Knækker i finger?

  • Quote

    Originally posted by SlackeR
    Har også set en spørge et sted (måske i et tidsskrift eller anden seriøs brevkasse) og få svaret at der ikke var noget der pegede på det.
    Så vidt jeg er orienteret sker der det at man presser en væske ud der er mellem knoglerne i leddet.


    En jeg arbejde sammen med i sommer sagde, at det giver ledgigt i længden. Han var ved at uddanne sig til et eller andet jeg ikke kan stave til, men det der hvor de ved alt om menneskers anatomi osv.
    Og ja det er rigtigt hvad du siger, det er væske man presser ud.

  • Quote

    Originally posted by Butcher_hik


    En jeg arbejde sammen med i sommer sagde, at det giver ledgigt i længden. Han var ved at uddanne sig til et eller andet jeg ikke kan stave til, men det der hvor de ved alt om menneskers anatomi osv.
    Og ja det er rigtigt hvad du siger, det er væske man presser ud.


    Det er jo så det der er delte meninger om. Og de har nok også spurgt en fysioterapeut før de svarede på det spørgsmål i stedet for bare at svare i blinde.
    Men det her har vi to jo diskuteret ufattelig mange gange..

  • Narj, ikke rigtigt noget jeg bevæger mig ud i ... Sker fingerne knækker lidt når man strækker ud ...


    Ellers er det jo heller ikke sundt for ledene, så vidt jeg ved ..

  • gider ikke læse alle replys :D men jeg knækker fingre nakke ryg og tær.. :D hehe dog mest nakke.. :D jeg gør det for det meste når jeg kan mærke lidt ubeha.. så er det en lettelse at få knækket det lidt :D hehe og min venstre tå kan jeg knække hele tiden..

  • Jeg knækker kun fingre og nakke hvis jeg skal tæve nogen. Giver en god skræmmende effekt til det.


    Ellers ikke. Kan ikke se hvorfor jeg skulle gøre det :) Kun hvis jeg har ondt i nogle led. Fx hvis jeg skal spille guitar og mine fingre er sløve eller stive...

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by Berleburg
    Jeg knækker kun fingre og nakke hvis jeg skal tæve nogen. Giver en god skræmmende effekt til det.


    Ellers ikke. Kan ikke se hvorfor jeg skulle gøre det :) Kun hvis jeg har ondt i nogle led. Fx hvis jeg skal spille guitar og mine fingre er sløve eller stive...


    hehe det er også mere en vane. hvis det gør lidt ondt i nakken eller fingre eller lingen.. så kommer der ige et knæk :D

  • Well, kan knække alt undtagen ryggen, meget af det kun om morgenen


    jeg kan altid knække nakke og fingre (og nogle gange kæbe og albuer)


    Men jeg kan kun knække storetæer, knæ og skuldre on morgenen.


    Fingre knææker jeg altid inden jeg skal spille et eller andet, ellers låser mine fingre fast og skal knækkes... mmax provokerende med en masse fjender foran sig...

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Originally posted by SlackeR
    Har også set en spørge et sted (måske i et tidsskrift eller anden seriøs brevkasse) og få svaret at der ikke var noget der pegede på det.
    Så vidt jeg er orienteret sker der det at man presser en væske ud der er mellem knoglerne i leddet.


    Jeg har også hørt det med væske fra en fysiotereapeaut, så den med leddegigt tror jeg er (jule)and :)
    Jeg knækker også selv fingre og fødder. Om morgenen sker det såmænd helt af sig selv når jeg rejser mig fra sengen, hele kroppen knirker og knager om morgenen.

  • Quote

    Originally posted by sam


    Jeg har også hørt det med væske fra en fysiotereapeaut, så den med leddegigt tror jeg er (jule)and :)
    Jeg knækker også selv fingre og fødder. Om morgenen sker det såmænd helt af sig selv når jeg rejser mig fra sengen, hele kroppen knirker og knager om morgenen.


    føler man sig gammel??? :P

  • Jeg knækker aldrig fingre, har ikke rigtigt brudt mig om at gøre det. Men nakken og øverste del af ryggen får sig gerne et par ture i løbet af dagen :))

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • synes bare at det er nasty når man kan knække ryggen, en af mine venner kunne knække hofteleddene, hvis han havde siddet i lang tid, kunne man bare høre et ordentligt knæk... ret nasty.


    jeg kan selv knække håndleddene ved at dreje min hånd 360 grader på en bestemt måde, dog giver det for det meste ikke et højt nok knæk til at man kan høre det. Hvis jeg havde et webcam eller noget så kunne jeg vise jer det...


    argh fik lige fingre lås *knæk* igen

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

    Rettet en gang, sidst af Tigerplayer ().

  • Quote

    Originally posted by Shak
    Knækker ik noget som helst :)) Men har en kammerat der kan knække stortset samtlige led i kroppen 8o


    Arbejdede også med en der kunne knække 80+ led fra ørerne og ned :))

  • Førhen knækkede jeg fingre og min hals. Men da jeg havde været til en Kiropraktor med ryggen grundet en arbejdsullykke. Kom jeg til at gøre det da jeg var inde hos ham. Så blev han HELT vildt negativ og sagde at det måtte jeg ihvertfald ikke ... Det giver gigt i ledene, de led som der bliver knækket. Det mener Kiropraktoren i køge ihvertfald. Og ja, det kommer hurtigere end man kan regne med.



    Ellers knækker jeg ikke andet end ryggen som han siger jeg skal en gang imellem.