Off Topic fri for alle ekstremt off topic-emner?

  • Denne tråd er lige så meget et forslag til at oprette regler for OT tråde, som det er en meningsmåling for forslaget ;)


    Syns du at der skal oprettes en regel eller et helt regelsæt for hva der egentlig må være i Off topic forummet?
    Det kunne f.eks. være at Off topic er spørgsmål eller nært lignende, der ikke kan placeres ordentligt i de andre fora, nyheder der er diskuterbare for det her forum - altså it nyheder eller almene nyheder.. Små film klip e.l. blir så henvist til f.eks. film & musik


    Syns det er ved at blive ret voldsomt med de der tråde, der egentlig intet har med hverken hardware, software eller bare en snært af it.. :rolleyes:



    Hva synes du? Skriv meget gerne et uddybende indlæg, der forklarer din stemme - Evt. giv dit bud på et muligt "regelsæt" for off topic tråde ;)



    Btw ved godt folk siger det er off topic, men det er et computer-forum det her!

  • Genialt emne, det er utroligt så ligeglad mange brugere herinde er. Der må gerne IMO skrives om billeder og videoklip, jeg har bare foreslået at man gør det i et enkelt emne. Altså et emne til alle videoklip f.eks., det virker perfekt både på pcplayer.dk og pcplayer.jubii.dk. Sådan som det ser ud nu, kan det dog ikke fungere herinde fordi en masse folk føler sig nødsagede til at skrive indlæg hvor der ikke står andet end "haha, sjovt", "griner!" eller lignende. Det er fuldstændig unødvendigt, INGEN får noget ud af den slags spam.


    Det er det samme med post-nr-emnerne, hvem får noget ud af at 100 mennesker skriver deres post-numre? Et andet eksempel, som dog ikke er i offtopic-forummet, er "Yndlingsfilm" i Film og Musik. Selvom jeg påpegede at der var 2 lignende emner er folk ligeglade og spammer deres indlæg. Det giver ingen mening at lave sådan nogle emner. Det ville derimod give mening, hvis det f.eks. skabte diskussioner eller sådan noget, men sådan som det ser ud nu er det bare en undskyldning for at skrive derinde.


    Så er der også emnerne hvor en eller anden skal bruge hjælp, som han selv kunne have fundet på google på få sekunder, emner hvor selve pointen ødelægges fordi folk begynder at spamme om alt muligt andet (og moderatorerne ikke gør en skid) og emner som egentlig bare er ligegyldige ("se jeg fandt en hundelort på gaden den ene dag").


    Jeg tror i bund og grund at folk skal lade være med at skrive fordi de ikke har andet og lave, og istedet skrive fordi de vil deltage i en debat eller lignende. Det er jo så også bare den måde jeg ville ønske forummet fungerede, andre er nok uenige.

  • Quote

    Originally posted by r3ptile
    Jeg tror i bund og grund at folk skal lade være med at skrive fordi de ikke har andet og lave, og istedet skrive fordi de vil deltage i en debat eller lignende. Det er jo så også bare den måde jeg ville ønske forummet fungerede, andre er nok uenige.


    Præcis det jeg godt kunne tænke mig at vi kom frem til, men hvordan lader det sig gøre? Det er det jeg vil med denne tråd og så få fat i moderatorenes opmærksomhed på emnet, når der er tilstrækkeligt der har ytret deres mening om off topic-forummet

  • Jeg er egentlig bedøvende ligeglad, så længe det er holdt i OT sektionen. Det tager alligevel kun et par sekunder at kigge siden med nye tråde ned, og så ellers kigge i de tråde der lyder interessante. At folk laver tråde om deres hunde, katte, skriveborde, brødre eller bedsteforældre er mig sådan set ligemeget, eftersom jeg da heldigvis bare kan lade være med at kigge i dem.
    Netop derfor er gode emne-titler vigtigere efter mening.


    Det kan da godt være der er en del irrelevante og unødvendige tråde, men så lad dog være med at kigge i dem. Det er meget muligt at man kan drage den konklusion at nogle mennesker keder sig når de opretter en Hvad-er-din-ynglingsfilm-tråd, men jeg vil nu mene at man har lige så lidt at få tiden til at gå med, hvis man i hver eneste af dem laver et eller flere indlæg hvor man hyler op om hvor irrelevante de er.


