PostDK: Betal og modtag din post tidligere. Samtidig en generel forringelse

• Post Danmark vil opkræve 2.250 kroner hos modtageren for at levere post seneste kl. 10 - den normale leveringsgaranti udskydes halvanden time

Post Danmark vil tirsdag orientere om de nye gebyrtiltag, hvor der populært sagt skal frimærker på begge sider af brevene.

Ud over at afsenderen af et brev skal frankere det, indfører Post Danmark nu et årligt gebyr på 2.250 kroner for kunder, der vil være sikre på at modtage posten senest kl. 10, skriver dagbladet Børsen tirsdag. Post Danmark bekræfter over for Ritzau, at der er nye tiltag på vej.

Samtidig vil Posten gennemføre en generel forringelse af serviceniveauet i byerne, hvor kunderne fra årsskiftet først vil være garanteret at modtage breve og pakker senest kl. 14.30 mod kl. 13.00 i dag.

Det erfarer Børsen fra flere kilder, der betegner Post Danmarks nye tiltag som en potentiel pengemaskine på linje med bankernes indbringende gebyrjungle.

Hvad mener I ?

Kilde: http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=318848

• Hmm hvis de nu udskød det til at dem som ikke betaler gebyret først får pakkerne mellem kl 16 og 17 ville det jo faktisk være en fordel :D

Lige rent praktisk:
    Man får stadig pakkerne dagen efter de er sendt right, altså selv om man ikke betaler gebyre?

• Er sådan set ligeglad da posten er her ved mig senest 10:30 til dagligt.

Men kan da godt se findusen i til tider at kunnet få sin post tidligere - ingen tvivl om det, og her vil det da uden tvivl være en god ting

Originally posted by AlexKrycek
    Er sådan set ligeglad da posten er her ved mig senest 10:30 til dagligt.

Men kan da godt se findusen i til tider at kunnet få sin post tidligere - ingen tvivl om det, og her vil det da uden tvivl være en god ting

Kan du jo ikke regne med hvis de ændrer routerne...

• Står alligevel først op klokken 14:00...

i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

Originally posted by købkøb

Kan du jo ikke regne med hvis de ændrer routerne...

Det tvivler jeg nu meget kraftigt på. Den rute har været benyttet de sidste 10 år og om muligt længere. Den måde den rute er den eneste rute der faktisk kan gøres - med mindre man selvfølgeligt vil til at ligge og køre 25km længere for at servicere samme husstande.

• Kunne forstille mig at PostDanmark så fik nogle biler som kørte ud til dem der betalte, for at de kunne få posten tidlig.

Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

-Friedrich Nietzsche-

Originally posted by ZeroKill3r
    Syntes det er så latterligt - Alle dem der har et firma og skal have post tidligt, er jo nødt til at betale, syntes det er latterligt af PostDK.

Man skal have folk tidligere igang - eller også flere folk på for at kunnet nå at få delt breve/pakker ud til de tidspunkter nogle firma'er skal have leveret deres varer til. Det er altså ikke gratis.

Originally posted by AlexKrycek

Man skal have folk tidligere igang - eller også flere folk på for at kunnet nå at få delt breve/pakker ud til de tidspunkter nogle firma'er skal have leveret deres varer til. Det er altså ikke gratis.

Nope, det er det nemlig ikke ... Kan i det hele taget slet ikke se hvad man som privatperson skal brokke sig over ...

• man betaler for at få sin pakke sendt så må post dk squ tage sig lidt sammen.

de udnytter derres monopol på breve for vildt.

ved godt man kan sende pakker med andre men breve sidder post dk altså meget på.

Originally posted by Macimuz
    Nope, det er det nemlig ikke ... Kan i det hele taget slet ikke se hvad man som privatperson skal brokke sig over ...

Så er vi to da i hvert fald enige

Originally posted by DEVIL_DK
    man betaler for at få sin pakke sendt så må post dk squ tage sig lidt sammen.

ved godt man kan sende pakker med andre men breve sidder post dk altså meget på.

Kan på sin vis godt følge din tankegang, og så alligevel ikke. Man betaler for den ekstra service man får, hvilket der ikke er noget galt i. Er der? Godt nok betaler vi fragten på vore pakker, men er det bedre at "skjule" det i deres fragpriser, måske, ved det ikke.

Men du har jo stadig den "gammeldags" måde - hvor pakkeposten nu engang kommer som han plejer. Den daglige post bliver forsinket, men herre gud - der er de fleste alligevel på arbejde.
    Er du utilfreds med det - så har du lige som du selv siger andre muligheder, bare et spørgsmål om at benytte dem.

• Synes postdk er fuldstændig latterlige alligevel, så dette kommer ikke bag på mig.

Hvis det betyder så meget for dem at komme sent, så må de da gerne lave en regel hos mig der f.eks hedder mellem 18 og 22 - så kan jeg rent faktisk prøve at være hjemme når posten dukker op ;)

Originally posted by DEVIL_DK
    man betaler for at få sin pakke sendt så må post dk squ tage sig lidt sammen.

En ting er breve, noget andet er pakker ...

Men forstår stadig ikke man brokker sig så meget over at få sin post sendt ...

• Hvad breve angår er jer sq ligeglad med om de kommer kl 10 eller 14.30..
    Hvad pakker angår ringer jeg aktid til posthuset dagen før den kommer, og får den lagt til side i morgensorteringen, så jeg kan hente den efter kl 10.. Eller samme dag så jeg efter middagssorteringen kan hente den efter kl 13..
    Gider ikk vente til om aftenen..

CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

• de tilbyder jo ikke en forbedring men en forringelse.
    man skal så betale for at have den service man har idag det er da lamt

• det er da ikke en forringelse...du er i forvejen ikke sikret at få posten til en bestemt tid...det kan du nu, hvis du vil betale for det.....det betyder jo netop også at ruter måske må lægges om og deciderede før-10-ruter laves....

alt det her skyldes netop at postdk er på vej mod privatisering...om få år kan man få sendt breve med andre også......ganske enkelt for at blive mere rentabel at post dk laver de ændringer.....

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• I og for sig er det ok IMO... De skal jo bare tjene deres penge...

Og et firma der har brug for at modtage pakker før 10... Så er 2250 jo ikke meget for 1 helt år...

Du betaler jo også ekstra for at det skal være en "fragile" pakke... Eller med søndags service or whatever...