Telefonsælgere er irriterende

• Vi blev lige ringet op af en, som ville ville sælge en avis.

Godt træt af enerverende telefonsælgere, tog min kone telefonen og så fik sælgeren ellers tørt på. :))

Hun spurgte ham blandt andet, hvor de får vores tlf. nr fra ?
    Det køber de, var svaret.

Splitte mine bramsejl. Vedkommende som tjener penge på at dele mit tlf. nr. ud, burde kølhales med bundfrossent hav. X(

Er der nogen, som har en ide om hvem det er ?

• Hey hans, du skal bare tage ned på kommunen og fortælle dem at du ikek ønsker dit nr. oplyst til andre. Så kan de røvhuller ikke købe dit nummer.

Prut finale:)

• Jeg mener også de kan købe dit nummer fra andre steder du evt. har været medlem.

Men jeg synes det er lidt unfair at lade selve telesælgerne tage al skraldet for at man står på listen over folk der skal ringes op.

De gør jo bare deres job - og ofte er det ikke folk der har valgt jobbet fordi de syntes det var specielt spændende, næh det er mere ufaglærte eller studerende.

Hvis du ikke er interesseret, så læg på, så sparer du både tid og energi på at skælde den stakkels sælger ud. ;) (og du sparer også hans tid)

Og ja, så er der selvfølgelig løsningen som Flex kommer med, nemlig at lade dine personlige oplysninger blive fjernet fra offentligheden...

• ...Få nyt nummer
    .... som er hemmeligt
    ..... lad være med at give det til nogen ... OVERHOVEDET!

.... Så er der ingen der ringer. Tilfreds ? :))

... Hvis der er nogen der ringer alligevel, så knald røret på. Man har vel bedre ting at bruge sin tid på ? ... Eller måske ikke.

• Jeg mener at de køber lister med telefonnumre - om det er hos dgs, tdc osv ved jeg ikke.

Jeg var på et tidspunkt hos sådan et callcenter som aftenjob, og der fik man kæmpe lister der lignede print fra et telefonselskab.

Jeg regner med at det er lovligt siden de alle gør det.

• Er jo netop derfor jeg vil finde ud af, hvor de får mit nr. fra.
    Jeg synes det er unfair og forkasteligt, at de skal tjene på, at jeg belastes med crap-opringninger,
    så de ansvarlige for det, vil jeg da gerne lige have et alvorsord med. :evil:

Originally posted by The Hans
    Er jo netop derfor jeg vil finde ud af, hvor de får mit nr. fra.
    Jeg synes det er unfair og forkasteligt, at de skal tjene på, at jeg belastes med crap-opringninger,
    så de ansvarlige for det, vil jeg da gerne lige have et alvorsord med. :evil:

Den ansvarlige er jo dig selv hvis du lige tænker lidt over det ;)

Originally posted by GrillRotten

Den ansvarlige er jo dig selv hvis du lige tænker lidt over det ;)

Den bedes du lige uddybe lidt.
    Er jeg ansvarlig for, at nogle hundehoveder vil sælge deres skrammel til mig via min tlf ?
    Hvordan det ? 8o

Er jeg ansvarlig for, at nogle hundehoveder vil sælge deres skrammel til mig via min tlf ?
    Hvordan det ? 8o

hehe ja. Ifølge loven er det jo lovligt for dem at ringe til dig ikke ? ... Så er det jo egentlig kun dig selv du kan blive sur på fordi du ikke har hemmeligt nummer. Surt show, men sådan er det jo.

Ud over det, så læs det med småt når du giver dit telefonummer ud til diverse firmaer ...

Ellers må du jo se om du kan få lavet en lovændring ... men det er jo nok lettere at bare få hemmeligt nummer hvis det nu er en store gene for dig.

Hvordan det ? 8o

Fordi du har mulighed for at fravælge det. Jeg er ret sikker på der var sådan et valg på den sidste flytteseddel jeg afleverede til folkeregistret.

Og hvis du vil vide hvordan du fravælger det, så tryk her.

Originally posted by GrillRotten
    hehe ja. Ifølge loven er det jo lovligt for dem at ringe til dig ikke ? ... Så er det jo egentlig kun dig selv du kan blive sur på fordi du ikke har hemmeligt nummer. Surt show, men sådan er det jo.

Ud over det, så læs det med småt når du giver dit telefonummer ud til diverse firmaer ...

Ellers må du jo se om du kan få lavet en lovændring ... men det er jo nok lettere at bare få hemmeligt nummer hvis det nu er en store gene for dig.

Hemmeligt nr. for at slippe for platte sælgere... Nah...
    Der skal en lovændring til så, for den lov, som er gældende nu, er åbenbart lavet på et ret suspekt grundlag.
    Jeg gad godt vide, hvorfor aviser, ugeblade, tidsskrifter, bøger og
    forsikringer må ringe til folk og prakke deres skrammel på dem, når andre ikke må ?

Originally posted by Burger
    Fordi du har mulighed for at fravælge det. Jeg er ret sikker på der var sådan et valg på den sidste flytteseddel jeg afleverede til folkeregistret.

Og hvis du vil vide hvordan du fravælger det, så tryk her.