    Bottom line, så mener jeg det ligger i hænderne på admin, eftersom det er hans opfattelse af hvad der hører hjemme på tweak.dk der gælder. Det skal så formidles via moderatorerne, som sorterer de tråde fra der ligger udenfor "normen".

  • Jamen hva har det med Tweak.dk at gøre, hva folks katte foretager dem eller hva der nu ellers har været tråde om??


    Der er nogle brugere, der snakker om "de gamle dage" - Selv syns jeg også kvaliteten af trådene og diverse indlæg er dallet, fordi der er nogle brugere, som forsvinder - Da de ikke gider det mere

  • Synes sgu film osv. er fine at have en gang i mellem, så det skal ikke fjernes, men det må godt være lidt mere end blot, at man har er kommet videre fra den trehjulede :)'


    synes Off typic skal fungere mere som alt andet end computer altså: TELEFON, Netværk, Fremtiden, Nyheder for den sags skyld, Politiske debatter. Måske lyder det kedeligt i mine ører men bare min holdning.


    Self skal der jo også være en smule sjov :)

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    Jamen hva har det med Tweak.dk at gøre, hva folks katte foretager dem eller hva der nu ellers har været tråde om??


    Der er nogle brugere, der snakker om "de gamle dage" - Selv syns jeg også kvaliteten af trådene og diverse indlæg er dallet, fordi der er nogle brugere, som forsvinder - Da de ikke gider det mere


    Det har vel ikke noget med tweak at gøre - og det behøver det heller ikke have efter min mening. Så længe det er holdt i OT sektionen.


    Jeg synes OT er ret underholdende at skimme igennem, men jeg ville egentlig ikke savne sektionen hvis den blev fjernet. Måske var det en løsning. Fjerne OT sektionen og slå hårdt ned på OT i trådene. Uanset hvad, så ville jeg være bedøvende ligeglad.

  • Quote

    Originally posted by mrflashbag
    Synes sgu film osv. er fine at have en gang i mellem, så det skal ikke fjernes, men det må godt være lidt mere end blot, at man har er kommet videre fra den trehjulede :)'


    synes Off typic skal fungere mere som alt andet end computer altså: TELEFON, Netværk, Fremtiden, Nyheder for den sags skyld, Politiske debatter. Måske lyder det kedeligt i mine ører men bare min holdning.


    Self skal der jo også være en smule sjov :)


    Telefon er er lidt en smagssag, så det ved jeg ikk noget om - mht regler - men ville nu placere det i hardware og tilbehør.. Da off topic netop er alt for off topic til at jeg får den rette opmærksomhed på tråden


    Netværk har jeg fået at vide fra Soltani ligger i software og programmer, sammen med programmerings-emner


    Det andet - nyheder og almene interessante emner - syns jeg netop også der ska ligge i off topic - men ikke blandt 40 underlige tråde



    Quote

    Originally posted by Torque
    Måske var det en løsning. Fjerne OT sektionen og slå hårdt ned på OT i trådene. Uanset hvad, så ville jeg være bedøvende ligeglad.


    Syns ikk den ska slettes, da der netop er tråde, som ikk ka/ska placeres i de andre fora..
    Gad egentligt godt høre hva OT blev oprettet for i sin tid - fra Martin eller Lasse altså

  • Har vist et par gange ytret mig om, at OT snart er blevet en legeplads for folk, der keder sig. Jeg mener f.eks., at alle de imo tåbelige og barnagtige filmsekvenser, hører til i Film og Musik.
    Så ka' folk med den slags interesser kigge der. og samtidig så ville OT ikke være overfyldt med det skidt. Er ret træt af alle de mere eller mindre ligegyldige filmklip, som kommer konstant her i OT-sektionen. Mange har været vist op til flere gange og få af dem er IMO sjove.
    Jeg ka' selvfølgelig bare sprænge dem over, som nogen skriver. Men da der jo kommer rimelig mange af dem, så ville det være noget mere overskueligt, hvis alt hvad der har den mindste smule med ordet "Film" at gøre, var i det fora, som havde med film at gøre. Det samme gælder for alt hvad der har med musik at gøre. Rimelig enkelt synes jeg.


