at jeg skider på mine kunder fra? :S


    Fed7haS

  • hey... kunne være fedt at se noget af jeres art.... har jeres shop en home page ?? Min mening er også man skal være 18 år. Fik selv min første tattoo da jeg var 16 men har nu aldrig fortrudt det.... Lidt dobbelt moralsk...

    MSI K9N sli platinum
    AMD 3800+ x2
    Apack Zerotherm BTF95 cpu køler
    WD Caviar SE16 320 gb
    2*1 kingston value pc5300
    Asus EAH 3650 HDMI
    Samsung SH-S203B dvd brænder
    Toshiba HD DVD drev
    Acer 17" AL1714MS,8ms
    Logitech z 3e

  • Til dem der spørger hvor min shop ligger osv send mig en PM hvis i vil vide det.. Tweak.dk har tydelige anti Reklame regler og vil ikke bryde dem.. men går ud fra det er ok hvis jeg giver Tweakere min shops adrasse over PM :)


    Fed7haS

  • Quote

    Originally posted by Fed7haS
    Til dem der spørger hvor min shop ligger osv send mig en PM hvis i vil vide det.. Tweak.dk har tydelige anti Reklame regler og vil ikke bryde dem.. men går ud fra det er ok hvis jeg giver Tweakere min shops adrasse over PM :)


    Fed7haS


    Jeg vil gerne se noget fra din shop...


    Og til dit første indlæg, kan jeg godt følge dig.
    Selv var jeg 16 år da jeg fik min første tatovering. (Klassetur i 10. klasse) Og i dag ville jeg nok have ventet til jeg var lidt ældre. Ikke at jeg har fortrudt den. Men Kunne godt forstille mig at der var nogen som måske fik lavet noget som de let kommer til at fortryde.....


    (Den tatto shop jeg har brugt de sidste par gange, Kræver id hver gang. En ting som jeg synes er lige så vigtigt som sterile nåle....)

  • Fed7haS, du skal selvfølgelig ikke tatovere dem selvom du ved at de bare går et andet sted hen. Du kan ikke redde verdenen og du skal efter min mening ikke risikere noget for dem.


    Jeg synes du skal fortælle dem at loven forbyder at unge under 18 år bliver tatoveret og slutte af med at fortælle dem at de tatovører som bryder loven er de samme som også bryden lovgivningen omkring hygiejne og så fortælle dem at det kan resultere i HIV og leverbetændelse og at tatovører som har behov for at bryder lovgivningen for at tjene penge med garanti ikke er gode tatovører og at deres arbejde derfor med stor sandsynlighed vil være meget dårligt udført. Bare fortæl dem at det bliver grimt - piger går jo op i deres udseende så det må da også gøre indtryk på nogen (altså dem der ikke har hørt om HIV og Hepatitis....).


    Hvis de stadigvæk vil have en tatovering så lad dem om det.

  • en tatovør skal spørge om ID og kræve tilladelse fra forældre hvis den unge er under 18.


    Så, ja, man skal ikke være 18 for at få en tatoo, man skal bare have en forælder der går ind for om man må have en tatoo, derudover skal enten butikken eller forældrene informere om bagdelene ved en tatoo, fx. at det er dyrt at fjerne den.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Originally posted by Tigerplayer
    en tatovør skal spørge om ID og kræve tilladelse fra forældre hvis den unge er under 18.


    Så, ja, man skal ikke være 18 for at få en tatoo, man skal bare have en forælder der går ind for om man må have en tatoo, derudover skal enten butikken eller forældrene informere om bagdelene ved en tatoo, fx. at det er dyrt at fjerne den.


    Lige for at få det helt på plads. Så må unge under 18 år ikke tatoveres !!!!


    Lov om Tatovering.


    VI FREDERIK DEN NIENDE, af Guds Nåde Konge til Danmark, de Venders og Goters, Hertug til Slesvig, Holsten, Stormarn, Ditmarsken, Lauenborg og Oldenborg, gør vitterligt:
    Folketinget har vedtaget og Vi ved Vort samtykke stadfæstet følgende lov:


    §1. Den, der tatoverer en person under 18 år, straffes med bøde eller hæfte, medmindre højere straf er forskyldt efter den øvrige lovgivning.
    Stk.2 På samme måde straffes den, der tatoverer en person i hoved, på hals eller på hænder. § 2. Loven træder i kraft den 15. juni 1966.
    § 3. Loven gælder ikke for Færøerne og Grønland, men kan ved kgl. anordning sættes i kraft for disse landsdele med de afvigelser, som de særlige færøske og grønlandske forhold tilsiger.


    Givet på Christiansborg slot, den 8. juni 1966.
    Under Vor Kongelige Hånd og Segl.
    FREDERIK R.


