scooter? er blank? cpi oliver?

  • jeg går og overvejer at bytte min ene bærbar til en scooter. nemlig CPI Oliver


    er det ok kval eller ?


    den er fra 05 og har følgende defekter / mangler:
    ny starterkobling ( hva så end det er)
    skjoldene er rimlig ødelagt ( kan fixes selv )
    ingen forbremse ( lyder som en nem ting :) )
    ingen blinklys ( lyder som en nem ting :) )



    og denne sætning: skal lige sættes noget gaffa om luftfiltret for at den starter alså jeg har bare sat fingrene i den



    hvad siger i til det?


  • Ville ikke købe den;)


    Ingen blinklys? Kogte ledninger?
    Forbremse? Utæt kaliber = ½dyr ting
    Starterkobling? aner ikke hvad det er, men lyder ikke billigt
    Smadret skjolde? stadig en omkostning

  • Men det komemr an på hvad hans bærebare er værd jo.. hvis den kun er feks. 4k værd kan det jo godt betale sig..hvsi eller han har lidt forstand på scootere og gidder ofre en halv dags tid på den..

  • ALT andet end cpi.


    Den bedste du nok får er Piaggio / Gilera de har nogen fandens gode og holdbare motorer (vespa).


    Cpi er rent ud sagt noget kineser skidt. Som ikke holder særlig godt.

  • Nej nej nej, for guds skyld ikk CPI, det vil være det samme som at købe compaq computere.. ;)


    Hold dig til mærkevarerne..


    Yamaha
    Aprilia
    Eller
    en puch maxi :T

  • Hold dig fra CPI - stort set alle jeg kender der har haft, eller har CPI har ikk oplevet andet end bøvl med dem..


    ..og det lyder bestemt ikk som nogen go handel du er på vej til at begive dig ud i..

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Som alle andre siger.. CPI, hold dig fra det.. du kan ikke købe noget ringere..


    Derimod, en Aprilia Sonic.. det er noget der vil fremad :)

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Som alle de andre vil jeg fraråde dig at købe en cpi, eller snask som hot50...
    Det er virkelig bare ikke pengene værd.


    Køb dig hellere noget stalker eller en sonic. Det bliver du bare gladere for i længden, selvom du skal skyde nogle flere penge efter det.


    Min cykelpusher viste mig hans række af service mapper, dengang jeg købte min gilera stalker. der var eeen til gilera, og 14 til cpi osv. på trods af at han over det tidsrum solgte lige dele cpi og gilera.


    Altså du kan jo os vælge at give lidt mere for scooteren og få en luxus stalker og så købe en ICE :D ... det er bare kram :)

  • Hvis du vil Frem i flokken skal der stå Yamaha på blokken :)) :9xo


    Til Kay " Behøves du at spamme sådan" skriv noget ordenligt

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

    Rettet en gang, sidst af Simon Bay ().

  • det er en god scooter .. men den er ikke mere end max 4000 kr værd.. når skjoldene . koblingen og det er smadret..


    Den kan saktens være noget andet end koblingen nu du siger du ikke ved en hø om scooter..


    Jeg ville ikke bytte

    .: Toshiba Satelite A100-564 :.
    Pentium Celeron M 380 1.6 Ghz
    1536 Mb DDR2 Ram
    60 Gb HDD 5400 Rmp + 250 gb extern
    15,4" skærm
    DVD brænder
    Ati Readion 200M 128 Mb
    Logitech Mx518 + Icemat Black edion 2

  • Køb Piaggio.


    Minarelli er skod deres nåleleje ø10 ( SKOD ) og deres lejer holder ikke særligt godt.


    Mine råd


    Piaggio Typhoon
    Piaggio NRG
    Gilera Stalker
    Piaggio Zip


    Gode scooter, holder RIGTIG længe.

  • Quote

    Originally posted by Simon Bay
    Hvis du vil Frem i flokken skal der stå Yamaha på blokken :)) :9xo


    Til Kay " Behøves du at spamme sådan" skriv noget ordenligt


    Kan han ikke...


    Jeg ville som alle andre her inde ikke købe den - alt det der galt med den, og så fordi det er CPI ...


    Det du snakker om som lyder som en nem ting... well... hvad tror du et komplet blinklys koster? For både for og bag er det allerede 500,- ...


    Bremseskive mindst 300,- bremsekaliber 700,- og bremseklodser 90,- ..


    Startkobling får den til at lyde stjålen...


    Og skjole er pisse dyre...


    Så godt at du valgte ikke at bytte. ;)


    Gad egentligt godt vide, hvorfor der ikke er nogen der anbefaler Honda SFX? Har selv en og den er for dejlig... misvedligeholdt så det siger spar to, men spinder stadig som en mis... det eneste der er skiftet ud de sidste 17000 km er udstødning, speedometerkabel, gaskabel, kilrem og ruller...