    OT burde efter min mening, være et sted, hvor vi kan debattere f.eks. politik eller andre samfundsrelaterede ting, forskellige sportsevents, nyheder, gode råd og idéer - som ikke er IT-relaterede, en fed joke i ny og næ - der skal jo også være plads til lidt sjov en gang i mellem. :)
    Desuden skulle spørgsmål vedr. forskellige butikker/forhandlere også være tilladt, da det jo ikke rigtig er muligt, at debattere dette i afsnitet om forhandlere. Samt de emner om IT som ligger uden for de fora, vi har i forvejen.


    OT bør ikke oversvømmes med platte og totalt ligegyldige emner, som f.eks. personlige problemer, "hvad har du spist i dag", fødselsdags tråde (her vil en PM være på sin plads, hvis man virkelig ønsker at sige tillykke til en anden person. Da dette jo er en personlig ting.)


    Desuden så ville det også være rart, som Torque skriver, at folk huskede at skrive uddybende overskrifter, for de emner de laver - det gælder i alle vores fora.


    Det var så lige mine tanker og meninger om OT.

  • Så længe folk bare bruger nogle fornuftige overskrifter, så har man jo i sidste ende selv god mulighed for at vælge om hvorvidt man vil se nærmere på tråden eller ej. :)


    Som der bliver sagt, er alt brokkeriet overflødigt :roller: - så er man utilfreds med en tråd, kan man jo passende reportere den - så er den ikke længere! ;)

  • Syntes OT er fint som det er. Stemte på den første. Så længe jeg ikke er tvunget til at læse hele lortet, er det mig ligegyldigt hvad der skrives. Vi har før diskuteret dette emne - især seriøsiteten i trådene, og jeg tror det bliver svært at holde det på et fornuftigt plan.
    Godtnok er det her et H/W forum, men jeg syntes da folk skal have mulighed for at lufte deres tanker og idéer om andet end lige PC-relateret stof. Der er trods alt, andet en computere her i livet.
    Om Grus er Danmarks værste billist eller Aerial er kørt galt i sin Mercedes ændrer ikke min hverdag, men jeg er nysgerrig nok til at kigge tråden igennem. Siger vel mere om mig, end om de to nævnte personer.
    Syntes det vil være både synd og en skam hvis OT-sektionen lukkes.


    NB! Ville meget gerne høre fra Martin hvorfor sektionen blev oprettet til at starte med.

  • Quote

    Originally posted by Mikkel
    Så længe folk bare bruger nogle fornuftige overskrifter, så har man jo i sidste ende selv god mulighed for at vælge om hvorvidt man vil se nærmere på tråden eller ej. :)


    Som der bliver sagt, er alt brokkeriet overflødigt :roller: - så er man utilfreds med en tråd, kan man jo passende reportere den - så er den ikke længere! ;)


    Nemli :9xo

  • IMO er OT forumet fint som det er. Selv om tweak er et comp forum er det da sjovt lige at drive forbi OT for et godt grin eller andet.... Hvis folk ikke gider at læse trådene i OT..... stay out.... Nemmere kan det vel ikke være

    MSI K9N sli platinum
    AMD 3800+ x2
    Apack Zerotherm BTF95 cpu køler
    WD Caviar SE16 320 gb
    2*1 kingston value pc5300
    Asus EAH 3650 HDMI
    Samsung SH-S203B dvd brænder
    Toshiba HD DVD drev
    Acer 17" AL1714MS,8ms
    Logitech z 3e

  • Her i OT er langt det meste helt i orden. Det er fint, at der bliver postet film, som man måske ikke ville finde ellers.



    Hold da op, du har meget du vil af med. Kan ikke rigtig forstå hvorfor du har valgt dette forum, hvis du synes mange af de ting der bliver postet er "tåbelige og barnagtige"? Hvis det du gerne vil er, at komme af med det "tåbelige og barnagtige" og diskutere politik i højere grad, så var det måske en idé at finde et andet? :roller:
    Og det er da IMO på ingen måder uoverskueligt at der lige er et par indlæg som man ikke selv har interesse i. At overskrifterne så ind i mellem kunne være bedre, kan vi blive enige i.