Det må jeg da lige have gjort så. Takker. :9xo

• En lovændring er nok lettere sagt end gjort :))
    Der er dog ting der er vigtigere at standse en Telefonsæglere
    f.eks. Pokerreklamer på TV, undskyld mig men de er så fandens dårlige, og i kæmpe antal :crazyeyes:
    Og kommer Som pops over alt på nettet ;(

I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

Rettet 2 gange, sidst af chili ().

Originally posted by chili
    En lovændring er nok lettere sagt end gjort :))
    Der er dog ting der er vigtigere at standse en Telefonsæglere
    f.eks. Pokerreklamer på TV, undskyld mig men de er så fandens dårlige, og i kæmpe antal :crazyeyes:

Heh... Er netop derfor jeg synes at TV3 sutter numse.
    Jeg har haft en diskussion med dem engang, om lydstyrken.
    Jeg undrede mig over, at når der kom reklamer, var styrken pludseligt højere og dette var ret så irriterende.
    Svaret var, at det skulle være højere, ifølge aftale med reklamefirmaerne. Svineri siger jeg bare og så er den kanal smækfyldt med latterlige reklamer i tide og utide. Ikke engang en film kan de sende, uden at afbryde den adskillige gange. :boxed:

• Det er bare så sandt, har egt. os lagt mærke til det, men ik tænkt videre over det.

I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

• Er også godt træt af alt det reklame pis især på viasat kanalerne og jeg har vist nok 5 af slagsen.
    Til det med de irriterende opringninger, så ka' jeg sagtens følge dig Hans. Har vær gang mit hyr med, at forklare dem, at jeg ikke er interesseret i deres gylle. Men det er ikke ligefrem studenterhuen der trykker - for de fatter ikke en ren besked !
    Noget som også ka' bringe mit pis i kog, er de telefonsælgere, som passer en op i centre, under stationen eller hvor de nu står. De er så fandens påtrængende, så man sku' tro man var i Tyrkiet eller et af de andre "jala-lande".
    De fatter heller ikke en brik og tror de er guds gave, som sælgere. NOT !
    Her forleden dag spurgte den samme "Karlsmart guy" i sit slipseudstyr og pomadehår - da jeg kom og stillede min cykel !
    Efter jeg havde afleveret flasker kom han gudhjælpemig igen, selvom jeg helt klart havde sagt "Nej tak er ikke interesseret" - første gang.

Og for at det ikke sku' vær' løgn, så kom han hen i mod mig for 3. gang, da jeg sku' ud af butikken, med et stort påtaget smil og sku' til, at spørge mig igen. Så knækkede filmen altså.
    Han fik simpelthen min uforbeholdne mening om hans slags, at vide - så hele Kvickly ku' høre det.

Derefter gik jeg ind til "Brugsuddeleren"(chefen) og forklarede ham mit møde med disse sælgeres mangel på konduite (tror jeg nok det hedder) og situationsfornemmelse.
    Jeg spurgte ham om, at få fjernet dem fra indgangen til butikken. Så folk ku' få lov til at gå ind i nutikken uden at blive konfrontreret med ting, som de måske ikke havde lyst til. Og slet ikke af såden et par klaphatte.

Han gik så ud og bad dem om, at forsvinde fra hans butik og de sku' heller stille sig op ude foran butikken. De blev helt underlige og forstod heller ikke en disse denne gang. Men de skred da i det mindste. Han lovede mig , at han ville kontakte dem, som havde sendt dem ud og ville fortælle om deres påtrængende opførsel og hvad han havde gjort.

:9xo for min "brugsuddeler" - ham er der dælme "krummer i" :cheers:

• Du har vel ikke kommet til ved en fejl at svare på spørgsmål fra Gallup engang? :)

For de opbevarer en række oplysninger om dig, og sælger dme så til virksomheder... Altså sortere om du og 10000 andre kan være protential målgruppe for et produkt..

^^ Mener det er således, men anyway, gallup opbevarer og sælger :) - Kan godt være de ikke sortere selv, dont remember :)

---------------

Husk, telesælger er verdens mest ufede job, de får lort i hovedet fra morgen til de får fri... - Så bær over med dem... :\

Apropos Viasat, ringede til dem idag og bad dem om at stoppe deres spam post til mig, har modtaget 4 breve om jeg ikke nok vil blive kunde igen siden jeg opsagde abonnoment i sidste månede eller deromkring...
    Nægtede de, sygt koncept... :\

• Hvis du har et firma skal du aldrig nogensinde register dit firma kontakt telefonnummer som dit hjemmenummer. Så får du nemlig en mindre hær af b2b sælgere ringende, lige fra rengøring til telefoni...

• Det ka' godt være det er ufedt at være telefonsælger. Men derfor ka' de godt opføre sig ordentligt - i stedet for at te sig, som røv irriterende gade- eller markeds-sælgere fra Alanya eller Costa del Sol. X(

Det retfærdiggør ikke deres måde, at opføre sig på ! Så jeg kan og vil ikke bære over med dem ! Kommer adrig på tale !

Ku' være kønt, hvis vi skal bære over med folks måde, at te sig på. Bare fordi de har det ufedt. :roller: Get real !