Ny Asetek Extreme 12 volt pump. Test

Originally posted by BH-5

Tak for oplysningen :)
    Hvor har du købt din Xtreme pumpe?

Jeg har købt min hos http://www.pc-modd.dk da han havde 50% udsalg på alle lagervare, Men han har desværre ikke flere pumper, men den sælges jo mange steder, prøv evt http://www.vcore.dk de forhandler den nemlig også, og jeg er helt sikker på at de også vil sætte ½" fittings på for dig hvis du spørger dem om det, kunne ik forstille mig det kommer til at koste dig noget udover prisen for fittings self, men de er nu heller ik så dyre. :)

• Jeg takker :)
    Hvorfor kommer jeg altid for sent til de gode tilbud :hb:

Som bekendt er der jo 2 udgaver, en standard og xtreme. Jeg er ikke helt sikker på om det er Xtreme udgaven eller standard udgaven, der diskuteres her og om det det har noget at sige mht. opfattelsen af støjniveau.

Originally posted by -=WOF=-^XavieR^
    MHT støj tror jeg ikke der er den store forskel på de 2 pumper, men man kan jo altid være uheldig og få en pumpe hvor lejerne larmer lidt. :) den pumpe der er tale om her er Standard Edition

Det er Extreme pumpen og kun den man kan regulere rpm med software.

The_Unforgiven

Ok. :) hmm det lyder mystisk, for jeg kan også regulere RPM i softwaren til min pumpe, men der står standard bag på pumpen mener jeg. :) Det kan jeg lige kigge efter imorgen

Ja det lyder wierd , fik nemlig af vide på ASetek forum at kun Extreme kunne reguleres med software, derfor jeg valgte den, men tror ikke man kan se forskel på dem , men hvad ved jeg.

The_Unforgiven

Der står faktisk standard bagpå min pumpe, men jeg kan altså godt regulere den, Syntes egentlig også det er lidt mystifistisk for jeg har nemlig også læst at det kun var Extreme pumpen man kunne det på

Wierd.

The_Unforgiven

• Det Sajmon mener (og som er helt korrekt) er at de 2,8 meter ikke svarer til et tryk på 280 mbar, (løftehøjde på 2,8 meter) da vandet der suser tilbage fra toppunktet tilbage til pumpen er med til at suge vandet rundt, det virker med andre ord lidt som en "hævert" hvor du får vand til at løbe fra en højde til en anden, blot ved at suge lidt i slangen, og derpå lade tyngdekræften trække nyt vand med rundt. Det sker også i et loop.

Det du skal gøre hvis du ønsker at vide det eksakte tryk er, at tage evt tre meter slange og løfte lige op over pumpen, og derpå lade pumpen trække vand direkte fra et reservoir og så måle hvor højt vandet stiller sig i slangen uden at der er noget tilbageløb. Hver cm den kan løfte over pumpen svarer til 1 mbar, så kan den på denne måde løfte 1,8 meter har den altså en løftehøjde/et tryk på 180 mbar.

Hvis du ikke har pumpen i systemet endnu, og kan undvære den i et par uger, så siger du bare til, så skal jeg mægtigt gerne teste den på både flow og tryk i flere forskellige testsektioner vi har samlet til dato, så kan du få en sammenligning der vil noget, også mod et hav af andre pumper (tester pumperne i den rækkefølge vi får dem hjem) og det vil sige at du kan få den målt op mod følgende:

Laing DDC (basis, Pro og Pro AGB)*
    DD CSP-MAG*
    Eheim 1048 (testen bliver nok færdig her i weekenden)
    Eheim station 600
    Swiftech MCP655 (Laing D5)
    C-Systems CSP650
    Laing DDC 12V+

Samtidig bruger jeg de data vi får frem til en test på vores side, til gavn for alle parter :)

Tilbudet gælder alle, og pumpen leveres tilbage i samme stand efter brug, fortrinsvist ældre pumper der ikke sælges længere har stor interesse, så længe de er komplette :)

MVH:

MaGiX - H2Okoeling.dk

• maGIX ... COOOOOOOOOOOOOOOOL :clap:
    Det kan vi sagtens finde ud af. jeg er lige blevet færdig med at bygge kassen Vandkølingen skal være i, og mangler lige at få de sidste studser og dele hjem så jeg kan drøne det over i computeren. :)

MHT en løftehøjde på 2,80 mtr. er nu godt klar over det du siger med at vandet er med til at suge det rundt på vej ned af, måske også mig der har formuleret mig forkert. det der var meningen med "testen" var at se om den i det hele taget kunne få vandet til at fræse rundt i et ordentlig tempo, Vandet skal jo pumpes fra Kassen og over i computeren, vil tro den ska skubbe det ca en Meter op ad i alt, og det kan den jo sagtens da det i et vandkølings system jo også bliver loopet tilbage i pumpen efter det har været igennem kølehoveder osv. :)

Glæder mig rimelig meget til at blive færdig og få vandet monteret på comp og se hva temps den kan holde mit sys på. :)

• ja.. tag gerne pics til os.... ;)

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

• Der ska nok komme lidt pic's når jeg er kommet lidt længere, mit kamera er desværre ikke så godt, så det ville være synd og tage billeder undervejs da detaljer alligevel ikke ville kunne ses ordentlig på billederne, satser dog på at låne et ordentlig kamera på et tidspunkt, og gerne inden den skal males så jeg kan tage nogle pics a hele lortet adskilt og sammensat. :)
    Men der går nok lidt tid før sys er færdig, der skal jo være råd til det hele :(