OMFG -> RygeSTOP... HelP 8-|

• Den bedste måde at stoppe på er aldrig at begynde, ved godt den ikke kan bruges i dit tilfælde, men andre der endnu ikke ryger kan da skrive sig det bag øret.

Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

Oprindeligt indlæg af LecTer
    heh synes det er meget fedt din far kommer med sådan en syg trudsel, når han selv går og ryger dig lige op i face

Ja :) Det var derfor han selv bliver nød til at stoppe :D

Carsten, jeg læste i Easyway's artikel at halvdelen af rygerne dør... og jeg ved han mener det godt - tør ikke sige om det var en tom trusel, men den virkede ihf. :))

Oprindeligt indlæg af BukkeMand

Carsten, jeg læste i Easyway's artikel at halvdelen af rygerne dør... og jeg ved han mener det godt - tør ikke sige om det var en tom trusel, men den virkede ihf. :))

Det er vel fordi han ikke vil se dig fylde dig selv med alt det skidt og møg resten af livet som han selv har gjort? Altså lade dig lære af hans erfaring, og dermed gøre det klart for dig, at det virkelig er dumt at ryge?

Så vidt jeg ved, så dør alle mennesker...

:T

Oprindeligt indlæg af Carsten_DK

Hmm. Kan vel diskuteres. Jeg kunne da ikke finde på at smide mine børn ud, fordi de ikke lige gør, som jeg synes...

Tja det kan det vel, jeg synes det er fair og det synes du ikke...

Hvis jeg engang får en knægt der kommer på den afskyelige tanke at han vil kværne 20 smøger om dagen så blir det ikke under mit tag... For det første kan jeg ikke klare stanken og for det andet så gider jeg, ligsom bukkemand's far, ikke gå og se min egen søn ryge sig selv ihjel (og smide penge ud af vinduet samtidig)...

• Nej nej den anden halvdel dør overhovedet ikke :T hihi

Oprindeligt indlæg af Burger

Det er vel fordi han ikke vil se dig fylde dig selv med alt det skidt og møg resten af livet som han selv har gjort? Altså lade dig lære af hans erfaring, og dermed gøre det klart for dig, at det virkelig er dumt at ryge?

Helt korrekt... "Den gamle ved bedre, da han har gennemlevet livets prøver"!

Oprindeligt indlæg af Try-this

Tja det kan det vel, jeg synes det er fair og det synes du ikke...

Hvis jeg engang får en knægt der kommer på den afskyelige tanke at han vil kværne 20 smøger om dagen så blir det ikke under mit tag... For det første kan jeg ikke klare stanken og for det andet så gider jeg, ligsom bukkemand's far, ikke gå og se min egen søn ryge sig selv ihjel (og smide penge ud af vinduet samtidig)...

Ja - kan oss godt forstå det :) Det gad jeg heller ikke selv :idea:

Oprindeligt indlæg af Teelq

Det kan du ik sige Fed7haS... Det er meget forskelligt hvordan nikotin påvirker kroppen, for ik at snakke om vanen i det..

det er det samme som at sige: Alle sorte laver balade. IMO..

Sikken da noget sluder... budskabet i min post var at den eneste måde at stoppe rygningen effektivt er at stoppe cold turky... og det gælder da for alle folk ligegyldigt hvordan de påvirkes af nekotin... og i virkeligheden er udsvingningerne i påvirkningen ikke så store at nogle har lettere ved at stoppe end andre... det eneste der skilder folk er viljen til at stoppe.. den fysiske afhengighed er stort set den samme...

Fed7haS

Alle rygere dør også ikke rygere :)
    Men vi rygere dør muligvis tidligere...

Oprindeligt indlæg af Fed7haS

Sikken da noget sluder... budskabet i min post var at den eneste måde at stoppe rygningen effektivt er at stoppe cold turky... og det gælder da for alle folk ligegyldigt hvordan de påvirkes af nekotin... og i virkeligheden er udsvingningerne i påvirkningen ikke så store at nogle har lettere ved at stoppe end andre... det eneste der skilder folk er viljen til at stoppe.. den fysiske afhengighed er stort set den samme...

Fed7haS

Lige præcis.

Oprindeligt indlæg af Torque

Lige præcis.

Jeg syns stadig ikk du kan skære det sådan ud.. selvfølgelig er en kold tyrker det mest effiktive, men det er stadig ikke lige let for alle..
    som du jo nok ved er der ingen der er ens..

Nogle folk kan sige : Nå, nu gider jeg ik ryge mere.. Wupti, og de er holdt.

mens andre har et helt andet forhold til det hele og måske ikke kan holde bare lige sådan..

F.eks. en af mine venners far, der har fået afvide at hvis ikke han kvitter de smøger, ender han i en kiste inden der er gået 2 år.. og han prøver virkelig alt hva han kan, men stadig meget meget svært for manden.. og der ryger en ned engang i mellem.!

Og du siger: "hvis viljen er der".. det er den her.. men han er stadig ikke stærk nok til bare sådan lige at stoppe!

• Det er ikke lige svært at stoppe - afhænger af forholdet og hvor længe man har røget osv., men inderst inde er det viljen, tror jeg... Da min onkel stoppede med at ryge, kunne han ikke koncentrere sig om sit arbejde i 3 måneder, men sårn er vi jo forskellige - så jeg vil gi' dig delvist ret ;)

• min far har røget side han var13 år.. for 3 år siden ville han prøve at stoppe. så han købte det der nikotin tyggegummi og det virked da også meget fint til han da bare blev afhængi af det. så begyndte han købe gajol tyggegummi i stedet for, og for at slippe helt for al den nikotin. i dag tygger han da lidt tyggegummi i ny og næ. men har ikke røget i 3 år. og det er jo godt nok.. :D

• Jeg vil også gerne stoppe på et tidspunkt, men har simpelthen ikke viljen til det lige nu.

For meget arbejde og stress gør det så dejligt at tage en smøg for lige at køle ned.

Hørte for et stykke tid siden i nyhederne om at der var nogen der var ved at udvikle et eller andet "middel" som kunne gøre at det påvirkede hjernen, så man udover den fysiske trang også mistede den der psykiske trang - kunne være en god løsning for mig, hvis det virkede ;)

Oprindeligt indlæg af Aerial
    Jeg vil også gerne stoppe på et tidspunkt, men har simpelthen ikke viljen til det lige nu.

For meget arbejde og stress gør det så dejligt at tage en smøg for lige at køle ned.

Hørte for et stykke tid siden i nyhederne om at der var nogen der var ved at udvikle et eller andet "middel" som kunne gøre at det påvirkede hjernen, så man udover den fysiske trang også mistede den der psykiske trang - kunne være en god løsning for mig, hvis det virkede ;)

Både min far og min lillebror fik på et tidspunkt en slags laserbehandling i Århus. Kostede 500kr.
    De stoppede fra dag 1.
    Meningen er, at det tager rygetrangen totalt i 3-4 uger mener jeg. Man kan så få det lavet igen, skulle trangen til smøgerne melde sig.

De er så begge begyndt igen. Den ene efter et lille år, den anden efter 6 måneder.

Men ihvertfald så skulle det hjælpe meget i den første svære periode.

Ser lige om jeg ikke kan finde et link.