Er det i orden at lave seperate tråd ang. signaturer?

• Regler skal der være. Men da det er brugerne der på et forum holder liv i det hele, synes jeg det er vigtigt, at et forum kan bøje sig i forhold til massernes holdning. Det kunne være interessant, at se hvad FOLKET synes i denne sammehæng.

For dem der ikke har fulgt med. Der har været brok af lukkede signatur-tråde, da der fra højeste sted blev bedt om, at disse kun er i den "officielle" signatur-tråd.

Her kommer jeg så med min holdning.

Er det fair at forlange, at folk skal ligge deres signaturer ind i "Signatur Sticky??" - Hvis den oprindelige hensigt med at man viste sin signatur her var, at få feedback fra folk? Der er ikke nogen der GIDER sidde og bladre den store og tunge Signatur Sticky igennem. Det er heller ikke til at føre en seriøs diskussion i denne tråd, da der overalt vil være en masse signaturer midt i det hele.

Er det ikke fair at forlange, at det er OK at man kan lave en enkelt tråd, hvis man har lavet nogle signaturer man gerne vil have kommentarer på.

Det er da det samme som når en af vores mange amatør-fotografer laver sig en tråd (endda ofte mange) hvor vedkommende fremviser sine billeder så vi andre kan kommentere dem. Jeg ser ingen Foto Sticky nogen steder? Det er da ikke fair?

Det er ikke os alle der tager billeder. I stedet laver vi signaturer. Jeg synes at vi i Foto og Grafik forumet bør tilgodese alle folks interesser og ikke indføre særbehandling til den ene del. Det hedder jo præcis "Foto & GRAFIK".

Hvis man er så bange for at der vil blive overspammet med signatur-tråde (hvilket jeg har svært ved at forestille mig) - Så kan man da bare lav en lige så officiel tråd som Signatur- Sticky, der hedder Signatur Request - hvor alle kan bede andre om at lave sig en signatur. Svære er det da ikke?

Denne tråd er ikke ment som DEBAT-TRÅD. Det er blot en AFSTEMNING! Så hold al debat til den sideløbende signatur-diskussion startet af Aerial.

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

Rettet 2 gange, sidst af Berleburg ().

• Jeg synes man skal have lov til at lave en tråd hvor man kan få feedback,råd kritik osv. , så synes jeg man bruger sticky til at uploade sigs, og ku de så være en ide at lave en "Signature request" sticky? Så dem der mangler sigs kan poste hvad de vil ha derinde, istedet for at lave en tråd om det.

• Syntes faktisk det er ret dobbeltmoralsk at administratorerne forlanger man poster alle signaturer i et enkelt emne, når brugere derimod gerne må spamme emner omkring små filmklip, sange de ikke kan finde titlen på, ligegyldige ting de har lavet i deres fritid, osv. Hvorfor skal disse ting ikke også samles i et enkelt emne så?

Jeg har absolut intet problem med at folk laver et emne, hvor andre kan komme med kritik til deres "værker", sålænge emne-titlen er ordentligt :P

• kan da godt se hvad mr. fookhar mener, men hvorfor ikke bare spørge om dette i SIGNATURTRÅDEN istedet for at oprette ny tråd? min holdning er at jeg er glad for vi har den signaturtråd, så man kan oploade sin signatur uden problemer, Spørge efter Kritik, Få forslag til hvad man kan gøre bedre og spørge om nogle vil hjælpe med den.

Jeg er personligt træt af at folk laver tråde, hvor de spørger om nogen kan hjælpe med en signatur.

Originally posted by fookhar
    Syntes faktisk det er ret dobbeltmoralsk at administratorerne forlanger man poster alle signaturer i et enkelt emne, når brugere derimod gerne må spamme emner omkring små filmklip, sange de ikke kan finde titlen på, ligegyldige ting de har lavet i deres fritid, osv. Hvorfor skal disse ting ikke også samles i et enkelt emne så?

Jeg har absolut intet problem med at folk laver et emne, hvor andre kan komme med kritik til deres "værker", sålænge emne-titlen er ordentligt :P

Dit forslag så jeg meget gerne blive til noget. Ihf. vedr. alle de mere el. mindre gode filmklip, som konstant vælter ind over OT.
    Sådan en sticky burde så også ligge i Film og musik - efter min mening.

Jeg synes, for overskuelighedens skyld, at et par sticky el. underfora el. hvad det nu kan kaldes, er en god ting i vores fora. Dog ikke så voldsomt, som i vores WoW-sektion.

