Hej. hvad bruger i til at fjerne kølepasta?
på forhånd tak. Anders
Hej. hvad bruger i til at fjerne kølepasta?
på forhånd tak. Anders
Hej. Jeg bruger Isopropyl alkohol 99%, virker fint for mig.
okay. jeg læste et sted at der var nogle ting man ikke måtte bruge pga de udfyldte revnerne i køleren.. men kan ikke huske hvad.. dur køkkensprit?
Brug Isopropyl alkohol 99% det er HELT klart det bedste... det koster 15-30kr. i Matas og det gør bare jobbet!!
Jeg bruger det hver gang.
Mvh Mads
Hvad har køkkenrulle nogensinde gjort nogen?
Det fjerner ikke fedt ordenligt og kommer ikke ned i de små revner
Parfume Det niceren
Bruger også Isopropyl alkohol 99%...
Acetone gør det også men så ville det være bedre med neglelak fjerner.
QuoteOriginally posted by RAC
Acetone gør det også men så ville det være bedre med neglelak fjerner.
Nej for neglak fjerner er oliebaseret og svækker kølepastaens efektivitet
altså jeg har altid bare taget det væk og pusset det med køkkenrulle.. har fine temps her og har altid haft så hvorfor gøre så meget ud af det
QuoteOriginally posted by Artisan
ParfumeDet niceren
hehe... så får man en velduftende CPU
bruger selv kun noget køkkenrulle og en vatpind til at få det værste væk med til mindre indgreb.
Ved komplet skift af kølepasta (fx. stock til arctic silver eller noget) tørrer jeg det meste væk, og dupper efter med et stykke køkkenrulle, der er vædet i acetone og vredet op, og så tørrer man væk.
CPUen bliver så ren som en barnenumse...
jeg må holde med Alaza & hot fifty, køkkenrulle og måske lidt opvaskemiddel, har altid fjernet Artic Silver fra mine cpu'er
QuoteOriginally posted by mazdaz
Det fjerner ikke fedt ordenligt og kommer ikke ned i de små revner
små revner.? hvad har du af chipsiden du vil dette.
Køkkenrulle har nu også altid været min foretrukkkende.
Jeg bruger bare køkkenrulle ved skift af pasta eller køler - og hvis der skal gøres helt rent, er det med acetone.
Heptan er godt
Brugte vi på plade værkstedet
Ginial rense middel.. men en styg lugt.. man skal have maske på for at bruge det ... men det tager satme også det hele
Isopropyl alkohol er det eneste rigtige at bruge. de andre ting sætter en hinde på eller får metallet til at korrodere hvis man er uheldig.
Isopropyl alkohol ætser ledningsisolering...
Men på trods af den hinde der skulle være efter acetone, har jeg stadig fint fat i min Heatspreader med kølehovedet...
Det er ret nemt at se om der er eller ikke er god varmeoverførsel, da temperaturen vil hoppe 8-12 grader LIGE når man skifter fra idle til full load, hvis ikke man har ordentlig kontakt.
Stiger den langsomt, så er der god kontakt.
Synes selv at Acetone er noget værre noget.
Bruger parfume eller Isopropyl når jeg har det liggende.
Og så selvfølgelig lokumsruller eller køkkenrulle
Sprit og køkkenrulle, eller bare køkkenrulle hvis jeg er for doven til at hente spritten.