Nyt fra mellemøsten

• Er glad for at vi får opbakning fra andre lande som fx. Frankrig har gjort..

Om jeg næsten håber på at mellemøsten optrækker til en krig ved jeg ikke, men ved hvem der ville tabe..

Synes man har fået forfærdelig meget had til dem på no time.

Og jeg har ellers haft et utrolig godt forhold til deres måde og være på, og deres tro, men har de desværre ødelagt temmelig hurtigt.

Og meget festligt at både Tyskland, Island, Norge og Frankrig også har trygt nogle billeder.

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

Rettet en gang, sidst af urbananen ().

• Der er intet godt i Abu Satan

Formanden for islamisk trossamfund, Ahmad Abu Laban, talte ikke sandt, da han i går til TV 2 sagde, at han vil forsøge få den arabiske verden til at standse boykotten mod Danmark.

Ifølge DR Nyheder sagde Ahmad Abu Laban nemlig det modsatte til den arabiske tv-station Al Jazeera:

"Hvis de muslimske lande beslutter at boykotte, og hvis de muslimske borgere føler, at det er deres pligt at forsvare profeten, så er det noget vi kan glæde os over," sagde Ahmad Abu Laban ifølge DR.

Originally posted by Pulse

Ikke meningen?!

Jeg tror ikke det var meningen at situationen skulle være nået så vidt som det er nu. Det var ikke meningen at hele mellemøsten skulle se vores (DK's) interne satire.

Nej, nej. Men når det hele nu er startet, behøver det da ikke at blive værre end det er. For det næste skridt på listen er da vidst næsten 3. verdenskrig. Og det har jeg ikke lyst til at opleve :rolleyes:

“Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
    - Albert Einstein

• Du tager grueligt fejl.
    Der er masser af tegninger af profeten, og de har eksisteret i lang lang tid, vel og mærke uden protester.
    Jeg kan godt se på de fleste af tegningerne og grine med, men igen den med dynamitten er over stregen.
    Så tvivler på at nogen bliver bange for at tegne profeten igen, slap du bare af med dine bekymringer.

Originally posted by shahid_2dk

Jeg kan godt se på de fleste af tegningerne og grine med, men igen den med dynamitten er over stregen.

Jeg vil lige høre, bare af ren og skær interesse. Hvorfor er det at gå over stregen? Vi har da lavet meget værre billeder af vores egen gud herhjemme. Jeg tror at vi skal finde svaret i, at vi er en nation der besidder stor selvironi, og at andre udeforstående tit og ofte har svært ved at følge vores humor og selvironi. Derved retfærdiggører jeg ikke på nogen måde, de "angreb" der har været mod vores lille nation, tværtimod.

Originally posted by Expendable

Jeg vil lige høre, bare af ren og skær interesse. Hvorfor er det at gå over stregen? Vi har da lavet meget værre billeder af vores egen gud herhjemme. Jeg tror at vi skal finde svaret i, at vi er en nation der besidder stor selvironi, og at andre udeforstående tit og ofte har svært ved at følge vores humor og selvironi. Derved retfærdiggører jeg ikke på nogen måde, de "angreb" der har været mod vores lille nation, tværtimod.

I disse tider er det typisk at mange går rundt og kalder muslimer for terrorister, det er meget krænkende, for jeg er så vidt jeg ved ikke terrorist.
    Når man så offentliggører et billede hvor Muslimernes "vejleder" bliver vist som terrorist, så er det igen at sige at alle muslimer er terrorister. Derfor er jeg ikke glad for det billede.
    Ja kan godt følge dig i at udeforstående ikke forstår vores humor og selvironi, men derfor synes jeg også det er vigtigt at regeringen VIRKELIG sørger for at løse konflikten med det i baghovedet, at der ikke er mange steder i verden, eller i den del af verden med så meget ytringsfrihed og den samme form for selvironi og humor (det liggert jo i vores kultur og derfor er det jo klart at de ikke forstår det ved første eller andet øjekast).

