Så var det tid til at bygge computer til min lillebror i sidste uge.
Jeg valgte så at købe kabi,gxf og ram hos Multimedieworld.
Da jeg kommer hjem får jeg så samlet det hele og installeret XP.
Pludselig slår skærmen bare fra og jeg sidder rimelig uforstående overfor denne fejl. Jeg prøver så at koble en anden skærm på, men stadig samme fejl.
Til sidst prøver jeg så at sætte mit eget gfx over i den nye maskine og der er derefter ingen problemer.
Jeg vælger så at gå ned i Multimedieworld og kræve et nyt grafikkort. Den er de slet ikke med på og vil derimod prøve at teste det på deres værksted. De ringer så senere på eftermiddagen og siger at der intet er galt og at det koster mig 300,- for besværet.
Jeg betaler og tager kortet med igen. Da jeg kommer hjem laver maskinen det samme nummer med at skærmen slår fra. Jeg finder så ud af at hele køleprofilen på kortet slet ikke sidder ordentligt på og svæver en ½ cm fra kortet. (Burde jeg have set med det samme, i know )
Det der så pisser mig af er at den profil ikke har siddet ordentligt på til at starte med og var stadig ikke monteret da jeg fik det tilbage igen. Hvordan har de så kunne køre det igennem deres tests når det dårlig nok kunne komme ind i windows før det blev for varmt ?
Jeg ringede så til dem her til morgen og han siger til mig at køleprofilen må have hoppet af nede i æsken på vejen hjem fra dem, og at det virkede perfekt hos dem ?
(Dvs mens kortet lå på sædet i bilen, skulle køleprofilen afmontere sig selv :] )
Den køleprofil var mega stram at få ''klipset'' ned på kortet så det er jo den største omgang bræk at smide i hovedet på mig.
Det korte og det lange er at jeg nu har smidt 300,- i deres kagekasse derinde
Det er ikke så meget pengene i sig selv, men mere princippet i at være røvrendt af sådan nogle amatører !