S: Mach1 R404a

  • Hej


    Må desværre sælge min Mach1, den har tjent mig godt igennem de sidste par år og fungerer perfekt.


    Det er en Mach1 der er moddet med R404a.
    Der er monteret et vindue i den ene side og to grønne katoderør.
    Lige PT er siden og front fjernet, og en ekstra 120mm blæser er placeret for at forbedre ydelsen.
    Der medfølger et P4 socket kit og en god portion sealstring (der er til mange monteringer), smider også en ekstra PSU med, så kompressoren kan køres separat.


    Det hele befinder sig i 3660 Stenløse. Sendes IKKE, men der kan sagtens arrangeres noget levering på sjælland.


    Som udgangspunkt vil jeg sætte HBO til 1200kr
    Er også sat på Hol - http://hol.dk/traad.asp?fID=11&tID=299642
    og Overclocking - http://www.hardware-test.dk/oc…raade&id=186381&emneID=12
    Tjek venligst de andre sider for bud inden der bydes.

  • Den er blevet målt til den rette temperatur for en r404a moddet mach ( ud fra trykket), den er optimeret til en kraftig load.
    Vedhæftet er et ældre billede, men som viser hvordan den ser ud med sider.


    Har også nogle billeder fra da den blev moddet:
    http://www.fjol.dk/r404a.htm

  • lidt skod du ikk vil sende med post. hvorfor egentlig ikk.

    Am2 x5200ee @ 3ghz, HyperX 2x1gb ddr2 1200mhz 5-5-5-15, Asus M3A32 MVP DLX , zeroterm@cpu, asus hd2900xt.


    A4000 san@2900 1,6v, g.skill4400f1@290 2,5-4-4-6, dfi ut, x850xtpe@600/600

  • 1200.- er budt +porto

    Am2 x5200ee @ 3ghz, HyperX 2x1gb ddr2 1200mhz 5-5-5-15, Asus M3A32 MVP DLX , zeroterm@cpu, asus hd2900xt.


    A4000 san@2900 1,6v, g.skill4400f1@290 2,5-4-4-6, dfi ut, x850xtpe@600/600

  • Det er et stykke tid siden at den har været monteret så kan ikke helt huske hvad den ligger på. Men indrømmer gerne at jeg er bidt af overclocking, og hvor det ikke kan blive koldt nok. Derfor har jeg næsten altid kørt uden sider og med ekstra blæser. Der er jo også stor forskel på hvordan man måler og hvor. Målt med manometer er den i hvertfald præcis som en mach med r404a skal være.


    Der er tilføjet 1.5m kapilær med id på 0.7mm


    Grunden til at jeg ikke er så meget for at sende er at jeg ikke tør tage ansvaret for at den kommer godt frem, er nemlig ikke sikker på jeg har en kasse der passer til den. Meeen jeg vil nu alligevel notere dit bud.

  • En smutter.


    Boot tid er omrking 1 til 1½ min. Fra stue temp og til de -32 grader, hvor blæserne slår ned i styrke.
    Men man kan sagtens boote før hvis man vil det. Som den er sat op nu er den perfekt til overclocking, da man kan slukke, genstarte og rode med computeren uden at kompressoren bliver påvirket.


    Jeg regner med at den ryger op over de 1200kr, så PT er det højeste bud det bedste.


    Og ja, jeg er da åben for noget bytteri.

  • Som der står i mit indlæg er den til P4 (478), men man kan sagtens lave eller købe andre kit;)


    Kan desværre ikke lige bruge det i bytte,

  • Men ellers så kan man vel bare købe et andet kit. Den passer vel kit sammen med Mach II.


    Forøvrigt, så tænkte jeg på. Er forskellen på Mach I og II at Mach II har mulighed for software styring samt indbygget PSU?


    Hvordan virker det egentlig med den PSU du har sat til din? Er den bygget ind i mach kabinettet eller er den ekstern?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Freddie
    Men ellers så kan man vel bare købe et andet kit. Den passer vel kit sammen med Mach II.


    Forøvrigt, så tænkte jeg på. Er forskellen på Mach I og II at Mach II har mulighed for software styring samt indbygget PSU?


    Hvordan virker det egentlig med den PSU du har sat til din? Er den bygget ind i mach kabinettet eller er den ekstern?


    Ja du kan sagtens bruge et Mach II kit, har selv haft et A64 mach2 kit til min Mach I.


    I bund og grund er det software styringen og lidt andre ting der er anderledes, selve køleevnen er ikke meget anderledes, og om det er en Mach II r404a eller en Mach I r404a er ikke så voldsom stor.
    Psuen ligger ekstern ved siden af machen, plejer at gemme den bag enheden. Den er så monteret med en kontakt så man kan tænde kompressoren med et tryk.

  • Vil lige tilføje at endnu en forskel mellem mach 1 og 2 så vidt jeg husker er at M1 ikke har varmelegemer, hvilket M2 har. Dermed ikke så nemt at undgå kondens, men lidt koldere hovede.
    Samt andet software. Det er faktisk det, ca.
    Synes godt nok en tilføjelse af 1.5m lyder af meget.. Men hvis den kan køle det du har brugt den til er det vel ok for de fleste :)

  • Mener bestemt jeg har set Tom engang snakke om den samlede længe på Cap. Tube skal være 150cm med R404a?


    Såå tror det er liiidt for langt :D

    Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

  • Har aldrig oplevet kondens, så efter min mening er varmelegemer uoverflødige. Bare man lukker godt med sealstring ;)


    I har ret. Det er mig der sover. Den er 150cm ialt.