    Justitsmin.j.nr.L.A.496-65.
    Folketingstid. 1965-66: 3493, 3579, 5289, 5466; A. 1403; B. 971; C. 431. K.Axel Nielsen.
    (Kilde: Lov nr. 433 af 8. juni 1966 om tatovering)


  • Takker jeg var lige selv ved at finde det fram da der tydeligt er folk der stadig lever i troen om at man godt må hvis man har sine forældre med... :)


    Fed7haS

  • Quote

    Originally posted by Fed7haS


    Takker jeg var lige selv ved at finde det fram da der tydeligt er folk der stadig lever i troen om at man godt må hvis man har sine forældre med... :)


    Fed7haS


    hmm... så skal der åbenbart traces tatovører...


    nå men man blev da det klogere så... :D

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Altså jeg forstår dig 100 % fethas, men jeg er selv en dreng på 17 år med tattoo og piercing og begge dele er lavet professionelt. af professionelle mennersker der har haft egen shop i flere år og som overholder de regler der nu er for dem. min piercing er 1½ år gammel og min tattoo er 1 år gammel og jeg er ikke blevet træt af nogen af dem, og min tattoo er hverken grim eller har givet komplikationer, selvfølgelig har forældrene et ansvar, men når ens forældre som mine giver lov til det. er det barnet egent ansvar at blive enige med sig selv om det er en god idé eller ej at få den lavet. og jeg kender folk ned til 14 års alderen der har piercinger og tattoo´s som de ikke er utilfredse med eller som er grimt lavet. selvfølgelig er der folk der ikke aner hva de laver med et tattoo apparat i hånden. men der er os mange der ved hvad de laver men som bare mener det er bedre at de unge får det lavet professionelt end hos en gade gøgjler som vi kalder dem. jeg er på mange punkter træt af at høre på at det er forældres ansvar de har et ansvar men mange unge gør sku som de selv vel uden forældrene aner noget som helst om det.

  • Velkommen til Tweak. :cheers:


    Men til en anden gang så check lige datoen på de tråde du skriver i - det sidste indlæg blev lavet tilbage i 2006. :huh:


    @Crewet: Jeg går ud fra at den der "Denne tråd er over et år gammel" feature ikke er implementeret endnu? :))

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Altså jeg forstår dig 100 % fethas, men jeg er selv en dreng på 17 år med tattoo og piercing og begge dele er lavet professionelt. af professionelle mennersker der har haft egen shop i flere år og som overholder de regler der nu er for dem. min piercing er 1½ år gammel og min tattoo er 1 år gammel og jeg er ikke blevet træt af nogen af dem, og min tattoo er hverken grim eller har givet komplikationer, selvfølgelig har forældrene et ansvar, men når ens forældre som mine giver lov til det. er det barnet egent ansvar at blive enige med sig selv om det er en god idé eller ej at få den lavet. og jeg kender folk ned til 14 års alderen der har piercinger og tattoo´s som de ikke er utilfredse med eller som er grimt lavet. selvfølgelig er der folk der ikke aner hva de laver med et tattoo apparat i hånden. men der er os mange der ved hvad de laver men som bare mener det er bedre at de unge får det lavet professionelt end hos en gade gøgjler som vi kalder dem. jeg er på mange punkter træt af at høre på at det er forældres ansvar de har et ansvar men mange unge gør sku som de selv vel uden forældrene aner noget som helst om det.


    For det første, tråden er fra 2006, altså fem år gammel


    For det andet... Det er lov at man skal være over 18 mht. tatoveringer (så din tatovør bryder loven), men det er ikke en lov der ser ud til at blive opretholdt. Med piercinger forholder det sig anderledes, da det ikke bliver betragtet som en permanent ændring (tænk på i 1966 havde man ikke laseroperation som man har i dag). Hullet kan hele, men det gør en tattoo ikke.
    Jeg fik selv piercing i venstre øre da jeg var 8, men det var også velvidende at en piercing kan hele.


    Personligt synes jeg den klogeste beslutning er at vente til man bliver 18, da er man sikker på at man er moden nok til at træffe den store beslutning i at få en tattoo, man er sikker på at personen kender konsekvenserne ved at få og have en tattoo, samt de stigmaer der følger med.


    rent faktisk forholder det sig sådan at en tatovering, især hvis den er synlig, kan ødelægge en potentiel karriere, især i de bedre betalte jobs. Det faktum er noget mange finder ud af på den hårde måde når de rent faktisk sidder til jobsamtalen. Tabuet over tatoveringer var stærkere i 60'erne end det er nu, men ikke desto mindre kan der blive store konsekvenser for en persons fremtid; Helt sikkert noget en 16-årig eller dig ikke har tænkt helt igennem. Jobmarkedet dømmer på udseendet og tatoveringer ses tit som et symbol på lav status og andre negative ting.


    Forældrene kender konsekvenserne af tatoveringer, derfor er det til dels deres ansvar i det mindste at informere om konsekvenserne på området, og ja forældre kan ikke holde øje med deres poder 24/7, men det ville selvfølgelig hjælpe hvis ungerne rent faktisk lærte at tænke selv nu og da.


    De tattoos jeg gar set tit på unge er for det meste kinesertegn og kærestenavne. For det første, snydes der uhyggeligt meget med kinesertegn, det tegn man tror betyder "styrke" kan sagtens i stedet betyde "idiot". For det andet er ungdomskærlighed MEGET sjældent faste forhold, og det at have ex'ens navn stående er ikke ligefrem en fissemagnet.


    Lovgivning ift. børn og uge kører på "ansvar med sikkerhedsnet". Hvis ansvaret vurderes for stort og uhåndterligt for børn og unge, forbydes det, og tro mig, der en meget god grund til tatovering af mindreårige er forbudt, der er ikke noget sikkerhedsnet for en mindreårig ift. tatoveringer, da selvom vi har laseren, så kommer det til at indebære udgifter som alt for mange unge ikke råder over (en tur under laseren koster minimum 15.000) eller kan håndtere.


    tl;dr du er en sinke ;)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Jeg opdagede først det var en gammel tråd da jeg så Bent'z navn :)) ...
    -He's back! Eller, det troede jeg, indtil jeg så datoen :roller:

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb