Indlæg af BH-5


    Jo da, 50CFM er nok ellers larmer blæserne bare for meget :)


    Interessant er det, at BLack Ice Extreme III er rated til 2445KCal per hour (9702 BTU per hour):
    http://hwlabs.com/products/blackicextreme3.htm/


    Coolrad 32T har de samme værdier (hvis de altså passer):
    http://coolingworks.com/products/CoolRad-32T.htm


    Dimensionerne er sjovt nok de samme på BIX og Coolrad 32T.

    Med hensyn til radiator testen er der ikke helt styr på rum temperaturen og HPPS+ pumpen er vel heller ikke lige den bedste pumpe på markedet. Men interessant er testen da. Det kunne have været interessant at se ved hvilken CFM radiatorerne ville begynde at opføre sig anderledes.
    Her er testsystemet:
    http://www.nethands.de/pys/show.php4?id=29414


    Disse radiatorer kunne måske være interessante:


    http://www.coolingworks.com/


    Designed af Bill Adams som også designede Swiftech QP og med 12FPI.


    De er 40mm tykke:


    http://xtremesystems.org/forum…hp?p=1350266&postcount=13


    Men så vidt jeg ved er der ikke publiceret nogen FPI værdi for TC PA serien. Dog skulle den være den laveste på markedet, men TC er så til gengæld tykkere end BIP, MCR200 QP, Coolrad, nemlig 61mm.


    PA120.3:


    Dim: [LxWxD (mm)] 430x128x61


    http://www.thermochill.com/guides/PA120-3.pdf

    Quote

    Originally posted by hestenhenning
    Saa vil en enkelt vaere mere end nok... :)
    /Thomas


    Ja, en kan fjerne rigtig meget varme :)


    #10 Interessant problematik du tager op her :) Jeg mener at Thermochill PA serien er med 12FPI.


    Jeg mener også have set BI Extreme i to tykkelser både i 40mm og i 45mm. Hvad forskellen er på dem ved jeg ikke.

    Quote

    Originally posted by SarC


    Lidt OT: Jeg har ledt efter en dansk forhandler af Yate Loon og det tætteste jeg er kommet er tysk ebay...Kender du en dansk forhandler?


    Nej, det gør jeg ikke.
    Men Silencio777 (tror jeg han hedder) på ebay har dem.


    Tilbage til spørgsmålet: Er der virkelig ingen der har prøvet Thermaltake Thunderblade Led 120mm 78cfm blæsere?

    Quote

    Originally posted by TheSnake
    Der står 21 DB så det er ikke vildt meget. Har en NorthQ i røven på min, den er på 15 - FULDSTÆNDIG lydløs :D


    Og 2 Antec LED blæsere på fronten, de larmer vist nogle og 35 eller noget. De larmer af helvede til!


    De 21DB passer garanteret ikke, når det er thermaltake. Producenternes DB/cfm opgivelser kan sjældent bruges til noget fornuftigt.
    NorthQ er ikke andet end en neddroslet Yate Loon blæser i orange. Hvis det var 40-45 cfm jeg var ude efter, ville jeg købe nogle Yate Loon 1350rpm blæsere.

    Ja, pumpen skal være meget kraftig ellers opnås intet.
    Er der nogen her, der har prøvet og lavet en direkte sammenligning mellem PA120.3, BIX3, BIP3 m.fl. med en kraftig pumpe.

    Quote

    Originally posted by Martin


    Har kørt med single extreme + dual + triple extreme i serie, og det er selvfølgelig langt bedre end kun en radiator.


    Kunne holde mine Opteron processorer ved 2.2 @ 2.6GHz en 2-3 grader over stue temperatur med en Laing D4 pumpe og Swiftech Storm kølehoveder.


    Det lyder jo godt :)
    Jeg har tænkt på at lave en sandwich med 3 blæsere - radiator - 3 blæsere - radiator og stille hele molivitten ovenpå kabinettet.

    Vil det give lavere CPU temperaturer/bedre overclock at sætte 2 tripple radiator i serie end nøjes med en triple radiatorer?


    Er der nogen der har erfaringer med 2 X dual eller 2 X triple radiatorer?

    Quote

    Originally posted by viper
    Den passer uden problemer til s939. Der var vidst nok "kun" problemer når det var Socket A, da man valgte at overskride grænserne for hvor tæt man satte komponter ved CPU'en. Det medførte at der blev lavet nogle ekstra overdele, som var specifikke til socket A. Løste mit socket A problem ved at skære en lille del af det ene hjørne af, så den kunne være der for kondensatorerne.
    Men der er ikke problemer med s939. Jeg har i hvert fald ikke hørt om nogle der havde problemer med at få den til at passe.


    Tak for oplysningen :)
    Jeg har lige fået fat i nogle fiberspændeskiver, da de 12 originale spændeskiver manglede til kølehovedet.

    Quote

    Originally posted by M.Beier
    Regnede jeg oxo med, så bør der ikke være problemer hvis det er s939 hovede... :cheers:


    Der står det er til Soc. 478, soc. 754/940 i monteringsvejledningen og hovedet har de 3 huller i hver side til fingerskruer, så jeg vil mene det også passer til 939.

    Quote

    Originally posted by Boris
    Listerine kan fås hos Matas og på apoteket. Destilleret vand har de også på apoteket, men det er dyrt.....Demineraliseret vand kan du få hos matas og i de fleste supermarkeder og koster ca. kr. 10,- pr. liter.


    Mange tak :)


    Quote


    med vand vil 1.65v-1,7v være uden den store risiko.....det kan jeg på luft, men den bliver også betænkelig varm så :)


    Ok, tak :)
    Mine CPU'er bliver også meget varme på luft ved høj vcore :)



    Jeg er kommet i tvivl om Antarctica CPU køleren overhovedet kan være på et DFI NF4 Ultra-D?

    Quote

    Originally posted by viper
    Ja, det mener jeg den skal. Du skal have hele det bracket af som CPU-køleren normal sidder i/på. Så af med alt det plastic og så skal der bare nogle skruer og skiver på bagsiden og så "tårnene" på. Så er den lige til at sænke ned over. Det giver faktisk meget hurtigt sig selv, når man først piller med det.


    /Viper


    PS. Har selv antarctica-hovedet... Det er fandeme lækkert... holder min cpu på ca. 47C ved full load. Og det er når den kører 2570 og det er med en 120mm radi og køling videre ned gennem gfx.


    Éndnu engang tak :)
    Hvor mange volt smider du efter din CPU?

    Quote

    Originally posted by Fragman
    matas sikkert......og du skal have demineraliseret vand...


    Hvorfor ikke destilleret vand?




    Mange tak :)
    Det er Antartica, men jeg mangler de 12 spændeskiver.
    Skal bagpladen af DFI NF4 Ultra-D?

    Jeg står og mangler en monteringsvejledning til et Asetek CPU vandkølehoved.
    Hvor finder jeg sådan en?
    Det er til et NF DFI NF4 Ultra-D.
    Jeg har søgt på Aseteks hjemmeside, men ikke kunnet finde en.


    Og hvor kan man købe Listrine (mundrens) og destilleret vand?