Google Earth

• Nu sidder jeg og tjekker Google Earth igennem, hvilket da er meget sjovt, men det bliver det først rigtigt når der kommer et 3D billede og man kan zoome lige en tand længere ind.

Men hvordan i alverden har de fået taget billeder af alle steder uden mennesker? Jeg mener... du skal da ikke komme og fortælle mig at der er noget tidspunkt på døgnet hvor Rådhuspladsen er oplyst og mennesketom.

Oprindeligt indlæg af Alaza
    Nu sidder jeg og tjekker Google Earth igennem, hvilket da er meget sjovt, men det bliver det først rigtigt når der kommer et 3D billede og man kan zoome lige en tand længere ind.

Men hvordan i alverden har de fået taget billeder af alle steder uden mennesker? Jeg mener... du skal da ikke komme og fortælle mig at der er noget tidspunkt på døgnet hvor Rådhuspladsen er oplyst og mennesketom.

Hva har det med sagen at gøre der er mennesker på ?? De opholder sig et offentligt sted og må frit fotograferes uden at spørge om lov.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Oprindeligt indlæg af Alaza
    Nu sidder jeg og tjekker Google Earth igennem, hvilket da er meget sjovt, men det bliver det først rigtigt når der kommer et 3D billede og man kan zoome lige en tand længere ind.

Jeg vil gætte på at mennesker at så små fra den højde at de er for små til at komme med på billederne.

Oprindeligt indlæg af _WHAT_

Hva har det med sagen at gøre der er mennesker på ?? De opholder sig et offentligt sted og må frit fotograferes uden at spørge om lov.

Okay, troede det var ulovligt at have mennesker med, men det er vel kun hvis de kan identificeres samt at det ikke er en officiel optagelse. F.eks. blev Politikens webcam over Rådhuspladsen jo taget ned.

Man kan komme 10m over jorden, og Piazza Navona i Rom f.eks. ser meget tom ud.

• Man må ikke overvåge på offentlige steder. Derfor røg politikkens ned.

Ang det andet med billeder. Så er det fuldt lovligt at smide billeder af folk på nettet, så længe det beskriver en begivenhed eller lign. Det er kun hvis man sætter navn på at man har problemer.

• Hvis jeg har forstået det rigtigt, så er det en masse billeder der er "klippet" sammen. Derfor er der ingen mennesker.

• De billeder man tager på offentlige steder må gerne indeholder mennesker og man må gerne kunne se hvem det er.

Jeg må f.eks. godt tage et billede af en person nede i gågaden uden at spørge og jeg må også ligge det på nettet uden at spørge om lov.

Billedet må dog på ingen måde krænke personen, desuden er der lidt gråzone om at tjene penge på billeder uden at spørge om lov men det er noget man nok skal undgå.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Oprindeligt indlæg af Happy^

Hvorfor skulle menneskerne forsvinde af den grund ?

Fordi der på alle billederne er nogle steder hvor der ikke er mennesker, og når alle de "huller" bliver sat sammen, så er der ikke nogen mennesker. Ser det ud som om.

Oprindeligt indlæg af HAM

Fordi der på alle billederne er nogle steder hvor der ikke er mennesker, og når alle de "huller" bliver sat sammen, så er der ikke nogen mennesker. Ser det ud som om.

Du tror at Google bruger tid på at tage billeder hvor de ikke vil have mennesker med - selv om de vil være 1 pixel eller 2 ??

Oprindeligt indlæg af Happy^

Du tror at Google bruger tid på at tage billeder hvor de ikke vil have mennesker med - selv om de vil være 1 pixel eller 2 ??

Det kan sikkert gøres automatisk.
    Du har måske et bedre forslag?

• Ved ikke hvorfor i ikke kan se dem, men jeg har nu ikke rigtig nogle problemer med det. Prøv evt. at kigge på fodgængerfælterne, både fra gågaden, og "banegårdssiden"

Jeg vil kalde det mennesker...

Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

Oprindeligt indlæg af Slammand
    Ved ikke hvorfor i ikke kan se dem, men jeg har nu ikke rigtig nogle problemer med det. Prøv evt. at kigge på fodgængerfælterne, både fra gågaden, og "banegårdssiden"

Jeg vil kalde det mennesker...

Ja man ka se mennesker og busser osv....

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

• Det er heller ikke ulovligt at filme/overvåge offentlige steder... alle banker har også video overvågning af deres dankort automater osv... tankstationer har det også... og der er enda også kamaraer på mange veje og motorveje til trafik overvågning... og de fleste politibiler og også udstyret med kamaraer...

Mener kun det er forbudt hvis kamaraet er rettet så det f.eks filmer ind i private hjem alså igennem vinduer osv...

Fed7haS

Oprindeligt indlæg af Fed7haS
    Det er heller ikke ulovligt at filme/overvåge offentlige steder... alle banker har også video overvågning af deres dankort automater osv... tankstationer har det også... og der er enda også kamaraer på mange veje og motorveje til trafik overvågning... og de fleste politibiler og også udstyret med kamaraer...

Mener kun det er forbudt hvis kamaraet er rettet så det f.eks filmer ind i private hjem alså igennem vinduer osv...

Fed7haS

Ja tror jeg os..

Men ka huske en sag der var i tv engang...det var en mand der havde sat et webcam op så det pejede ned mod en lille havn....Så var det så koblet til med en hjemmeside hvor folk kunne følge med...billedet blev opdateret hvert minut eller noget tror jeg....Det var der vist stort skænderi om, og tror ikk det er der mere...

Min egen mening er nu os at det lovligt, så længe det ikk filmer ind i folks hjem, toiletter osv osv...altså "private ting"

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

• Ja det webcamera har jeg også hørt om og ja den er lukket ned, det var noget med at den var der så alle kunde se hvordan været var inden i skulde ud og fiske/sejle.

Uhhaaa men det var der nogle der absolute skulde brokke sig over det.. tror det var skov og natur styrrelsen.. er ikke sikker.

Jeg sytes at det var da ok for der var jo ikke noget der var privat der kun offentligt..

Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

Rettet 2 gange, sidst af Meinder ().

• Det er sådan med google earth at man ikke kna se helt ned i privats livets davligdag for de kunde saktens lave det meget bedere.

Microsoft's egen helt nye side kan.. den kan lave det meget tættere og flottere men stadig så man ikke kan se det private.. Og det er faktisk med vilje..

http://virtualearth.msn.com/

Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog