Miste Kørekort på Scooter ?

  • Hey...


    Jeg går og overvejer om jeg skal købe en 45 Scooter igen, bare for sjov :)


    Men den skal jo ikke køre de alm. 45 km/t hehe... men meget genre 100km/t mere..


    Men så kom jeg i tanke om, hvis jeg bliver stoppet på den med f.eks. 130km/t mister jeg så mit kørekort? eller får man et klip i det eller hvordan?


    bare lige for at være sikker ;) så er jeg 21 år, og har alm. bil kørekort.

  • Du kan meget nemt miste dit kørekort også selvom du kommer på en scooter. Der er faktisk ikke regler for hva du køre på hvis du kunne cykle hurtigt nok kan du også miste dit kørekort der.


    Faktisk kan du ved kraftig spirituskørsel på cykel for en udsat kørekort eller miste det. Tror dog ikke det er noget de gør meget i hvis du er stiv på cykel.


    Korte af det lange du kan godt miste dit kørekort eller for et klip også selvom du kører på en scooter.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • jo du kan godt miste kørekortet for at være stiff på en cykel.....og vil da ikke være hellig og påstå jeg heller ikke har taget en lusker ude på bøhlandet en fredag nat....men det er da ikke smart...


    og ja de samme % satser for hvor hurtigt man må køre gælder fx fra 45 km/t selvom det er 80 km/t zone....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

    Rettet en gang, sidst af Fragman ().

  • Quote

    Originally posted by Krasser1
    Hmm nogen der kender nogle konkrete eksempler på folk som har mistet deres kørekort ved at cykle i stiv tilstand??? hehe blev sku lige lidt nervøs for mit kørekort :boxed:


    Kender en der har fået en bøde for det men ikke mistet kørekort men det er nogle år siden og hans promille var ikke så høj, så selvom det havde været i bil havde han ikke mistet kortet.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by Aqu
    Hvorfor køber du dig så ikk bare en 30-scooter? :)


    det er de samme regler for 30 og 45... og den jeg vil ha fåes ikke i 30 modellen... en Yamaha TVR 50 mener jeg den hed

  • Quote

    Originally posted by Aqu
    Hvorfor køber du dig så ikk bare en 30-scooter? :)


    Det gør det stadig ikke mere lovligt at køre 130 km/t på en scooter :roller:

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

  • Man mister da ikke sit kørekort ved at køre på en 30'er scooter... der skal man jo slet ikke have noget når blot man er 18. - Så der kan du bare køre og nøjes med at få bøder.


    Men hvis du derimod kører på en 45'er, så bliver du skraffet som hvis der var samme procentmæssige hastigheds overtrædelse i en bil - du skal jo have kørekort for at køre den.

  • Quote

    Originally posted by Zlinky
    Man mister da ikke sit kørekort ved at køre på en 30'er scooter... der skal man jo slet ikke have noget når blot man er 18. - Så der kan du bare køre og nøjes med at få bøder.


    Men hvis du derimod kører på en 45'er, så bliver du skraffet som hvis der var samme procentmæssige hastigheds overtrædelse i en bil - du skal jo have kørekort for at køre den.


    forkert..hvis du hAR et kørekort kan du sagtens miste det...har du det ikke kan du få det udsat, og har du allerede mistet det på livstid kan de også tage scooteren.....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman


    forkert..hvis du hAR et kørekort kan du sagtens miste det...har du det ikke kan du få det udsat, og har du allerede mistet det på livstid kan de også tage scooteren.....


    En 30'er? Den kan alle da køre - også selv om de har fået taget kørekortet for spritdomme etc...

  • læs mit indlæg igen...det har intet at gøre med om det kræver det elelr ej...en cykel kræver heller ikke kørekort....men det kan blive snuppet hvis du kører fuld på en alligevel...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Kan kun sige, at hvis folk er så ligeglade med andres ve og vel, så burde de forbydes overhovedet, at køre noget som helst.
    Køre over 100 på en lille scooter - jøsses. :roller:
    Mener også man kan miste kørekortet og det bør vel også være konsekvensen, når man tilsidesætter alle regler og er til fare for sine omgivelser.

  • Quote

    Originally posted by Bentzin
    Kan kun sige, at hvis folk er så ligeglade med andres ve og vel, så burde de forbydes overhovedet, at køre noget som helst.
    Køre over 100 på en lille scooter - jøsses. :roller:
    Mener også man kan miste kørekortet og det bør vel også være konsekvensen, når man tilsidesætter alle regler og er til fare for sine omgivelser.