Ift. spørgsmålet vedr. signaturtråde, så har det fungeret udemærket, lige indtil for få dage siden, hvor nogle enkelte (ca. 10-12 stk) - syntes der ikke var nok der kiggede på deres personlige signaturer i sticky'n. Indtil da har det sagtens kunne lade sig gøre at få lidt kritik - i den dertil oprettede sticky. Hmm. . . . . Hvorfor er det så vigtigt, at ens ting skal bekræftes ?

Overordnet så er det her et HW & SW og ikke et grafikforum. Så hvis nogle vil ha' bedømt deres grafiske kunnen, ville det nok være smartest, at gøre det på de sider, hvor sådanne ting forgår. Og så la' tweak.dk være det, det er beregnet til.

Synes også formålet med denne poll er noget spøjs, nærmest en form for mistillid til vores udemærkede crew og det arbejde de gør. Vi brugere har selv bedt om, at få samlet signaturerne et sted. Men det er der vist nogle stykker der har glemt i farten.

Det var så lige min mening og har da også smidt en stemme - hvor, er nok ikke så svært, at gætte.
    :rules:

Edit: :9xo mrflashbag - lige mine ord. 8)

• Enig med reptile, en signatur kan sagtens være et grafisk værk, og man skulle gerne kunne få noget feedback på ens sig's i ens egen tråd KUN omhandlende ens SIG. Signatur sticky'en ser jeg bare som et sted man kan uploade ens signatur.

zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

http://www.kidsmythology.com

Originally posted by mrflashbag
    kan da godt se hvad mr. fookhar mener, men hvorfor ikke bare spørge om dette i SIGNATURTRÅDEN istedet for at oprette ny tråd? min holdning er at jeg er glad for vi har den signaturtråd, så man kan oploade sin signatur uden problemer, Spørge efter Kritik, Få forslag til hvad man kan gøre bedre og spørge om nogle vil hjælpe med den.

Jeg er personligt træt af at folk laver tråde, hvor de spørger om nogen kan hjælpe med en signatur.

Fordi man IKKE får noget feedback i sticky'en, da en meget lille del kigger i den.
    Og mange nye ved simpelhen ikke, at de skal requeste i sticky'en..

Som jeg også har skrevet i den anden tråd, forstår jeg ikke at forummet hedder "grafik", hvis man ikke må poste noget grafisk fra photoshop..
    Hvad er dey så lige grafik står for, kan virkelig ikke se det, det burde jo så bare hedde foto...
    Hvad nu hvis man laver et billed i photoshop på 350*120pixel, laver en fed baggrund og indsætter et render osv. men ikke kalder det en sig, men et grafisk billed??

Jeg stemmer helt klart ja, til at man må vise sine grafiske værker.

• Jeg synes selv at sig sticky'en er en god ide... den holder orden på forum og jeg synes at det er 150% fair at der bliver forlangt at man lægger sin sig derind for at vise den frem

Men hvis der er en der er i gang med at lave en sig og er lidt n00b til PS og spørger om hvordan man laver dit og gør dat, så er det ok ikke at poste den i sig sticky.

CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

• Så find dog et grafisk forum, hvor du kan få saglig kritik. Når det er så vigtigt for dig.
    Det her er - jeg gentager - primært et HW & SW community !

Og det kan da ikke være meningen, at reglerne skal ændres pga. nogle få brugeres trang til at få bedømt deres signaturer. :roller: Som tidlgere nævnt, så har det sagtens kunnet lade sig gøre - indtil nu !

kan da godt se hvad mr. fookhar mener, men hvorfor ikke bare spørge om dette i SIGNATURTRÅDEN istedet for at oprette ny tråd? min holdning er at jeg er glad for vi har den signaturtråd, så man kan oploade sin signatur uden problemer, Spørge efter Kritik, Få forslag til hvad man kan gøre bedre og spørge om nogle vil hjælpe med den.

Tilgengæld ser folk ikke ens hungren efter kritik :roller:

Originally posted by Bentzin

Så find dog et grafisk forum, hvor du kan få saglig kritik. Når det er så vigtigt for dig.

Og det kan da ikke være meningen, at reglerne skal ændres pga. nogle få brugeres trang til at få bedømt deres signaturer. :roller: Som tidlgere nævnt, så har det sagtens kunnet lade sig gøre - indtil nu !

Helt seriøst med den holdning du har til det kan vi lige så godt lukke den del af forumet. Om det er billeder eller grafik folk gerne vil have feedback på er imo temmelig lige meget.
    Hvis det ene ikke er tilladt bør det andet ikke være det også syntes jeg bare dette forum område er lukket.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Så find dog et grafisk forum, hvor du kan få saglig kritik. Når det er så vigtigt for dig.
    Det her er - jeg gentager - primært et HW & SW community!

