Snydt af www.IMW.dk

• Så var det tid til at bygge computer til min lillebror i sidste uge.

Jeg valgte så at købe kabi,gxf og ram hos Multimedieworld.

Da jeg kommer hjem får jeg så samlet det hele og installeret XP.

Pludselig slår skærmen bare fra og jeg sidder rimelig uforstående overfor denne fejl. Jeg prøver så at koble en anden skærm på, men stadig samme fejl.
    Til sidst prøver jeg så at sætte mit eget gfx over i den nye maskine og der er derefter ingen problemer.

Jeg vælger så at gå ned i Multimedieworld og kræve et nyt grafikkort. Den er de slet ikke med på og vil derimod prøve at teste det på deres værksted. De ringer så senere på eftermiddagen og siger at der intet er galt og at det koster mig 300,- for besværet.

Jeg betaler og tager kortet med igen. Da jeg kommer hjem laver maskinen det samme nummer med at skærmen slår fra. Jeg finder så ud af at hele køleprofilen på kortet slet ikke sidder ordentligt på og svæver en ½ cm fra kortet. (Burde jeg have set med det samme, i know :O )

Det der så pisser mig af er at den profil ikke har siddet ordentligt på til at starte med og var stadig ikke monteret da jeg fik det tilbage igen. Hvordan har de så kunne køre det igennem deres tests når det dårlig nok kunne komme ind i windows før det blev for varmt ?

Jeg ringede så til dem her til morgen og han siger til mig at køleprofilen må have hoppet af nede i æsken på vejen hjem fra dem, og at det virkede perfekt hos dem ?
    (Dvs mens kortet lå på sædet i bilen, skulle køleprofilen afmontere sig selv :] )

Den køleprofil var mega stram at få ''klipset'' ned på kortet så det er jo den største omgang bræk at smide i hovedet på mig.

Det korte og det lange er at jeg nu har smidt 300,- i deres kagekasse derinde :evil:
    Det er ikke så meget pengene i sig selv, men mere princippet i at være røvrendt af sådan nogle amatører !

• Jeg kunne forstille mig at de slet ikke har testet kortet, for hvis det 2 gange ikke virkede hjemme hos dig, men hos dem, ja så lugter det lidt, utroligt at sådan noget kan finde sted, fik du en udspificeret kvittering på hvad de havde lavet på kortet???

:)

Intel Haswell 4770
    MSI Z87 G45
    Kingston 16GB DDR1600
    Gigabyte GTX770
    OZC 256GB SSD
    OZC 850W
    Intel Stock køler
    Zalman GS1000 Black
    Asus 24" TFT

• Næ. Jeg fik en kvittering hvor der stod hvilket system de har testet det på. Der havde de så også skrevet at de havde det igennem en 3dmark2003 uden problemer.

Det er jo bare sjovt at køleprofilen ikke sidder korrekt på når jeg indleverer det og at det heller ikke sidder på når jeg får det tilbage. Men det har jo åbentbart siddet perfekt på siden de har kunne køre det hos dem. Og ja - det lugter lidt af at de lyver, for vi er enige om at når sådan en køleprofil først er klikket rigtigt på falder den ikke lige pludselig af af sig selv igen.

Da jeg mærkede på kortet kunne man spejle æg på det og det var bare i idle tilstand i windows. Så at de har kunne køre en 3dmark uden nogen køling på må jo være løgn :]

• Det synes jeg ærlig talt ikke du skal finde dig i, 300 kr er ikke ret meget(i hardware køb sammenhænge altså!), men jeg ville alligevel prøve at tale med forbrugerstyrelsen(eller du kan ihvertfald true imw med det).

Jeg er selv pænt paranoid mht. til den slags efter at jeg måtte slippe 625kr for ingenting med en Compaq bærbar.(der var kortere garanti på batteriet en på resten og det var åbenbart batteriet den var gal med, fedt nok for mig, jeg havde lidt svært ved at checke om det blot var en løs forbindelse der hvor batteriet skulle sidde eller batteriet selv).

Det eneste man kan gøre er vel at gøre sig bedste for at dokumentere fejlen, feks tage et billede af varen(ville måske have hjulpet her), men som regel er det jo skidesvært og ellers må man jo bare være ekstremt irriterende ;)

Originally posted by ekke
    TAK for advarslen, dem handler jeg så aldrig ved - det står jov ud af dem med løgn!

Ja jeg tror også jeg finder et andet sted at shoppe :evil:

Men jeg bliver nød til at have en fast hardwareleverandør på Falconer Allé, hvis man nu pludselig står og vil opgradere en lørdag formiddag og bare skal ha' sit grej med det samme ;)

Det må så fremover blive Computerbutikken eller Føniks.

Originally posted by ziphnor
    Det eneste man kan gøre er vel at gøre sig bedste for at dokumentere fejlen, feks tage et billede af varen(ville måske have hjulpet her), men som regel er det jo skidesvært og ellers må man jo bare være ekstremt irriterende ;)

Da jeg ringede til deres værksted i morges prøvede jeg at optage samtalen på min mobil og ville faktisk have linket til den i posten, men optagelsen blev selvfølgelig noget møg og man kan slet ikke høre hvad han siger. :evil:
    Problemet er at jeg aldrig ville kunne bevise noget som helst og det ved de derinde. Men alle der ved en smule om computere ved jo at med de modhager der sidder på de der plastic-bolte der går igennem kortet, kan kølerprofilen altså ikke bare hoppe af og på hele tiden. Og i dette tilfælde måtte jeg ''volde'' grafikkortet rimelig meget fordi den var så stram at få på.

