PostDk er en synkende skude. Helge Israelsen ville være fyret i ethvert andet firma.
Erhvervslivet har hele tiden fået post inden kl. 10. Hvis en privatperson så også vil have det, er det bare at smide ham/hende ind i den rute. Bor man så i samme opgang får man sikkert sin post samtidig.
Vi får ikke så meget post her hjemme så personligt er jeg ret ligeglad. Derfor kan det alligevel godt pisse mig af, at PostDK skal tjene flere penge på en ydelse de reelt er forpligtiget til.
Pakkeposten her i området er lige så pålidelig som vejrprofeterne i TV. Har lidt for mange gange set noget i denne stil på deres T & T side:
"Henligger til næste omdeling"
"Forsøgt afleveret kl. xxxx - hvor både konen og jeg har været hjemme". Oven i det anmelder fjolserne det gerne til Fisketorvet så jeg også kan få en tur ud af det, når jeg skal hente min pakke jeg har betalt i dyre domme for at få tilsendt.
Godt email stadig er portofrit,men det var måske en idé for "genierne" i PostDK.
-
-
Originally posted by ZeroKill3r
Syntes det er så latterligt - Alle dem der har et firma og skal have post tidligt, er jo nødt til at betale, syntes det er latterligt af PostDK.
Det er nemlig det. Alle mulige forretninger og vigtige tidsmæssige forsendelser fra befolkningen, skal nu til at grave i pengepungen endnu engangQuoteOriginally posted by DEVIL_DK
man betaler for at få sin pakke sendt så må post dk squ tage sig lidt sammen.de udnytter derres monopol på breve for vildt.
ved godt man kan sende pakker med andre men breve sidder post dk altså meget på.
Ja, de ydnytter sit monopolstyrer for vildt. Det er da iorden at tjene penge, men at sætte sig så vigtigt i fragtindustrien i DK, og så derefter kommer med priser der er fuldstændige syge imo, er sg grisk...QuoteOriginally posted by Fragman
det er da ikke en forringelse...du er i forvejen ikke sikret at få posten til en bestemt tid...det kan du nu, hvis du vil betale for det.....det betyder jo netop også at ruter måske må lægges om og deciderede før-10-ruter laves....
Det er netop en forringelse. Før kom posten bare tidligt uden man var sikret, men hva så... Ligemeget om man er sikret eller ej, den kom tidligt. Men nu hvor de dicideret skubber det ud til eftermiddagen, er jo en forringelse. Det bliver bare lavet om til en ekstra service -
Alle dem som ikke har fattet, at det er erhvervslivet der er tale om rækker hånden op!
-
Originally posted by Burger
Alle dem som ikke har fattet, at det er erhvervslivet der er tale om rækker hånden op!... men "tilbudet" gælder også for private ...
.... og det vil jo nok have den effekt at dem der ikke betaler kommer bagerst i "køen" .... Men bl.a. det kigger konkurrencestyrelsen jo på lige pt ...
-
Originally posted by GrillRotten
... men "tilbudet" gælder også for private ....... og det vil jo nok have den effekt at dem der ikke betaler kommer bagerst i "køen" .... Men bl.a. det kigger konkurrencestyrelsen jo på lige pt ...
Og hvor mange private har liiiige brug for at få alle breve, aviser, blade og reklamer senest klokken 10? Hvem har meget store problemer med at få posten mellem 8.00 og 14.00? Jeg er personligt TOTALT ligeglad hvornår den dukker op i løbet af dagen ..
Maxibreve og pakker vil jo stadig blive omdelt som hidtil, og er derfor ikke med i ordningen ..
Selvom det bliver tilbudt til private, så har det jo overhovedet ingen relevans whatsoever .. Modsat hvordan det kan se ud for virksomheder .. Jeg forstår på sin vis godt den nye ordning, men folk har bare en tendens til at kritisere løs som det passer dem, også uden, at det har nogen sammenhæng med virkeligheden og realiteterne ..
Vi har faktisk et godt postvæsen i DK, men I skal da være velkomne til at prøve og se, om I selv kan gøre det bedre ..
Til en lille sammenligning, så tog det US Postal 6 uger for at levere min praktikopholdsrapport til mit praktiksted ..
-
Og hvor mange private har liiiige brug for at få alle breve, aviser, blade og reklamer senest klokken 10? Hvem har meget store problemer med at få posten mellem 8.00 og 14.00? Jeg er personligt TOTALT ligeglad hvornår den dukker op i løbet af dagen ..Maxibreve og pakker vil jo stadig blive omdelt som hidtil, og er derfor ikke med i ordningen ..
