Nyt fra mellemøsten

  • Det er alt sammen også fint med de mere eller mindre undskyldende kommentarer og breve, men tror ærligt talt det er for sent at "redde" sig ud af den her sag...


    Er der helt ærligt nogen der kan forestille sig nogen af dem der brænder vores flag af og billeder af Anders Fogh af (som faktisk slet ikke har noget at gøre med JP og deres artikler) Stille sig op efter en eventuel undskyldning og så være "gode venner" igen... Hvis en sådan nyhed overhovedet kom frem til dem... JP's officielle beklagelse har efter sigende svært ved at komme frem til de krænkede...


    Tror jeg godt nok ikk sker... De vil nok bare blive ved med at brænde danske flag og billeder af personer af, og rende rundt og skyde med AK og alt det...

    Asus P5B Deluxe Wifi-AP
    Intel Core 2 Duo E6600 @ 3.0 Ghz [333*9]
    Mushkin 2x1 Gb DDR2 @ 667 mhz/ 4-4-4-10
    Asus x1900xt 512mb @ std. Clock
    Wester Digital WD2500KS 250 Gb HDD
    Silverstone st60F 600 Watt
    ViewSonic vx922
    Lian Li Pc-7b SE
    Logitech Z-5500


    Scores:
    3dMark06: 6173; 3dMark05: 12200; SuperPi 1M: 16.906

    Rettet en gang, sidst af |Ghost| ().

  • Tegningerne var måske ikke ligefrem det smarteste påfund af JyllandsPosten - pressefrihed eller ej. Men hvad der er endnu mindre smart, er de falske tegninger der er blevet sendt rundt i mellemøsten.


    Det er de falske tegninger der, så vidt jeg har kunnet læse mig frem til, der har været de værste sammen med en af dem fra JP (den med dynamit) og jeg kan virkelig ikke se hvorfor JP skal undskylde for noget de et eller andet sted ikke har gjort.


    Det er ikke kun os der skal respekterer andre mennesker, det er dem der føler sig krænkede også nødt til at gøre. Det er desværre lettere sagt end gjort.

  • Quote

    Originally posted by momonoa


    Ja hvad er meningen i det. Hun har jo ikke noget med det at gøre. Og hun kan da heller ikke styre, hvad der kommer i aviserne.
    Hvis der er nogen der skal undskylde, må det da være avisen/redaktøren. Der er ikke rigtig andre, der har noget med det at gøre.


    Jeg tror ikke at de ville godtage en undskyldning fra ham.
    Tror generelt de er sure på hele Danmark og derfor tænker de at Dronningen af Danmark da må have en del at sige omkring Danmark.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

    Rettet en gang, sidst af Aagaard1000 ().

  • Quote

    Originally posted by Burger
    Tegningerne var måske ikke ligefrem det smarteste påfund af JyllandsPosten - pressefrihed eller ej. Men hvad der er endnu mindre smart, er de falske tegninger der er blevet sendt rundt i mellemøsten.


    Det er de falske tegninger der, så vidt jeg har kunnet læse mig frem til, der har været de værste sammen med en af dem fra JP (den med dynamit) og jeg kan virkelig ikke se hvorfor JP skal undskylde for noget de et eller andet sted ikke har gjort.


    Det er ikke kun os der skal respekterer andre mennesker, det er dem der føler sig krænkede også nødt til at gøre. Det er desværre lettere sagt end gjort.


    Det var ikke jp's påfund... - Var en forfatter som efterlyste skidtet.. - Til sin bog.

  • Vil føle det yderst krænkende som dansker hvis Magrethe undskylder noget somhelst - eller juhuuuu - lad os sende Magrethe ned til Israel hvor hun så kan hilse på folk i gaderne og give hånd til alle de djævle som sætter ild til Dannebrog for snuden af hende, hvorefter der skal komme noget godt ud af det.

  • Ja det ville jo gøre det helt store udslag :rolleyes:

    “Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
    - Albert Einstein

  • Først JP der skulle undskylde, så Fogh... og nu dronningen.. suk.. den næste bliver sikkert Pjerrot.. og fra Sverige l det være Rasmus Klump og Pippi Langstrømpe.

  • Jeg tog lige en spørgerundte igår, svenskerne bakker massivt op om Danmark i denne sag, nordmændene er selv i suppedasen (er svenskerne ikke i samme grad, men dog også en anelse)


    Skuffende var stemningen i UK ikke helt så støttende, men mon ikke de alligevel bakker op, regeringen og befolkningen er ligesom i USA derover, uenige :)


    Tyskland skulle eftersigende også være indstillet på at hjælpe DK, har ikke hørt nogle dernede fra though.


