Mødetid i 24 timers vagtcentral.

  • Jeg sidder - som nogle måske ved - i en døgnbemandet vagtcentral. Der er man jo afhængig af sine kollegers samvittighed - når man skal afløses.


    Vi har en regel der hedder at afløser SKAL være logget på PC/tlf./mv. kl 07.00/15.00/23.00. Man kan og må ikke gå før afløser er klar.


    Jeg har så - desværre - et fast "vagtrul" hvor den samme person skal afløse mig. Han kommer op til flere gange om ugen 5-10-30 minutter for sent. (han bor på Frederiksberg og firmaet ligger på Nørrebro). Det har jeg påtalt overfor min teamleder masser af gange - men lige lidt hjælper det. Det pisser mig totalt af at folk har så lad en indstilling til deres kollegers fyraften mv.


    Lad mig høre folkets dom. Er det mig der er en hystade - eller skal han fucking bare lære at komme noget før hjemmefra..???


    EDIT: Der kan afgives 2 "svar".

  • I det her tilfælde, har han sq bare at komme til tiden. Man kan ikke tillade sig at lade en kollega i "stikken" på den måde.
    Og man møder også før hvis det er påkrævet, som det også er i dette tilfælde.
    Møder også selv kl. 6:30 til en vagt tlf. som skal være åben kl. 7

  • Du er hysterisk - uden diskussion.


    men det ændrer ikke på at man møder til tiden, og respekterer sine kollegaer. Han kommer jo ikke for sent til flyet når han skal til bahamas? så derfor hvorfor er det så svært at møde til tiden på arbejde? ...


    Hvis han gjorde det ethvert andet sted ville han på 1 - 3 chancer, og så ville det være ud af klappen.

  • Hvis det er det der hedder frihed´under ansvar, så har jeg stemt det her:
    Man møder - uden diskussion - til tiden.
    Jeg ville personligt blive stiktosset.


    Hvis man ikke kan indordne sig under sådanne kollegiale forhold, burde man finde en anden arbejdsplads. Det er ens eget ansvar at komme til tiden, Myldretid er ik en undskyldning, så kunne man være taget hjemmefra noget før. Og kommer man senere end et kvarter, bør man underrette den nærmeste ansat, og fortælle, hvorfor man er forsinket. Andre har også planer !


    Håber det er til noget brugbart

  • Man kommer til tiden ellers finder man sig et andet job.


    Så enkelt imo :)

    Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

  • Man møder, naturligvis, til tiden - uden diskussion, og jeg ville personligt blive stiktosset, hvis jeg havde en kollega der gang på gang havde så svært ved at møde til tiden ..


    Det er totalt mangel på respekt, og man er ikke sin opgave voksen hvis man har så store problemer med at fatte, at man faktisk skal være der til det tidspunkt man rent faktisk skal møde ..


    Havde det været en amerikansk arbejdsplads, havde han været arbejdsløs for lang tid siden! At der endnu ikke er sket noget, er et typisk eksempel på elendig, dansk ledelse ..


    Som Avartar møder jeg også altid før tiden .. Det kan være ½ time, eller et kvarter før - men jeg er der, og er klar til at arbejde når jeg skal ..

  • Jeg ville personligt blive mega tosset, hvis han har kommet for sent op til flere gange - hvilket han jo har.
    Har han ikke kommet med en undskyldning eller noget ? Hvis han ikke har, så gå hen og sig at du vil have hans timeløn hvis han kommer 20-30 min. for sent. Hvis han kommer 5 min. for sent, så gi' udtryk for at du ikke gider at finde dig i det. Utroligt at folk kan være så snæversynet og ikke tænker på kollegaerne :rolleyes:

  • Jeg synes den teamleder er vatarm.


    Hvis folk ikke kan finde ud af, at møde til tiden, bør der i første omgang falde en mundtlig advarsel.
    Hjælper det ikke, så en skriftlig advarsel og hjælper det heller ikke, så frem med det røde kort og ud af klappen med fjolset.


    Det ligner ikke noget at komme dalrende for sent og det er at pisse på en kollega. :roller:

  • Man møder sq til tiden, ellers ville jeg nok stoppe på det arbejde hvis ikke chefen ville gøre noget ved det X(


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Alex
    Man kommer til tiden ellers finder man sig et andet job.


    Så enkelt imo :)


    Ja et job på flextid;)

  • synes godtnok også det er for frækt gjort, så kan man snakke om det bliver en fed julefrokost :P


    Scenario:


    Medarbejderne hos 24timers vagten til julefrokost:


    Den altid forsent kommende medarbejder: Så skal vi have en bette øl da.