Selvom det bliver tilbudt til private, så har det jo overhovedet ingen relevans whatsoever .. Modsat hvordan det kan se ud for virksomheder .. Jeg forstår på sin vis godt den nye ordning, men folk har bare en tendens til at kritisere løs som det passer dem, også uden, at det har nogen sammenhæng med virkeligheden og realiteterne ..
Vi har faktisk et godt postvæsen i DK, men I skal da være velkomne til at prøve og se, om I selv kan gøre det bedre ..
Til en lille sammenligning, så tog det US Postal 6 uger for at levere min praktikopholdsrapport til mit praktiksted ..
Tja at tilbudet også gælder for private kunne jo måske gøre at POST DK vil trække på de resourcer de har i forvejen. Altså bruge de folk de har ... og ved at gøre det, så vil det gå ud over resten af deres kunder. Når en virksomhed har monopol på en "offentlig ydelse" som postomdeling, så er det forkasteligt hvis den virksomhed deler folk op i to grupper. Vi ville jo nok heller ikke blive glade for hvis DR pludselig sagde at dem som ikke ville betale extra i licens ville få en 30 minutters forsinkelse på de udsendelser de ser ...
Rent praktisk ville det jo nok ikke have den store forskel, for som du selv siger så er "man" ikke hjemme når posten kommer med breve alligevel. Meen ... er det ikke lidt af en principsag når der er tale om sådan en virksomhed ? ... Ville man ikke blive lidt underlig i ansigtet hvis man skulle betale extra for at ens sagsbehandling gik hurtigere igennem oppe på kommunen ? ...
I et samfund hvor der kun er én måde at gøre noget på skal alle behandles ens.
At sammenligne Danmark med USA kan jeg så ikke bruge til noget. USA´s standarder er ikke just noget jeg syntes man burde stile efter. Man sammenligner jo heller ikke Danmark med mellemøsten når man skal bedømme om der er for mange "ikke-danskere" i landet ...
-
Dette går ikke ud på om vi kan gøre det bedre... Dette er en principsag imo. Det er da for let at sige: "Jeg kommer først hjem kl. 16.00, så jeg er egentlig ligeglad med postens ankomst", imo. Hvis vi ikke boykotter eller går i protest eller andet, så bliver det næste sikkert, at man skal betale ekstra, når det er regnvejrNu fik PostDK over 70.000 klager sidste år, så det burde vel ikke være svært at gøre det bedre på det område
-
Originally posted by BukkeMand
Dette går ikke ud på om vi kan gøre det bedre... Dette er en principsag imo. Det er da for let at sige: "Jeg kommer først hjem kl. 16.00, så jeg er egentlig ligeglad med postens ankomst", imo. Hvis vi ikke boykotter eller går i protest eller andet, så bliver det næste sikkert, at man skal betale ekstra, når det er regnvejrNu fik PostDK over 70.000 klager sidste år, så det burde vel ikke være svært at gøre det bedre på det område
Okay, hvis du kan levere et brev fra Sønderjylland til KBH for under 4.50 øre som den idag ligger på, og 4.75 efter nytår, tjaa så skal du da være velkommen
Seriøst, jeg fatter ikke hvad i farer sådan op over. Er det fordi vi danskere er nogle kæmpe luksusdyr som bare skal brokke os ved første mulighed ? Tjaa, det er i hvertfald sådan jeg ser på danskerne (når man generalisere lidt) ...
Anyways, breve bliver frigivet i 2007 tror jeg nok, sååh til den tid kommer der måske andre, men det bliver jo ikke billigt at starte en virksomhed om der skal distribuere breve...
-
Originally posted by BukkeMand
70.000 klager lyder da ikke som særlig meget, når man tænker på hvor mange pakker/breve der bliver sendt ind og ud af Post.Dk hver eneste dag.
Kan fortælle at da jeg arbejdede på A-Post, var det meget normalt der blev smaderet for 1-250k på en vagt.
-
Originally posted by Macimuz
Okay, hvis du kan levere et brev fra Sønderjylland til KBH for under 4.50 øre som den idag ligger på, og 4.75 efter nytår, tjaa så skal du da være velkommenHusk lige på det næste gang at prisen på din internetforbindelse stiger ... "Du skal være velkommen til at gøre det selv" .... Prøv at tænk på hvis der ikke var konkurrance på markedet ...
-
det jeg finder forkasteligt et at de mere eller mindre tvinger folk der har et firma til at betale extra for at få derres post til tiden.
jeg får alligevel ikke pakker før mellem 18.00 og 21.00 hvis de overhovedet kommer.
så om mine breve kom kl 10.00 eller senere er jeg ligeglad med.