ydelses forskel på , norton 06 & 03

• Vil jeg kunne mærke forskel i ydelsen på min maskine med sempron 2800+ socket A og 512 mb ram, hvis jeg installerer nis2006 fremfor 2003?

vil den blive langsommere i opstart og at arbejde på generelt?

wan

ps.
    ved ikke rigtig om tråden hører under hardware eller programmer,
    så jeg smed den her :-)

Toshiba L30-106
    dual core T2060@1.6GHz
    1 gb kingston ram
    Ati Radeon Express 200M
    Vista Home basic

• undskyld, men har du en eneste god grund til at installere norton på din computer??

Det er en virus i sig selv..!! Ej, men tæt på..

NOD32 google det..

Det skulle være noget af det bedste..

//Out - EcoPa

• grunden til norton er at det er den nemmeste firewall at sætte op, af dem jeg har prøvet, samt at i de 5 år jeg har brugt div. norton, har den snuppet alle forsøg på hacking og jeg har heller aldrig haft virus på nogle maskinerne.

men jeg frygter lidt at da det er en ældre maskine og 2006 programmet
    nok er mere eller mindre optimeret til nyere systemer, så vil den gøre min sempron 2800+ maskine langsom.

men er der nogen der kender til "ZoneAlarm Internet Security Suite" den skulle mere eller mindre kunne det samme som nis.

wan

Toshiba L30-106
    dual core T2060@1.6GHz
    1 gb kingston ram
    Ati Radeon Express 200M
    Vista Home basic

• og der kan jeg så sige X(

Det er simpelthen den mest latterlige kommentar. det siger kun at du faktisk ikke har prøvet nogle ordenlige antivirus programmer.

Hvis du vidste noget om dette, ville du ikke skrive "
    Det skulle være noget af det bedste.."

hvad er grunden til du mener dette. personligt har jeg læg mærke til dette ALDRIG haft en virus i 3 år. har kørt med norton hele tiden og ingen problemer.

så styr dine kommentarer og spænd hjelmen.

• Well, jeg kunne godt mærke forskel fra 04 til 05. Computeren blev MEGET langsommere i opstart og generelt blev den også en del langsommere med alt andet pjat, opstart af spil programmer ovs. Blev så træt af det, så jeg skiftede over til ZoneAlarm.

Systemet jeg prøvet med:
    Amd Athlon Xp 2000+
    512 mb ram.

• det der beskrives med norton overover,, jeg sys norton også er buggy, jeg bruger såmen avast home edition som er gratis... har aldrig haft birus siden og opdatere sig selv løbende.... og så bare windows firewall... det lyder måske latterligt, men synes det bare kører, fremfor norton osv. som bare sluger CPU kraft

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

• jeg synes eller altid man hører at win xp firewall ikke er en dyt værd, men det har måske ændret sig?

hvilken firewall er ellers nem at sætte op, og som selvfølgelige også er effektiv?

wan

Toshiba L30-106
    dual core T2060@1.6GHz
    1 gb kingston ram
    Ati Radeon Express 200M
    Vista Home basic

• zonealarm hvis det skal være gratis....sætter man det til learning mode hører man ikke meget til den, men jeg foretrækker den spørger hver gang ..... mange har dog også pccilin liggende...en god pakke.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• pc cilin, er efter min mening det bedste, men det koster også, men ellers køre jeg med norton men det er kun fordi jeg ikke har andet PT. men håber på at min pc cilin licens dækker mere end 1 pc, så skal jeg da bestemt også have det på min nye AMD maskine, men pc cilin kan klart anbefales :9xo

E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

• nogen der kender til zonelabs :ZoneAlarm Internet Security Suite?

den har jo også anti virus

wan

Toshiba L30-106
    dual core T2060@1.6GHz
    1 gb kingston ram
    Ati Radeon Express 200M
    Vista Home basic

• Kan kun gi' dig evig ret - endnu en af de der lamme kommentarer uden belæg for postulaterne. :roller:

Har selv kørt med NIS i mange år og inden det bare med Norton AV. Har heller aldrig haft en virus og alle forsøg på, at trænge ind på mit "Alter" - er blevet stoppet.

Jeg vil desuden påstå, at alt det fis med, at det er Norton, som sluger mærkbart Cpu-kraft, er noget vås. Jeg har spurgt efter det før, når lignende postulater er blevet fremført, men aldrig fået nogen beviser fremlagt endnu. Tror heller ikke der gør !

Har lige installeret Norton AV + FW 2006 på 4 forsk. maskiner og ingen af dem blev mærkbart sløvere af det. Ihf. ikke noget, som ejerne el. jeg kunne mærke.
    Har også installeret et par NIS 2006 også uden mærkbar sløvhed !

Originally posted by wan42060
    nogen der kender til zonelabs :ZoneAlarm Internet Security Suite?

den har jo også anti virus

wan

Ja, jeg køre selv med dette, og er virkelig tilfreds!

• Nortons største fejl i mine øjne er manglende kontrol.....og det kan ofte give problemer til LAN osv....personligt vil jeg slet ikke se det installeret på nogen af de maskiner jeg samler.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Originally posted by Fragman
    Nortons største fejl i mine øjne er manglende kontrol.....og det kan ofte give problemer til LAN osv....personligt vil jeg slet ikke se det installeret på nogen af de maskiner jeg samler.

Jeg forstår ikke helt hvad du mener med - kontrol og problemer til lan ? Hvad er det du skal kontrollere og så til et Local Area Network ? [Blocked Image: http://www.bentrp.dk/bentzin/assets/images/33.gif]

Originally posted by rasmusvn
    and here we go again..

Der burde snart være nogen, der lavede en test af antivirusprogs. og fandt ud af, hvilket det brugte flest ressourcer osv.

Jeps det ville være en go' ting ! :9xo

Originally posted by hot_fifty
    det der beskrives med norton overover,, jeg sys norton også er buggy, jeg bruger såmen avast home edition som er gratis... har aldrig haft birus siden og opdatere sig selv løbende.... og så bare windows firewall... det lyder måske latterligt, men synes det bare kører, fremfor norton osv. som bare sluger CPU kraft

Bruger næsten det samme. AVG + Windåse FW og så FW i router...

• :roller:
    Det har jeg så.. JEg har selv erfaringer med Norton, Norman, AVG, Zonealarm, NOD32, Bullgard, alle disse programmer har jeg kørt med, og alle disse har egentligt været okay, men jeg har haft mindst problemer med NOD32, delvis fordi det gratis, delvis fordi det passer sig, delvis fordi det næsten igen resourser bruger og jeg kunne blive ved..!!

Og du ved selv, at norton bruger mange resourscer!

Her med kan jeg med god vilje sige:

Styr dine svæversynede forudbedømmelser af folk Mr Flashbang..!!

Hav en god dag.!

//Out - EcoPa

Edit: Og ligefrem at jeg poster Lamme Indlæg kan jeg ikke forstå, men ja, en test er velkommen..

Men "styr" jer lige tak, det jo bare IMO! At i går hen og bliver så "sure" over det overrasker mig.!

Ryzen 1600X, 16GB, GTX2060-6GB, 1TB SSD, 5TB HD.

Rettet 2 gange, sidst af EcoPa ().