I disse tider er det typisk at mange går rundt og kalder muslimer for terrorister, det er meget krænkende, for jeg er så vidt jeg ved ikke terrorist.
    Når man så offentliggører et billede hvor Muslimernes "vejleder" bliver vist som terrorist, så er det igen at sige at alle muslimer er terrorister. Derfor er jeg ikke glad for det billede.
    Ja kan godt følge dig i at udeforstående ikke forstår vores humor og selvironi, men derfor synes jeg også det er vigtigt at regeringen VIRKELIG sørger for at løse konflikten med det i baghovedet, at der ikke er mange steder i verden, eller i den del af verden med så meget ytringsfrihed og den samme form for selvironi og humor (det liggert jo i vores kultur og derfor er det jo klart at de ikke forstår det ved første eller andet øjekast).

Jeg er helt enig med dig i, at vi skal passe på, at vi ikke skærer alle over én kam, og der er desværre alt for mange, der generaliserer, og siger at det er ALLE der er sådan. Vi skal virkelig passe på, at vi ikke beskylder alle muslimer for at være terrorister, for det er jo slet ikke tilfældet. Jeg tror lidt, at det er vores nationalfølelse er kommet op i os, oven på alt det her halløj.

Så har jeg også fået lidt ekstra baggrundsviden om billedet, og fra den synsvinkel kan jeg virkelig godt forstå den harme, som det billede har affødt. Jeg tror at vi som "danskere" slet ikke har tænkt over det aspekt, at det er at sidestille ALLE muslimer med terrorister. Det har givet mig lidt at tænke over. :D

• Nu bør man huske på at der i mange muslimske lande ikke er den samme ytringsfrihed som herhjemme, og derfor har mange svært ved at forstå hvad den går ud på før de oplever den selv. Derfor føler mange måske at hele den vestlige verden med disse her tegninger siger at de og deres religion, som er meget vigtigt i mellemøsten, ikke er noget værd. De føler sig i den grad pisset på, og med rette.

Fogh burde have taget imod de 10 diplomater der blev sendt herop, det kan godt være at de ikke ville bringe noget konstruktivt, men diplomater tager man altid imod og forklarer dem sagen. Ellers kan man lige så godt sige til dem at de rager en en flyvende fis. Jeg mener at statsministeren burde gå på tv og sige at hverken han eller den danske befolkning kan tage ansvar for hvad en eller anden tåbelig avis vælger at skrive/tegne, og at han har fuld respekt for Islam.
    Jeg mener, han kan og må ikke blande sig i hvad aviser skriver, men han har pligt til at opretholde religionsfriheden i Danmark, og at sørge for at ingen minoriteter føler sig trådt over tæerne, det er også en del at ytringsfriheden og demokratiet, ansvar og tankegang følger med.

Originally posted by -Sandman-
    Nu bør man huske på at der i mange muslimske lande ikke er den samme ytringsfrihed som herhjemme, og derfor har mange svært ved at forstå hvad den går ud på før de oplever den selv. Derfor føler mange måske at hele den vestlige verden med disse her tegninger siger at de og deres religion, som er meget vigtigt i mellemøsten, ikke er noget værd. De føler sig i den grad pisset på, og med rette.

Fogh burde have taget imod de 10 diplomater der blev sendt herop, det kan godt være at de ikke ville bringe noget konstruktivt, men diplomater tager man altid imod og forklarer dem sagen. Ellers kan man lige så godt sige til dem at de rager en en flyvende fis. Jeg mener at statsministeren burde gå på tv og sige at hverken han eller den danske befolkning kan tage ansvar for hvad en eller anden tåbelig avis vælger at skrive/tegne, og at han har fuld respekt for Islam.
    Jeg mener, han kan og må ikke blande sig i hvad aviser skriver, men han har pligt til at opretholde religionsfriheden i Danmark, og at sørge for at ingen minoriteter føler sig trådt over tæerne, det er også en del at ytringsfriheden og demokratiet, ansvar og tankegang følger med.

kan man dog være mere enig? :cheers:

Du tager grueligt fejl.
    Der er masser af tegninger af profeten, og de har eksisteret i lang lang tid, vel og mærke uden protester.
    Så tvivler på at nogen bliver bange for at tegne profeten igen, slap du bare af med dine bekymringer.

Hvorfor betyder den mere? Pga den på en eller anden måde relaterer til hvad der sker?

Kan ikke se hvorfor man ikke kan tage lidt satire og ironi dernede... Ligesom den der franske avis har trykt den der nye tegning... "slap dog af muhammed, vi er alle blevet koriograferet" eller hvad det var der stod...