    Min galme scooter da jeg var 16 kørte da 140/150...


    og bare fordi den køre den passer man så ikke på andres ve og vel??

  • Quote

    Originally posted by Angelus


    Min galme scooter da jeg var 16 kørte da 140/150...


    og bare fordi den køre den passer man så ikke på andres ve og vel??


    Folk der kører med sådan en hastighed på en scooter skulle sgu kølhales og have en gang klø. Nej man passer ikke på andres ve og vel ved at køre den hastighed på en scooter. Er en grund til vi har de regler. Havde du skiftet bremserne på den ud med nogen fra en motorcykel?? sgu da sindsygt med den hastighed på en scooter.


    Nå men til zlinky man kan godt både miste og få udsat kørekort lige meget om det er en 30'er eller om det er på cykel. At du så godt må køre på dem stadig er en anden sag.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_


    Folk der kører med sådan en hastighed på en scooter skulle sgu kølhales og have en gang klø. Nej man passer ikke på andres ve og vel ved at køre den hastighed på en scooter. Er en grund til vi har de regler. Havde du skiftet bremserne på den ud med nogen fra en motorcykel?? sgu da sindsygt med den hastighed på en scooter.


    Nå men til zlinky man kan godt både miste og få udsat kørekort lige meget om det er en 30'er eller om det er på cykel. At du så godt må køre på dem stadig er en anden sag.


    140 / 150?


    Hvilken scooter ? hvordan har du målt?

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_


    Folk der kører med sådan en hastighed på en scooter skulle sgu kølhales og have en gang klø. Nej man passer ikke på andres ve og vel ved at køre den hastighed på en scooter. Er en grund til vi har de regler. Havde du skiftet bremserne på den ud med nogen fra en motorcykel?? sgu da sindsygt med den hastighed på en scooter.


    Nå men til zlinky man kan godt både miste og få udsat kørekort lige meget om det er en 30'er eller om det er på cykel. At du så godt må køre på dem stadig er en anden sag.


    Hehe.. du er da velkommen til at gi mig en gang klø, du bor jo også i herning ;)


    Nej ikke motorcykel bremser, men den havde normalt trummel bremser, som er dårligt, så jeg lavede Ksivebremser for og bag, kunne bremse Ret hurtigt!! så kan ikke se, jeg kørte jo ikke 140 alle steder, sådan skal du ikke tænke...!

  • Quote

    Originally posted by Angelus


    Min galme scooter da jeg var 16 kørte da 140/150...


    og bare fordi den køre den passer man så ikke på andres ve og vel??


    Her er hvad du kan læse på Sikkertrafik.dk:


    Risiko og ulykker med knallert

    Det er 75 gange farligere at køre på knallert end i bil. Antallet af dræbte er steget i 2004 til det højeste i 10 år, mens antallet af hårdt kvæstede har ligget konstant på et højt niveau de sidste par år.


    Knallerten er det farligste køretøj i trafikken. Målt i forhold til bilen er det 75 gange farligere at køre på knallert, mens det er 50 gange farligere at køre motorcykel eller 45-knallert. Tallene for ulykkerne er beregnet i forhold til dræbte pr. 10 millioner kørte kilometer.

    Og her er hvad Dansk Transportforskning bl.a. har fundet ud af:


    Hastighedsmålinger i nogle få kommuner viser, at 45–knallerter i gennem-snit kører knap 50 km/t. Det betyder, at godt halvdelen af de målte 45–knallerter har kørt for hurtigt i forhold til den grænse, som 45–knallerten er godkendt til.


    Undersøgelsen viser, at risikoen for uheld ved kørsel på 45–knallert er den samme, som ved kørsel på motorcykel og lavere end ved kørsel på 30 km knallert. Målt i forhold til personbil er det pr. kørt km 50 gange farligere at køre 45–knallert eller motorcykel og 75 gange farligere at køre 30 km knallert.


    Jeg fatter simpelthen ikke, at nogle spiller hasard med sig selv og sine omgivelser.
    Og det gælder også de latterlige og tåbelige fartdjævle i biler, der gør livet farligt for enhver der færdes på gade og vej. X(


    IMO så tyder det på en eller anden form for brist, i den øverste etage !


    Især når de praler med det !!! :roller:

  • Quote

    Originally posted by Pow


    140 / 150?


    Hvilken scooter ? hvordan har du målt?


    Yamaha Jog Space Invation, målte med: Digital spedo, bil, motorcykel og vi havde også en gps... så det var ret sikkert :P