Nye små ting - køling

  • Quote

    Originally posted by jesdals
    Hvis du købte ArticSilver skal du lige huske at det skal sidde et stykke tid inden det helt sætter sig (ændre struktur) = giver den maksimale køleevne, men bare lad maskinen stå og køre natten over.


    oki, det viste jeg ikk.
    Men den har kørt nogle timer allerede, og den køler fint på 58 grader under press :)

    Intel Core I7-4770 3.40GHz
    16GB Ram
    256 SSD HDD
    Nvidia GeForce GTX 660, 2GB

  • Jamen perfekt og så kan du jo glæde dig over at det kun skal blive bedre (ingen garanti, men det kan give op til 3-4 grader). :9xo


    Var den ikke bare super let at montere :D

    Chieftec DragonMidi 750W Silverstone Gold PSU E6400@3,3GHz 32GB GSKILL 3200MHz (capped 2933), 1TB Evo 960, 2x500GB EVO 850, NEC4551A, Sapphire RVII, Asus Pro Gaming Z170

  • Jeg har også et arctic cooling rev 3, vil i mene at hvis jeg smører det kølepasta jeg har fra min shuttle pc på coren at det så vil give bedre køling? btw hvordan justerer jeg køler hastigheden på den? det er et 7800gt jeg har og jeg kan ikke gøre det i bios så det er et program jeg er på jagt efter?

  • højest sandsynelig vil det køle bedre.....men vil lige sige at du under manuel oc kan vælge om den skal køre hele tiden eller være belastningsstyret...det er mulighederne for at styre den...men synes sq ikke de larmer selv ved fuld knald...og det gør en vf700 sq...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.


  • Som Fragman skriver, så har den været monteret forkert før. Har aldrig hørt om (luft) køler der lige hiver 50 grader af temp....
    BTW: AS5 bliver først rigtig godt efter 1-200 timers brug.
    For lige at sætte tingene i pespektiv mht. gfx-temp så bliver mit ca. 76 efter 3-4 timers NFSU2.... Og det er så i en bærbar...

  • så det hele monteret.
    Godt nok har jeg ikke samlet pcen på billedet, men bare et hurtigt skud

    Intel Core I7-4770 3.40GHz
    16GB Ram
    256 SSD HDD
    Nvidia GeForce GTX 660, 2GB

    Rettet en gang, sidst af dragox ().

  • Det ser fint ud... ville også gerne have sådan en blæser i min barebone, hvis det var plads - men jeg har jo fået en arctic cooling i den så hvorfor skulle jeg ikke også kunne have den deri?

  • du må jo måle dig frem. lol.. :)


    ej, gas. der er ikke plads pga en barebone er opbygget på en anden måde, der intet plads. Der jo også fordelen ved dem


    edit: Barebone

    Intel Core I7-4770 3.40GHz
    16GB Ram
    256 SSD HDD
    Nvidia GeForce GTX 660, 2GB

    Rettet en gang, sidst af dragox ().