Hvad er så egentlig meningen med den her Foto og Grafik kategori? Et billede eller et stykke grafik bliver jo primært lavet for at andre folk skal kunne kigge på det og dermed også vurdere det, kan man ikke få lov til det ser jeg sådan set ikke nogen grund til at have den og når nu vi svinger slagterkniven kan vi jo ligeså godt fjerne alt undtaget de relevante kategorier da resten jo intet har med HW og SW at gøre.

Med hensyn til en evt. regelændring så har Berleburg jo netop oprettet den her tråd så folk kan smide deres stemme. Det ville da være dybt godnat at crewet stillede sig på bagben med hvæsende klør hvis størstedelen af brugermassen mente noget andet.

Jeg har virkelig ikke noget problem med folks requests eller deres trang til at få en sig vurderet, hvis man ikke gider at læse det er det sgu bare at skøjte let og elefant hen over det. Og som tidligere nævnt er en sig jo også et stykke grafik, så hvis ret skal være ret så burde foto tråde også blive banlyst for det er jo også bare folks trang til at få noget vurderet.

Ang. signatur stickyen så ser jeg det som så mange andre bare som et sted hvor skidtet uploades, jeg gider på absolut ingen måde at bladre gennem gud ved hvor mange indlæg for at skulle smide en vurdering eller en request for en signatur..

• Selvfølgelig, må man oprette en ny tråd, til et nyt emne.

Evt 1 tråd, i foto & grafik.
    - Så inde i tråden kunne de forskellige ''tråde'' ligge, hvor hver havde sin egen tråd som en under tråd. (Altså mindre end en rigtig tråd.)

• Jeg sys ikke det er fair at hver sig ska ha en tråd. Der har været tråd efter tråd på det sidste og det ser jo ikke godt ud på det her forum! Jeg ville klart foretrække hvis forespørgelser og bedømmelser kom i signatur tråden! :)

• Så må vi heller få lavet en sticky til alt ting... bare lige en kort tanke...

lav en sticky om fladskærme i hw der er blevet spurgt om det samme ca. en million gange eller flere... og sådan kunne vi blive ved med at lave stickys... seriøst det er et forum der kommer post ja hvis de ikke er noget ved så skriver folk bare ikke også forsvinder de hurtigt... kan ikke helt se problemet.....

Hva er forskellen til om jeg poster et wall paper eller en sig. for kritik ud over at pixel tallet er forskelligt.....

Der er en KÆMPE FORSKEL PÅ SIGNATUR OG BILLEDER DERFOR HOLD DET FRA HINANDEN.

Hvad fabler du om?

Kig på dette forums navn: Foto(1) & Grafik(2)

To navne. To ord. Så spørger man sig selv, hvad dækker de ord mon?

Foto(1) dækker nok billeder, fotografier.

Hvad mon Grafik(2) dækker?

Kunne det mon være grafisk-design, photoshop-filer, 3D billeder?

Det handler jo ikke om at billeder og signaturer er det samme. Det handler om, at der skal være lige meget plads til dem begge og ikke mindst, plads til de folk der har interesse i hver sin.

Det er ikke alle der har et dyrt digitalkamera de kan tage flotte billeder med. Tilgengæld har de måske interesse i at lave grafisk-design, hvilket også inkluderer signaturer. Hvorfor skal denne gruppe mennesker ikke have lov til at benytte sig af dette forum til det samme som foto-folkene? Det strider da mod forumets navn?

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

• Vil ikke selv lave en fandes masse signatur tråde men må jo give manden ret... kan ikke lige se hvordan der kan stilles noget op imod det... han har jo ret idet....

Har fundet et grafisk forum, så det er ikke noget problem, men kan stadigvæk godt lide tweak og nu har vi et forum der hedder grafik, så hvor ikke vise sine grafiske værker her?
    Der er jo også mange der ligger deres foto'er på deviantart, men som samtiget poster billeder på tweak...
    Men kan da sagkens kun bruge comashop.dk til mit grafik, og det kan de andre grafik intereseret også, også lade helt hver med at bruge foto/grafik sektionen...
    Ved ikke med dig, men syndes selv det er lidt æverligt, og denne sektion vil måske ikke være så aktiv, som den har været på det seneste..
    Tweak vil nok ikke miste nogen bruger på det her, da der er nogle glimerende andre sektioner, men der nok nogle inkl. mig, der vil holde sig væk fra denne sektionen, da vi ikke har noget at komme efter, når photoshop grafik, ikke vil blive godtaget.