Licens med tv-kort

• det er jeg ret sikker på at man skal - hvis altså de ved det. Meeen. Hvis de kommer forbi og ikke kan se et fjernsynsapparat tror jeg de lader den ligge der skal du se. Man skal jo ihvertfald ret tæt på for at se det.
    Så på den led er det op til ens samvittighed.

Originally posted by KarGa
    Jeg har kun et tv :) Ud over min clockradio, der er totalt smadret..... Tæller den da...?

Ja det gør den da. ;) Hvis den virker

Du kan i øvrigt læse mere om licens på DR Licens

Originally posted by Mikkel

Ja det gør den da. ;) Hvis den virker

Du kan i øvrigt læse mere om licens på DR Licens

Spørgsmålet er så om de vil sige den virker.... altså jeg bruger den udelukkende som ur og hvis jeg ved et tilfælde rammer snooze-knappen, så kommer der bare skrat ud lige meget frekvens... men hvis jeg forsøger at fixe den så sku det nok ku lade sig gøre :boxed:

Tak for linket btw

Spørgsmålet er så om de vil sige den virker.... altså jeg bruger den udelukkende som ur og hvis jeg ved et tilfælde rammer snooze-knappen, så kommer der bare skrat ud lige meget frekvens... men hvis jeg forsøger at fixe den så sku det nok ku lade sig gøre :boxed:

Tak for linket btw

Reglerne er meget firkantede på det område ;)

Hvis man vil bruge radio og/eller tv i sit hjem, uden at modtage signal, skal de fixes og plomberes af teknikere og alverdens, før det bliver godkendt. :)

Jeg ved det fordi jeg selv har arbejdet i DR's Licensafdeling. ;)

Originally posted by X-Man
    Hvad er der pebret ved det, tænk på hvor meget du får for så lidt egentlig, vil godt se hvor du ellers kan få så meget underholdnig til den pris.......

Tweak? :))

Ej, jeg må give dig ret. ;) Der bliver faktisk sendt og lavet rigtig meget fra DR's side af. Både underholdning, dokumentar, film, nyheder, ja alt hvad hjertet begærer. :9xo

• Nu er jeg ikke typen der ser ret meget tv, det er måske det.
    Men ca 200 kr om måneden synes jeg da egentlig er en del bare for at få lov at opfange signalet - sammenlignet med hvad satellit for eksempel koster,, men okay, de er så også fyldt med reklamer, hvilket DR heldigvis ikke er.

Hvad er der pebret ved det, tænk på hvor meget du får for så lidt egentlig, vil godt se hvor du ellers kan få så meget underholdnig til den pris.......

Personligt bliver jeg hverken underholdt eller oplyst af DR, så for mig er det rigtig mange penge. Jeg læser mine nyheder på nettet eller i aviser, og kabeltv koster det samme som DR. Så kan få 40 kanaler for det DR skal have for 2 plus deres radio - det er jo rent faktisk pænt unfair.

Desuden får DR allerede for mange penge ind i licens - de afleverer rent faktisk ret mange penge til staten hvert år i for meget licens. Det havde jo været smart hvis de så satte beløbet ned, og lidt flere så gerne ville betale frivilligt. Reglerne er latterlige, men sjovt nok, så kan enlige pensionister få halv licens - har studerende flere penge end dem? Nej.

Hvis nu de ville lade være med at bygge et palads til dem selv, ville jeg være gladere for at betale licensen...

Syns de sender nogle udemærket programmer - specielt deres gamle satire afdeling...

Syns bare godt de ku stramme lidt an, når man tænker på hvor mange penge de får ind af døren... imo sender de ikk for det vi betaler

Originally posted by Burger
    Reglerne er latterlige, men sjovt nok, så kan enlige pensionister få halv licens - har studerende flere penge end dem? Nej.

Sjovt... den studsede jeg også lidt over..
    Men det er så også kun de fattige pensionister... Eller sådan læste jeg det

Syns sagtens de ku lave nogle regler for studerende også.. De dør ikk af at nogle studerende beder om halvering af deres licens - de har alligevel ikk tid til at se en brøkdel af hva andre har :)

Syns sagtens de ku lave nogle regler for studerende også.. De dør ikk af at nogle studerende beder om halvering af deres licens - de har alligevel ikk tid til at se en brøkdel af hva andre har :)

Ja det er ikke alle pensionister der kan, for de skal vist være enlige, men de har i hvert fald mere end ca. 4600 kr. brutto som SU'en er på for udeboende.

• Tja, man kan jo bare lade være med at betale licens. Om man så gør det på grund af pricippet eller økonomi er ligemeget. Begge dele er udemærkede grunde. Kan sgu ikke være rigtigt at der skal være noget der hedder licens. Drop lortet ... Så må DR sgu klare sig som alle andre TV-stationer.