well xp120 vejer ikke vildt meget da det er alu køler....det betyder også at den ikke er helt så effektiv som fx 90c, men det er en fantastisk køler stadig.

OC af 4000+ kan jeg få mere ud af den?
-
-
Hvorfor i alverden vil folk have manden til at investere i ultradyre vandkøleløsninger hvis hans CPU er stabil? En CPU er først for varm hvis den er ustabil. Eneste grund til at skifte køler ville være hvis man vil OC'e mere og/eller hvis man vil have gjort compen mere lydløs. Til det formål ville en Zalman 9500 i silent mode nok klare sig ganske glimrende.
-
THermalTake Big typhoon er også helt vildt god.. og larmer keine (120mm blæser:)).
Har haft min athlon64 ved 1,8v, og den blev ikke engang ret varm. Bare for at tjekke om jeg havde ramt CPUens loft
-
Originally posted by Gom
Hvorfor i alverden vil folk have manden til at investere i ultradyre vandkøleløsninger hvis hans CPU er stabil? En CPU er først for varm hvis den er ustabil. Eneste grund til at skifte køler ville være hvis man vil OC'e mere og/eller hvis man vil have gjort compen mere lydløs. Til det formål ville en Zalman 9500 i silent mode nok klare sig ganske glimrende.måske men levetiden er nu altså også bedre hvis den er køligere....at vandkøling nok er overkill er jeg enig i, men alligevel er det for mange faktisk lige så billigt at investere i med det samme.
-
Som sagt er jeg rimelig "kold"
overfor støj, så den Xp90c køler, er det den der køler bedst eller skal jeg snuppe et 9500 som har et meget udfordrende design i forhold til det jeg kalder tryghed
.
Eller er der andre kølere der er endnu bedre? (Bortset fra vand.)Hvilken køler er bedst?
Bestiller i morgen -
hvad med nogle bedder ram der kan køre 1:1 med lave timings ved 250fsb eller 2x1gb sådan at du køre dual
tviler på at du får ret mange mzh ud af den med bare luft/vandkøling
men man kan jo være heldigps held og lykke med hvad du nu end bestemer dig for
-
Har snuppet den der XP90c og smider en blæser på der kan skubbe noget luft.
-
Om levetiden går ned er fuldstændigt ligemeget. Idag er forskellen om den holder 50 eller 10 år. Og hvem bruger dog sin CPU i 10 år?
Om man kører med lave timings har nye tests bevist er fuldstændigt ligemeget. Bare man holder sig indenfor 3-4-4-10 spektret. Også forskellen på 1T og 2T er ligegyldig. Er mere at få RAM man kan køre 1:1 med FSBen med
Hvis du er ligeglad med lyd er 9500 på max hastighed det bedste man kan få. Så simpelt er det. Men en XP90C er bestemt heller ikke dårlig. Held og lykke med den
-
Originally posted by Gom
Om levetiden går ned er fuldstændigt ligemeget. Idag er forskellen om den holder 50 eller 10 år. Og hvem bruger dog sin CPU i 10 år?Om man kører med lave timings har nye tests bevist er fuldstændigt ligemeget. Bare man holder sig indenfor 3-4-4-10 spektret. Også forskellen på 1T og 2T er ligegyldig. Er mere at få RAM man kan køre 1:1 med FSBen med
Hvis du er ligeglad med lyd er 9500 på max hastighed det bedste man kan få. Så simpelt er det. Men en XP90C er bestemt heller ikke dårlig. Held og lykke med den
Synes bare at alle de tests jeg har set yder 9500 ikke så godt som XP-90C, men hvis du kan finde en test hvor 9500 yder bedre vil jeg da gerne se den. Ikke fordi jeg synes XP-90C er bedre, men fordi jeg ikke aner hvilken der er bedst af de 2.
-
Originally posted by Gom
Hvis du er ligeglad med lyd er 9500 på max hastighed det bedste man kan få. Så simpelt er det. Men en XP90C er bestemt heller ikke dårlig. Held og lykke med denDer er jeg lige lidt uenig
Faktisk så læste jeg en test hvor XP90C var køligere end 9500 i load. 9500 var selvfølgelig på støgsvag. Så skrev de noget med at hvis de 9500 op på maks så ville den køle bedre end XP90C.
Nu var det jo sådan at de testede den XP90C en blæser der lige kan smide 27 CFM ca. som jo ikke lige er det der hjælper allermest. Hvis de havde smidt en 200 CFM oven på den XP90C så havde tallene set helt anderledes ud. Ved godt at den test også havde lidt med at gøre at de skulle være lydløse som muligt men alligevel.Har dog selv valgt at købe sådan en her 2850 RPM ±10% / 35 dBA / 56 CF.
35 db er meget men har alligevel nedsat hørelse. -
Okay videre i tråden.
Hvordan kan jeg få processoren højere i mhz? At ændre vcore giver meget lidt ydelse 2-3 mhz? Er stadig ved de samme settings, kan ses i den første tråd. -
Jeg har købt 2x1GB og havde en plan om at køre 1:1 med dem.
Indtil har rammene taget 255FSBx11 hvilket giver 2.2@2.8Ghz memtest, prime & superpi32mb stabilt. Det kører fandme lækkert nu
-
Hvad er det der er flaske halsen på computeren? Jeg kan ikke få den over 220*12. Kan da ikke passe at computeren makser ud der? er der nogen der kan hjælpe?
Tror ik mine ram kan klare at køre ved 2.85 selvom der er heatspreader på.
Hm prøver lige at rode ved timings.
2 Clear CMOS efter er stadig igang!
-
Min 4000+ SD maxer ud ved 2920Mhz på vand, lige nu køre den 2907Mhz 9.5x306 cas 3-4-3-8 med G-Skill 2x1gb ram.
Så med luft tror jeg ikke på meget mere end max 2800Mhz