    WizzarD: (Gør sig klar til et verbal angreb efter han har tylleret, de første 20 øl) Tror du at du kan nå og drikke den?


    FSKM: hva mener du?


    WizzarD: ja eftersom du altid kommer så forbandet forsent. det er til at skide grønnegrise over


    FSKM: hold da kæft


    WizzarD: Jamen så må du sq hygge dig i drømme land "Smack"


    En blødene FSKM bliver kørt til hospitalet :P


    /grau


    PS: bare for sjov

  • Man møder - uden diskussion - til tiden!
    Skal I være logget på jeres PC/Telefon-systemer på et givet tidspunkt - så er man logget på til det tidspunkt, længere er den ikke.
    Men problemet er vist generelt for folk der bor lige op og ned ad deres arbejdsplads/skole. Så er der naturligtvis også dem der bare ikke gider. Det er noget svineri, ganske enkelt. Bliver man forsinket,underretter man naturligtvis dem der skal underrettes.


    Men selvfølgelig kan vi alle blive forsinkede - bilen kan give op på motorvejen eller ligende. Eller en yderst sjælden gang sove over sig (gælder kun når man møder fra morgenstunden).

  • lyder sku som om du arbejder i en børnehave.... man møder sku da til tiden og hvis man er en god kollega 5 min. før.... lyder som om ledelsen heller ikke er optimal ??

    MSI K9N sli platinum
    AMD 3800+ x2
    Apack Zerotherm BTF95 cpu køler
    WD Caviar SE16 320 gb
    2*1 kingston value pc5300
    Asus EAH 3650 HDMI
    Samsung SH-S203B dvd brænder
    Toshiba HD DVD drev
    Acer 17" AL1714MS,8ms
    Logitech z 3e

  • Man møder til tiden..


    Få vagt efter ham og mød 30 min for sent hvergang.. ;)

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

  • Hvis det gjaldt ham selv, måtte det vel være hans egen sag, så er det bare ham selv det går ud over - men når det går udover andre, så er det dæææleme ikke iorden! X(


    Se du bare at smøj ærmerne op, du har din gode ret til at brokke dig gevaldigt over sådan et drysseløg som ham :rolleyes: Det er der IMO. intet hysteri over...


    Iøvrigt vil jeg give Hans ret - ham teamlederen må da være en vatarm siden han endnu ikke har taget affære... tsk tsk... :roller:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel
    Hvis det gjaldt ham selv, måtte det vel være hans egen sag, så er det bare ham selv det går ud over - men når det går udover andre, så er det dæææleme ikke iorden! X(


    Se du bare at smøj ærmerne op, du har din gode ret til at brokke dig gevaldigt over sådan et drysseløg som ham :rolleyes: Det er der IMO. intet hysteri over...


    Iøvrigt vil jeg give Hans ret - ham teamlederen må da være en vatarm siden han endnu ikke har taget affære... tsk tsk... :roller:



    Rart at se at så mange er enige med mig - og jeres "holdning" er stort set identiske med min egen. Undrer mig - som Burger også over at dem som mener det er ok at komme for sent - ikke står frem og begrunder deres synspunkt.. ;)


    Jeg fik vist også gjort det krystal klart overfor ledelsen at jeg ikke finder mig i det mere. (men JA teamleder er på det punkt en vatarm). Nu bliver manden bedt om at stille til samtale mandag morgen omkring hans fremtid i biksen. Det er efter 4 måneder - med det problem lykkedes mig at råbe dem op.


    Vi har jo såkaldte "bagvagter" - som normalt kun kaldes ind ved ekstrem travlhed eller sygdom. Igår blev han kaldt ind pga. min afløser ikke mødte og ikke tog sin telefon. Bagvagten kører i taxa til og fra arbejde + får udkald + min. 1 time (fjolset var selvfølgelig kommet ind lige før bagvagt). Det stunt koster så lige firmaet 1000-1500 kr. Jeg har mit på det rene - jeg fulgte proceduren for sygdom/udeblivelse.


    Hans lame-ass undskyldning denne gang var "jeg må have mistet en time på en eller anden måde". Lidt mere kreativ end normalt - hvor bussen på mystisk vis altid kører lige for næsen af ham. Han bor pænt tæt på sit arbejde. Jeg er den der bor længst væk - og er den der kommer tidligst - netop fordi trafikken mv. er jeg ikke selv herre over - og fordi jeg ved hvor irriterende det er når afløser ikke møder til tiden. (man kan jo have diverse aftaler som man selv bliver nødt til at "fucke" når afløser ikke kommer).