Bevar gruppeeksamen!

• Hej..

Som indtilvidere n.æsten 5000 andre unge, er jeg dybt foraget over at regeringen har valgt at afskaffe gruppe eksamen! Det kan vi jo ikke bruge til en skid, eftersom man i mange fag er en gruppe og en rapport, og derfor også burde være en gruppe om en eksamen.

http://www.bevargruppeeksamen.dk/ - Klik og skriv under - det er jo din fremtid det går udover! Jeg har i hvert fald skrevet under.

//Zlinky

• På min mellemlange videregående uddannelse har vi også gruppeeksamner, men det betyder jo ikke, at vi ikke også bliver testet individuelt .. Det kan vel også gøres på de lavere uddannelsestrin?

Altså en gruppefremlæggelse af opgaven, og derefter individuel eksaminiering ..

Og det er vel det vi allerede har skrevet under på en gang? Hvilket jo så tydeligvis ikke hjalp ..

• Du har jo så ikke nogen gruppeeksamen mere. Og ja, man bliver stadig testet individuelt, men derfor synes jeg stadig at vi skal have gruppe eksamen. Min teknikfags eksamen er lige blevet smadret på grund af nogle politikere som tydeligvis ikke interreserer sig for ungdommensudannelser... det var jo også dem der fjernede skolepraktikken, og har nu også indført at hvis man har over 1 års sabbatår, så mister man en procentdel af sin SU!

Kan godt ske at der er skrevet under på det før, men det skader aldeles ikke at skrive under igen, da det måske kan få politikerne til at indse at de har lavet noget der ikke holder - igen.

• Synes der skal være begge slags eksamener. De viser noget god hver især.

Gruppeeksamen viser hvor godt man arbejder sammen i en gruppe, som nok er en god kvalitet på de fleste arbejdspladser.
    Til den individiuelle kan alle snylterne ikke gemme sig i en gruppe. Hvis de intet har lavet hele skoletiden, så er der kontant afregning.

• Vildt nok. Hver gang man trykker F5 stiger antallet af underskrifter.

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

• Ved ikke lige hvad de hoveder i det hele taget har gang i ...

Det er ofte sådan man i den virkelig verden arbejder sammen om at udfører opgaver, men okay det skal vi altså ikke forberedes til ...

Tilmed skal vi gerne være klar på undervisning når vi kommer af med bleen (overdrivelse) ...

Ved ikke, rynker på næsen af det .... :rolleyes:

Edit:
    Zlinky, vi har nu stadig noget man kan kalde for gruppeksamener ... Bla. det Burger har nævnt, men derudover nogle Seminar-opgaver (gruppearbejde) ..

• Siger også Bevar gruppeeksamen.

Denne regering har lavet så meget bæh med skolesystemet...

De jo ved at omdanne hele befolkningen til en flok individualister!
    Induvidalisme er meget godt på mange måder, men hvis man ikke kan arbejde i en gruppe så vil vi som mennesker IKKE udvikle os i den rigtige retning. IMO.

• Troede meningen med en eksamen var at finde ud af hvor klog den enkelte elev er/var... ?

Der er jo også masser af tid til gruppearbejde i hverdagen.

Jeg ser f.eks. INGEN grund til man går to op til matematik.

• Jeg har ikke noget der hedder gruppeeksamen. Vi skal skrive en rapport i en gruppe, og så skal vi eksamineres enkeltvis.

• typisk politikere... de suger altid det sjove ud af alting... og tænker aldrig på andre end dem selv og penge

CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

Originally posted by Schultz
    Troede meningen med en eksamen var at finde ud af hvor klog den enkelte elev er/var... ?

Der er jo også masser af tid til gruppearbejde i hverdagen.

Jeg ser f.eks. INGEN grund til man går to op til matematik.

Nu kan jeg kun snakke ud fra min egen uddannelse (civilingeniør), men der er masser af individuelle eksamener på AAU. Det der gør. AAU unik, er projektarbejdet herunder gruppeeksamen, og på de op til 8 timer sådan en eksamen varer kan jeg garantere dig at dine svagheder bliver udstillet og du kan ikke gemme dig bag dine gruppekammerater. Desuden får du også en individuel karakter.