Stemme guitar med tuner.

  • Jeg har lånt en BOSS tuner til en guitar af min ven. Jeg spiller selv på en 6 strengs western, og har så prøvet at bruge den på den. I starten havde min mor stemt den ud fra en stemmegaffel - kan ikke selv gøre det endnu, da jeg kun har spillet i 2-3 måneder. Der mener jeg, men er ikke sikker, at når jeg f.eks. slog den tykke E-streng an, så stod der E1 i tuneren. Nu står der f.eks. E2, men den stemmer. Det virker på mig som om akkorderne lyder en smule anderledes, men stadig lyder som de rigtige akkorder. Er det bare mig som er paranoid, eller gør jeg noget forkert?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Shak
    Vil tror at din guitar tuner kan læse E i forskellige "ranges" E1 (41.2 Hz); E2 (82.4 Hz); E3 (164.8 ); E4 (329.6 Hz); and E5 (659.2 Hz)..altså det har vel noget at gøre med hvor mange hz der kommer ind i den.


    Men er ikke sikker.


    Har prøvet at søge lidt på google men jeg har desværre ikke kunne finde noget særlig der kan beskrive det nærmere :rolleyes:


    Det er vel bare E med en oktavs spring?

  • ud fra min erfaring med de to tunere jeg har, så vil jeg slutte mig til den med at den fortælle hvilken oktav det er i!!.. :D
    men hvordan kan du se det på en boss tuner? laver de ikke kun tunere med analogt display? eller er jeg for nostalgisk?

    ~ N I N J A ~
    1 - Ninjas are mammals.
    2 - Ninjas fight ALL the time.
    3 - The purpose of the ninja is to flip out and kill people.