• følger du slet ikke med det er noget nyt der lige er opfundet selv afmonterende kølere.

den regnede sikkert med du skulle have h2o på LOL

Da jeg ringede til deres værksted i morges prøvede jeg at optage samtalen på min mobil og ville faktisk have linket til den i posten, men optagelsen blev selvfølgelig noget møg og man kan slet ikke høre hvad han siger.

bare li til en oplysning men jeg mener og jeg sir kun mener ikk du må optage en samtale og viderbringe den uden at infomere vedkommende om samtalen blir optaget og derefter ska han give lov til at du må offentligøre samtalen
    hak mig nu ikk ned men det er bare noet jeg mener ;)

4070 Ti Gigabyte

• det er ikke første gang jeg hører Multimedieworld tar røven på folk med de der 300kr, det er åbenbart en ting de gør tit, måske folk herinde skulle overveje og melde dem, eller måske skrive til et eller andet TV program, som så kunne besøge dem og spørge hvad fanden de har gang i!!!!!!!!!!

Originally posted by sehested
    bare li til en oplysning men jeg mener og jeg sir kun mener ikk du må optage en samtale og viderbringe den uden at infomere vedkommende om samtalen blir optaget og derefter ska han give lov til at du må offentligøre samtalen
    hak mig nu ikk ned men det er bare noet jeg mener ;)

Efter hans søforklaring i telefonen oplyste jeg ham også om at jeg havde optaget vores samtale. Det gjorde ham jo ikke ligefrem i bedre humør ;)

Lidt noget møg at den optagelse blev så dårlig :(

• Handl du roligt hos Computerbutikken - der er aldrig nofget pis når noget er defekt. Faktisk får man altid en ny enhed og så ryger den anden til byt hos leverandøren så vidt jeg ved. Sådan er det ikke med Føniks. Computerbutikken er lidt dyrere, end de andre - men man får service og de ved hvad de snakker om !

Originally posted by WinterSilence
    Computerbutikken er lidt dyrere, end de andre - men man får service og de ved hvad de snakker om !

Har også kun haft gode oplevelser med Computerbutikken :)

De var endda så flinke at oplyse mig hvor jeg kunne finde de dele de ikke selv lige havde hjemme. (Det er jo sjældent man oplever sådan nogle ting) ;)

• Det var satans, det er sku for meget! Jeg hopper på listen da jeg kan ikke udstå løgnere...http://www.IMW.dk er banned X(

Pentium 4 2660MHz
    MSI 645 Combo (MS-6737)
    512MB DDR Ram 333MHz
    128MB DDR Radeon 9700 Pro
    Windows XP Pro w/ SP1:]
    MSI 16x DVD drive & DVD Burner
    2 x 200GB WDC Fluid 7200rpm 8MB cache;)
    Audigy 2 (24bit/EAX 4) 8o
    Cambridge Desktop Theater 5.1 Speakers:)

• GRRRRR!!!! Det kan gøre mig så skide gal i skralden at høre om deres fusk og pis!!! X(
    Har selv været ude for sådan noget. De kommer med alle mulige undskyldninger og prøver at skyde skylden fra sig selv. Men enhver der har lidt forstand på computere kan jo høre at de fylder én med lort. Og det kan han jo sagtens, for der er ingen beviser for at du ik har ødelagt kortet på vej hjem... medmindre man tager billeder seføli...

/ OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

• NEDÈR :rolleyes:
    Hvis du møder talrigt op med nogle der handler med edb hos dem, så prøv stille og roligt at spørge efter chefen. Forklar ham at (kold, fattet og "intelligent") at de oplevelse nu til dags spredes ud over nettet (ja se bare her på tweak.dk) - en åndssvag kunde der brokker sig og siger "jeg har fandeme optaget det her" osv. vil sikkert virke mere irreterende end relevant for ham !!!!???? (ik fordi jeg siger du råbte af ham, men fordi jeg selv ville få en sundhedsskadelig puls i det tilfælde)

btw: informerede han om de kr. 300,00 da du afleverede det? Han kan jo ikke tage et gebyr for noget sådan bare lige ud fra den blå luft =
    ex.
    Jeg køber 3 bananer i Netto på Vesterbronx og ved kassen betaler jeg glad, men ak da jeg opdager at bananen er fyldt med lort inden i vil jeg returnere den og "ok" siger ekspeditricepigen, men pludselig er der intet galt med bananen og for at få min banan med skal jeg lige ligge kr. 1,00 ved kassen :rolleyes:;):P
    ......darn et langt indlæg

Originally posted by gomerpyle
    btw: informerede han om de kr. 300,00 da du afleverede det? Han kan jo ikke tage et gebyr for noget sådan bare lige ud fra den blå luft =

De har et skilt stående på disken hvor der står deres priser. Men jeg var jo sikker på at der var noget galt med kortet, så jeg regnede ikke med at det kunne komme på tale.
    Jeg ville i grunden heller ikke have noget imod at betale et gebyr for at få testet kortet, men når de direkte beviser at de lyver, og aldrig har testet det, bliver jeg MØGSUR :evil:

• Kunne man ikke lave en side over computerbutikker man blir fucket af ??, så andre kan se det. Forx en top 50 så den med flest hit ligger i toppen. Så man på den måden lidt forhindre at en der har set sig sur på sin kamerat der har en puter butik ligger i toppen

bare min mening