    Anyhow, EU kommer nok til at hjælpe DK :)

  • Quote

    Originally posted by Aerial
    Så har jeg slettet samtlige indlæg der ikke følger vores regler.
    Næste indlæg jeg ser der direkte modstrider de regler vi har opsat herinde , udløser en kraftig advarsel og en uges tænkepause fra Tweak.dk


    Måske er dette emne bare lidt for tæt på for Tweak.dk - ved det ikke. Jeg gider bare ikke sidde og se nogle af de posts der kommer herinde imellem. - bare det at jeg har skulle slette halvdelen af posts'ne i denne tråd siger meget om folks formulering.


    Så meget for folks ytringsfrihed!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



    The_Unforgiven


  • Der er regler og vi skal ikke puste til en sådan debat eller medvirke til tilsvning af andre folk. Så længe folk holder en faglig og ordenlig tone har mods jo ingen problemer. Syntes de gør et godt stykke arbejde og herinde nej der er ikke åbent for alt støj larm råb og skrig hvilket er som det bør være :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Damn, det går vildt til for sig, nu sker der noget... - Danmark er bestemt ikke alene mere..


    Frankrigs præsident Jacques Chirac truer med at svare igen med atomvåben, hvis såkaldte terroriststater gennem fører aktioner mod Frankrig.


    "Ledere af stater, der anvender terror isters midler mod os, eller andre, der på en eller anden måde anvender masse ødelæggelsesvåben, må forstå, at de kan vente en tilsvarende reaktion fra os," sagde Chirac under et besøg på en atombase i Bretagne.


    Chirac sagde også, at Frankrigs atom afskrækkelse er udvidet til også at gælde strategiske forsyninger - der er formentlig tale om de lande, Frankrig importerer olie fra, vurderer iagttagere


    ^^ Så vidt jeg forstod kom det efter en fransk avis valgte at trykke billederne og tilmed give et lille pift :)


    ---


    Største fjende i øjeblikket er de fandens socialdemokrater, de prøver at anvende siturationen til tilsvining af regeringens måde at håndtere sagen på, tilmed snakker de om Muslimer skal have mere indflydelse og vi skal skynde os at bygge en moske i KBH som undskyldning...

  • Quote

    Originally posted by M.Beier


    Største fjende i øjeblikket er de fandens socialdemokrater, de prøver at anvende siturationen til tilsvining af regeringens måde at håndtere sagen på, tilmed snakker de om Muslimer skal have mere indflydelse og vi skal skynde os at bygge en moske i KBH som undskyldning...


    Heh, de truer os, og så skal de belønnes. Sejt... :roller: Mon det også virker på undervisningministeriet, så de sætter min SU op. ;)


    Men sejt at Frankrig endelig træder i karakter, de har sku været noget vattede de sidste 50 år. :D

  • Quote

    Originally posted by The_Unforgiven
    Så meget for folks ytringsfrihed!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



    The_Unforgiven


    Det er ikke ytringsfrihed når der bliver postet :


    1. Alle skal bare sendes til en øde ø, hvor de skal tvangsfodres med svinekød


    2. opfordringer til at brænde koranen
    osv osv.



    Det er bare lamt !!!

  • Quote

    Originally posted by momonoa


    Ja, men jeg er lidt bekymret
    Det ender me at hele EU ryger ind i debatten, og det er da ikke meningen :rolleyes:


    Ikke meningen?!


    Jeg tror ikke det var meningen at situationen skulle være nået så vidt som det er nu. Det var ikke meningen at hele mellemøsten skulle se vores (DK's) interne satire.

  • Quote

    Originally posted by Bentzin
    Jeg undres lidt over, at det er nødvendigt med endnu en tråd, om dette emne. [Blocked Image: http://www.bentrp.dk/bentzin/assets/images/34.gif]
    Lidt omsonst, at folk skal gentage sig selv. [Blocked Image: http://www.bentrp.dk/bentzin/assets/images/33.gif]
    Så derfor lader jeg mine indlæg i de 2 andre tråde, være mine svar.


    Det var fordi der sidste gang var en person som startede tråden, bentzin, som valgte at gå amok med lidt mere aggressive holdninger for tilsidst at lukke tråden igen selv, bentzin..


    Jeg har i starten af tråden bedt om at den skal holdes clean, tråden er til så folk kan få seneste nyt med, synes sagen er interessant, den skræmmer mig, men vil på den anden side også have mere...
    Det er vildt så meget noget i mine øjne så ligegyldigt kan få folk op af stolene, især den kommentar fra Chiraq, en trussel om han ikke er bange for at bruge kernevåben...