• jeg er enig med shahid og sandman...

jeg synes dog det er lidt dobbelt moralskt at diverse muslimske lande skærer JP,anders fogh og danmark over en kam - men ok det er nok fordi de ikke selv kender til netop den forskel. Hvis et lokalblad i døllefjeldemusse havde printet de tegninger ville det jo heller ikke være noget man kunne siddestille med "den almene danskers mening" - JP er bare en større avis.
    Jeg tror grundliggende, at det at der er plads til alle - af alle meninger - i danmark (også nazister jo...) er noget som folk i mellemøsten ikke kan forholde sig til... det er der problemet ligger

Originally posted by købkøb

Hvorfor betyder den mere? Pga den på en eller anden måde relaterer til hvad der sker?

Kan ikke se hvorfor man ikke kan tage lidt satire og ironi dernede... Ligesom den der franske avis har trykt den der nye tegning... "slap dog af muhammed, vi er alle blevet koriograferet" eller hvad det var der stod...

Så har du måske ikke oplevet at blive sat i bås med terrorister.
    Ved ikke om du nogensinde ville kunne leve dig ind i det, men det er hvad der er galt med den tegning.

Ja og de lande skærer JP, DK AF og DM ind i det fordi de ikke helt har forstået at DK ikke er det samme som JP og vice versa.

Originally posted by M.Beier

Det var fordi der sidste gang var en person som startede tråden, bentzin, som valgte at gå amok med lidt mere aggressive holdninger for tilsidst at lukke tråden igen selv, bentzin..

Jeg har i starten af tråden bedt om at den skal holdes clean, tråden er til så folk kan få seneste nyt med, synes sagen er interessant, den skræmmer mig, men vil på den anden side også have mere...
    Det er vildt så meget noget i mine øjne så ligegyldigt kan få folk op af stolene, især den kommentar fra Chiraq, en trussel om han ikke er bange for at bruge kernevåben...

Dine betragtninger om mig og hvad jeg skrev i min egen tråd, står for dine egen regning. Kan jeg kun ryste på hovedet af.

Jeg har hele tiden holdt mig til faktuelle ting og er ikke gået amok og er ej heller aggressiv. Jeg har bare ikke respekt, for den flok løgnhalse fra Islamisk Trossamfund, som har været hovedårsagen til det vanvid, som det PT er !
    De burde imo stilles for retten for landsskadelig virksomhed og derefter kyles ud og forbydes at komme igen - forever. De er jo kun ude på at ype kiv og derved lave kaos. I bund og grund hvad terrorisme går ud på.

Desuden så bør vi lukke vores grænser fremover, for den slags mennesker, da de jo ikke fatter, at når man kommer til et andet land, så skal man indordne sig og respektere det lands love, kulturer og normer - for at blive en del af det.
    Derud over så har vi også rigeligt med folk udefra, som dræner vores statskasse uden, at yde meget andet end brok og piveri. Der er dog nogle enkelte, som har forstået betydningen af respekt for andre.

Jeg lukkede min egen tråd, fordi en af vores muslimske brugere, begyndte med nogle af sine sædvanlige tåbelige og ubrugelige indlæg. (Ikke kun noget jeg mener) ! For at det ikke skulle udarte sig og for at undgå flere tåbelige og usaglige indlæg, valgte jeg at lukke den, så ku' folk forsætte i afstemningstråden. Desuden så var der også en hel del gentagelser. Så drop du bare dine spydige bemærkninger.

"I disse tider er det typisk at mange går rundt og kalder muslimer for terrorister"

- Ja, hvorfor mon?! Nej, alle muslimer er ikke terrorister - men de fleste terrorister er muslimer. Jo, der findes små grupper af nazister, der findes IRA osv., men det er dråber vand i forhold til muslimske ekstremister der udøver terror i Koranen's, Allah's eller Muhamed's navn. - Derfor tegningen af Muhamed med en stang bang i hatten...

"det liggert jo i vores kultur og derfor er det jo klart at de ikke forstår det ved første eller andet øjekast"

- Hvorfor skal de forstå det? Hvad rager det dem?! Hvis det ikke havde været de (muslimske) fjolser fra Muslimsk trossamfund, så havde mellemøsten nok aldrig set tegningerne. Det er INTERN dansk satire!

- Og ligger det til jeres kultur at rende rundt i gaderne i byen og skyde op i luften med AK'ere, og give de hjernevaskede børn flag med budskaber på, som de ikke selv fatter hat af? Ej, vel?