DR vil hæve licensen ..

  • Licens går OGSÅ til at betale for de sateliter osv som der nu engang blev sat op.. Dengang var det jo DR(Staten) der pungede ud...


    Men jeg synes SLET ikke det skal sættes op... De er så latterlige... Hader deres lorte reklame om at der er så mange nasserøve... Der er jo ingen der nasser når de ikke ser den lorte kanal :))

  • Så lige i urban at de ikke for lov af staten at forhøje licensen..

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Det er så allerede blevet påpeget .. ;)


    Ja, men det har jeg ikke set :$


    så takker alligevel for oplysningen ;)


    Men har nu stadig tænkt mig at opsige tv og kun betale radio ! ...

  • Quote

    Originally posted by Burger
    Tænkte på .. Hvis man piller tuneren ud af sit fjernsyn, og kan vise det til DR, så kan de vel ikke forlange man betaler licens?


    Hvis der ingen tuner er i tvet, så kan de ikke forlange licens .. Hvilket jo i sig selv er lidt spøjst det er sådan ...

  • Jeg har sagt Nej, DR laver ikke kvalitetsfjernsyn.


    Det eneste jeg stort set ser på DR er TV-avisen.

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Quote

    Originally posted by Grus
    Jeg har sagt Nej, DR laver ikke kvalitetsfjernsyn.


    Det eneste jeg stort set ser på DR er TV-avisen.


    Medmindre det er med Reimer Bo .. Gas, det skal heller ikke være personligt mod nogen :)


    Anyways, faktisk har DR da lavet "rene ord for pengene", "kontant" og andre forbrugerprogrammer ... Det skal de nu alligevel have :9xo for !

  • Quote

    Originally posted by Macimuz


    Hvis der ingen tuner er i tvet, så kan de ikke forlange licens .. Hvilket jo i sig selv er lidt spøjst det er sådan ...


    Man skal da også betale licens for at have en radio...

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Nu er det jo ikke ligefrem alle mennesker der har en radio, men mange har et fjernsyn der reelt set ikke bliver brugt til at se fjernsyn på ..


    Præcis det jeg tænker ... Det er mere princippet i det , at de kræver gysser om man så aldrig ser tv på det ... Men tager man tuneren ud så er det helt iorden ...


    Måske jeg er langt ude ! (bare sig ja) :roller:

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    Præcis det jeg tænker ... Det er mere princippet i det , at de kræver gysser om man så aldrig ser tv på det ... Men tager man tuneren ud så er det helt iorden ...


    Måske jeg er langt ude ! (bare sig ja) :roller:


    Du er måske lidt langt ude, da DR ikke rigtig kan sikre sig, at folk med tuneren ikke ser DR bare nogen gange, men de ved, at uden tuner, så bruger folk ikke deres fjernsyn til at se DR ..


    Men jeg er generelt imod måden licens bliver opkrævet på, da de nærmest vrider armen om på folk ..

  • jeg mener det er forkert hvis vi skal betale mere i licens. syntes ikke DR en god kanal, da den ikke appelerer til min smag.
    nu har jeg tv og betaler via kollegiet til den lille kabel pakke. det skulle jeg også have gjort hvis jeg ikke havde tv. se det syntes jeg også er for dårligt! meen har brokket mig, og der er intet jeg kan gøre...


    ville tilmelde mig til licens her for et halvt år siden, og 3 måneder efter jeg havde tilmeldt mig fik jeg et brev der sagde at man skulle være 18..!
    og jeg tilmeldte mig kun fordi jeg tidligere havde fået et brev der sagde at jeg SKULLE betale licens...

  • Quote

    Originally posted by Burger
    Men jeg er generelt imod måden licens bliver opkrævet på, da de nærmest vrider armen om på folk ..


    True ... men trods trusler og nedladende reklamer, så er licensen jo stadig frivillig ... ;)

  • dr kunne komme med DAP som den store penge sluger osv. men nej:



    En undersøgelse foretaget af to specialestuderende viser, at DAB-lytterne synes, at programmerne er dårligt redigerede, at der er alt for mange genudsendelser, og at det er de samme musiknumre, der bliver spillet hele tiden. Det skriver Børsen.


    At programmerne på DAB-radion er dårligt redigerede kan Karen Meyer skrive under på. Da hun var i gang med lørdagsrengøringen, kom nyheden om, at en coaster var sejlet ind i Storebæltsbroen. ”Nu igen”, tænkte Karen, for det samme var jo sket for tre dage siden. Ved en fejl var nyheden om Storebæltsbroen blevet sendt midt i et andet program.


    Den 41-årige kvindelig lytter er utilfreds med DAB, og hun beskriver DAB-radioen som et førerløst tog, der bare kører uden nogen retning.


    På trods af problmerne går det dog usædvanlig godt for salget af DAB-radioer i Danmark. Salget stiger støt, og der er planer om yderlige kanaler på DAB-radion. Det forventes, at der i år bliver solgt mellem 60.000 og 80.000 DAB-radioer. I England, som regnes for at være verden førende DAB-nation lytter cirka 1,8 millioner mennesker til DAB-radio.


    DAB-radioerne har i dag 17 forskellige digitale kanaler. Ifølge Katja Marcuslund, der er markedsføringschef for DR's DAB-afdeling, forventer man hos DR i øjeblikket at få yderligere en multiplex, som giver mulighed for flere kanaler.

  • Quote

    Originally posted by FlexQ
    En undersøgelse foretaget af to specialestuderende viser, at DAB-lytterne synes, at programmerne er dårligt redigerede, at der er alt for mange genudsendelser, og at det er de samme musiknumre, der bliver spillet hele tiden.


    .. og hvordan adskiller det sig fra "normal" radio ? ... :)) ... eller dansk TV for den sags skyld hvis man ser på genudsendelser på TV-fladen ... :))


    Jeg kan efterhånden manuskriptet til "Jagten på Røde Oktober" og "Air Force One" udenad ... :))