  • Quote

    Originally posted by The old guy
    IMO er OT forumet fint som det er. Selv om tweak er et comp forum er det da sjovt lige at drive forbi OT for et godt grin eller andet.... Hvis folk ikke gider at læse trådene i OT..... stay out.... Nemmere kan det vel ikke være


    Kan jeg kun give dig ret i. Det ville bare være en bonus, hvis folk kunne finde ud af at lave ordentlige titler.. så ville det være lidt nemmere at finde dem man gad læse.

  • Quote

    Originally posted by Maverick
    NB! Ville meget gerne høre fra Martin hvorfor sektionen blev oprettet til at starte med.


    Så vidt jeg husker, så var det på opfordring da folk var trætte af at der var for meget OT i de andre tråde.


    At der er et OT-afsnit af dette forum passer mig fint nok. Men der er vel grænser.
    Dog så er det ikke noget jeg får højt blodtryk af, men til tider så er der nogle som godt kunne trænge til at spænde hjælmen lidt.


    Generalt, så syntes jeg bare at visse folk skulle lære at lave ordenlige overskrifter samt læse Tweak-reglerne som findes øverste på alle oversigterne.
    " Announcement: Regler på Tweak.dk". Det er trods alt det vigtigste.


    Kunne også være nice hvis folk læste ...

    • Important: Retningslinie for Køb & Salg Forummet
    • Important: Retningslinier når du sætter noget til salg


    ... inden de oprettede en tråd i KØB & SALG.


    Quote

    Originally posted by Butcher_hik
    Hold da op, du har meget du vil af med. Kan ikke rigtig forstå hvorfor du har valgt dette forum, hvis du synes mange af de ting der bliver postet er "tåbelige og barnagtige"? Hvis det du gerne vil er, at komme af med det "tåbelige og barnagtige" og diskutere politik i højere grad, så var det måske en idé at finde et andet? :roller:
    Og det er da IMO på ingen måder uoverskueligt at der lige er et par indlæg som man ikke selv har interesse i. At overskrifterne så ind i mellem kunne være bedre, kan vi blive enige i.


    Omvendt, så kunne man jo spørge om hvorfor de folk der laver extrem tåbelige og barnagtige tråde har valgt Tweak´s forum istedet for Bubber´s forum eller ligende ... :$


    Man må jo se sagen lidt fra begge sider. Kan dog være svært for nogle ... måske på grund af alderen.

  • Quote

    Originally posted by Butcher_hik
    Her i OT er langt det meste helt i orden. Det er fint, at der bliver postet film, som man måske ikke ville finde ellers.



    Hold da op, du har meget du vil af med. Kan ikke rigtig forstå hvorfor du har valgt dette forum, hvis du synes mange af de ting der bliver postet er "tåbelige og barnagtige"? Hvis det du gerne vil er, at komme af med det "tåbelige og barnagtige" og diskutere politik i højere grad, så var det måske en idé at finde et andet? :roller:
    Og det er da IMO på ingen måder uoverskueligt at der lige er et par indlæg som man ikke selv har interesse i. At overskrifterne så ind i mellem kunne være bedre, kan vi blive enige i.


    Hold da op vor du dog generaliserer - prøv at læse alt hvad jeg skriver ! Men det er desværre også en af de tendenser der er herinde.
    Mange griber et enkelt eller 2 ord ud af sammenhængen og ta'r udgangspunkt i det. :roller:
    Nu er tweak.dk heldigvis andet end OT. Det var derfor jeg i tidernes morgen, valgte netop dette unikke sted.


    Desuden har jeg ikke meget jeg skal af med, jeg uddyber bare min mening om trådens emne. Det er forhåbentlig tilladt !
    Og hvis du læste hvad jeg skrev, så har jeg ikke noget imod lidt skæg og ballade og andre OT-ting.
    Jeg synes bare, der bør være en grænse for galskaben. Længere er den ikke !


    Til Grill: Kan vist ikke siges mere præcist ! . . . og til det sidste du kommenterer -> :9xo

  • jeg har valgt alt fra bamse og kylling osv...


    det har jeg gjort fordi jeg kan ikke se noget problem i at der kommer en lille skæg tråd hist og her.. da det kun giver mig en bedre dag :D men dog har jeg da også set nogle tråde ikke nødvendigvis en funny tråd, men bare hvor de vil ud med nogle ting og sige noget.. det er måske lidt for meget.. men ellers så overser jeg bare de fleste..
    jeg vil sige da jeg viser da også en funny ting en gang i mellem...