Techno/trance sange!


  • Og..? :P

    Morten Berendt Marstal -> MBM -> Arch Em El -> Archiebal -> Archie... Og så et M som står for Morten


  • Hvor stammer det citat fra ? Gætter dog på Wikipedia ?


    Vil dog stadig vove den påstand, at du ikke kan hænge en hel kunstner op på den ene underkategori i Trance, da en kunstner oftest udvikler sig med tiden, prøver nye ting af osv. Noget af hans music er givet vis anthem, men langt fra alt, imo.


    Men infected mushroom er nu altså stadig trance, nærmere betegnet Psychedelic trance.

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    Hvor stammer det citat fra ? Gætter dog på Wikipedia ?


    Vil dog stadig vove den påstand, at du ikke kan hænge en hel kunstner op på den ene underkategori i Trance, da en kunstner oftest udvikler sig med tiden, prøver nye ting af osv. Noget af hans music er givet vis anthem, men langt fra alt, imo.


    Men infected mushroom er nu altså stadig trance, nærmere betegnet Psychedelic trance.


    Jep, mener det var Wikipedia. Jeg siger ikke at Tiësto kun laver Anthem Trance, men det er hans "hovedgenre". Hvis du læser det jeg citerede, så kan du se at det hænger sammen med hans tracks' stil.


    Og ja, Infected Mushrooms er Psycedelic Trance, men stadig synes jeg at det er så anderledes, at man ikke kan kalde det trance.
    Altså, det er jo næsten er fuldstændig anderledes stil. Plejer selv at kalde det LSD musik :P

  • Asterix synes jeg i mangler! Son kite for den sags skyld! Jeg kan for den sags skyld også anbefale amarysa 2005 mycel! Ligger nok mere i trance!

  • Quote

    Originally posted by Madsass


    Jep, mener det var Wikipedia. Jeg siger ikke at Tiësto kun laver Anthem Trance, men det er hans "hovedgenre". Hvis du læser det jeg citerede, så kan du se at det hænger sammen med hans tracks' stil.


    Og ja, Infected Mushrooms er Psycedelic Trance, men stadig synes jeg at det er så anderledes, at man ikke kan kalde det trance.
    Altså, det er jo næsten er fuldstændig anderledes stil. Plejer selv at kalde det LSD musik :P


    Ye, fandt faktisk det citat på wikipedia, da jeg tjekkede lidt ud på genre. Og Tiesto stod nævnt blandt de kunstnere der laver Anthem Trance. Havde så bare den opfattelse, at det var noget lidt andet. Fandt ud af et andet udtryk for Anthem Trance var Epic Trance, hvilken betegnelse jeg har hørt nævnt før. Omend er Tiesto ret teknisk (så at sige) i sin musik, synes jeg.


    Kunne dog se på Wiki, at Psytrance egentlig førhen gik under Goa Trance. Det stammer så vidt jeg ved fra indien af, eller dernede et sted.


    Eneste minus ved Wiki er dog, at alle sådan set kan tilføje informationer, så 100% korrekte er de ikke med sikkerhed. På den anden side er Trance utrolig svær at opdele og udpensle en genre, da mange tracks indeholder så mange forskellige elementer idag. Førhen var musikken så meget mere simpel, men idag skal der bare så meget mere til for at slå igennem med noget fedt.


    Nogle siger der er kommet for meget Cheese i Trance, dvs. sang! For tiden er det meget populært med en mandelig vokal.

  • har dog hørt at Goa er et sted nede i indien hvor de mærkeligste lyde blev lavet og det er så der navnet stammer fra.. Det er seføli kun hva jeg har hørt af nogen men kan dog ikke sige om det er rittig eller ej :P


  • PPT (Peter På Tværs) er på banen igen, kun et at de nævnte er trance, så måske du skulle omformulere din sætning :boxing:

  • Quote

    Originally posted by SplatDK


    PPT (Peter På Tværs) er på banen igen, kun et at de nævnte er trance, så måske du skulle omformulere din sætning :boxing:


    Ahh, det er nu commercial trance/eurotrance det meste :razz:

  • Quote

    Originally posted by Macimuz


    Ahh, det er nu commercial trance/eurotrance det meste :razz:


    ja du sikkert ret.. men når jeg tænker trance... kommer johan gielen, tiesto etc. på nethinden med det samme..

  • Quote

    Originally posted by SplatDK
    ja du sikkert ret.. men når jeg tænker trance... kommer johan gielen, tiesto etc. på nethinden med det samme..


    Yeah, det er også hvad jeg mere forbinder med Trance. Også det jeg langt hellere foretrækker. Gerne med en god gang cheese (sang), klaver og/eller guitar.

  • Megara Vs. Dj Lee - Human Nature
    - Trance


    Megara Vs. Dj Lee - Musical Soceity
    - Trance


    Megara Vs. Dj Lee - Full Intention (Club Mix)
    - Trance


    C-Bool - House Baby (Verano Remix)
    - "Club Trance" / Eurotrance


    Starsplash - Hardstyle My Style (Dj Metazero Happy Hardcore Remix)
    - Vocal Trance w/ Hardstyle Remix


    Rocco - Spaceman 2004
    - Eurotrance / Vocal Trance


    Tune Up - Ravers Fantasy
    - Vocal Trance


    Bulldozzer - Funky Groove (Tune Up Remix)
    - Hardtrance (Faktisk Techno?). Eller lys vocal techno? Haha :P


    Bulldozzer - Bazooka (Club Mix)
    - Må næsten være techno.


    Armin Van Buuren - Serenity (Sensation White Anthem 2005)
    - Anthem Trance.



    Nogle der ikke er enige? :P


  • Ye, der er i hvertfald ikke noget af det der er Techno. Vil heller ikke mene noget af det er Vocal Trance. Det meste er Eurotrance/commercial trance.

  • Quote

    Originally posted by Fino
    Dj tiesto - Adagio for strings


    Vel nok den eneste techno sang jeg kan lide.. alt det andet sutter groft imo..


    Det er så STADIG trance, og ikke techno.

  • Quote

    Originally posted by SplatDK


    hop i havet :pokey:


    Utroligt at det nummer kan rykke så meget.. Det er VIRKELIG simpelt, men alligevel fedt!


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Originally posted by Madsass


    Det er så STADIG trance, og ikke techno.


    oh yeh soz.. anthem trance.. anyways.. mente: vel nok den eneste sang fra dj tiesto jeg kan lide...