Kæreste-problemer!!

  • Det må du gøre op med dig selv. Det lader jo ikke til at hun er villig til at vente på at du kommer igen, så spørgsmålet er hvor tæt I er?
    Hvis du virkelig gerne vil afsted, så gør det. Hvis du mener at dit forhold til hende er vigtigst, så bliv hjemme.

  • hmm ja hvis hun ikke gider vente er det jo en ærlig sag.
    Nu skal jeg selvfølgelig ikke slå alt over en kam, men hvis du er ca 22 år er det jo stadig mulighed for at du kunne opleve andre kvinder ? - ved godt det ikke er det fedeste at høre, hvis man er i et godt forhold.


    Men set fra min egen side har jeg det sådan at jeg hader at få smidt ultimatumer i hovedet. Hvis en kæreste siger , "sådan her skal du gøre - ellers smutter jeg" , så er jeg den der hjælper hende med at pakke tingene. Mener ultimatumer ofte er lidt en magtdemonstration - hvis man først har givet efter én gang vil de altid huske at éns svagepunkt og kunne bruge det igen !


    Ja det lyder lidt psykopatisk, men sådan er vi vel indrettet ?

  • Det er jo lige det.. Vi bor sammen,og har gjort det i næsten 2 år.. Og hun har vidst HELT fra starten af hvad jeg ville.. Hun får sgu også lov til selv at beslutte sig.. Hvad det blir til...... Jeg er bare træt af det hvis det skal ende på den her måde.. Men jo,du har ret.. Der er masser af fisk i havet....


    Og det er ikke psyko det du siger... Det er 100% sande ord...


    Kvinder!!
    Can´t live with em.................
    Can´t kill em......

  • Op til dig. Det lader jo bare til at hun ikk holder nok af dig til at ville holde på forholdet evt?


    Det kunne også bare være at hun er bange for at miste dig?

  • Må også erklære mig 100% enig i Aerial's post. En ting er et ultimatum, ville jeg aldrig finde mig i men..


    .. En anden ting er at damen forsøger at afholde dig fra noget du gerne vil, hvilket IMHO er uacceptabelt i et parforhold.


    Jeg bor selv sammen med min kæreste, og blander mig ikke i hvad hun vil/gør og det samme gør hun (ikke) ..


    Begyndte hun lige pludselig at sige at hun ville smutte hvis jeg gjorde noget hun ikke kunne lidt - Ville jeg 5 minutter senere stå nede ved den lokale Shell og leje en trailer - mens hun pakkede :P


    Man er vel ikke manden i huset for ingenting.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Wraper
    Op til dig. Det lader jo bare til at hun ikk holder nok af dig til at ville holde på forholdet evt?


    Det kunne også bare være at hun er bange for at miste dig?


    Tænkte jeg også.. Ka være hun er så bange for at du blir sendt i krig, med døden til følge, at hun ikk ser andet valg end at stille dig et ultimatum..


    Jeg ved ikk hvordan hun lød da hun sagde det, men jeg ku forestille mig hun er meget ked af at du aftjener værnepligten.. Tal med hende om det..


    Er du tvunget i værnepligt eller har du selv valgt det efter at ha trukket frinummer?

  • Som det allerede er blevet sagt, så skal du jo som sådan ikke lade hende bestemme. Det er dit valg og der findes da også andre kvinder ude i verden ...


    Og det er da også blevet nævnt hun måske ikke synes om du vil drage i krig, altså er bange for at miste dig på den måde.


    I har sikkert allerede gjort det, men sæt jer ned. Snak om det, find ud af præcist hvorfor osv. En person skal ikke stå i vejen for noget man inderligt ønsker, og det må hun vel også forstå ?

  • Ka' også gi Aerial ret, langt hen ad vejen. Man ska' ik' altid føje dem. Det kan gi' bagslag. ;)
    Noget helt andet er, at IMO så er: "... det er vel en af de ting man som en mand skal have gjort??" - et totalt tåbeligt argument. Helt ærligt hvem har fortalt, at en mand skal det ? Måske skulle du også overveje, om det nu er så vigtigt, at lege "røver og soldater". [Blocked Image: http://www.bentrp.dk/assets/images/34.gif
    Nå det er jo en hel anden snak !
    IMO - så burde i sætte jer ned - hvis I elsker hinanden så'n rigtig meget - og få snakket om jeres utimatummer. For dit er jo sådan set også et ultimatum ! citat: "har sagt lige fra starten af at hvis jeg fik muligheden,så drog jeg i krig..." = Take it or leave it.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bentzin
    Ka' også gi Aerial ret, lant hen ad vejen. Man ska' ik' altid føje dem. Det kan gi' bagslag. ;)
    Noget helt andet er, at IMO så er: "... det er vel en af de ting man som en mand skal have gjort??" - et totalt tåbeligt argument. Helt ærligt hvem har fortalt, at en mand skal det ? Måske skulle du også overveje, om det nu er så vigtigt, at lege "røver og soldater". [Blocked Image: http://www.bentrp.dk/assets/images/34.gif
    Nå det er jo en hel anden snak !
    IMO - så burde i sætte jer ned - hvis I elsker hinanden så'n rigtig meget - og få snakket om jeres utimatummer. For dit er jo sådan set også et ultimatum ! citat: "har sagt lige fra starten af at hvis jeg fik muligheden,så drog jeg i krig..." = Take it or leave it.


    Respekt for at han melder sig til at kæmpe Danmarks kamp.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HuleFanden


    Respekt for at han melder sig til at kæmpe Danmarks kamp.


    Bentzin siger jo også bare at man ikke, som mand, nødvendigvis skal have været i militæret ;)

    zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

    dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

    http://www.kidsmythology.com

  • med mindre du vælger at fortsætte på HRU (Hærens reaktionsstyrke uddannelse) efter de 4 måneder som du vel skal ind, bliver du aldrig udsendt. HRU'en tager 8 måneder udover de 4 måneder som du skal ind. selvfølgelig kan du også vælge at blive sergernt eller mp-sergent som også tager 8 måneder, men de bliver vist ikke udsent lige med det samme.


    så med mindre du vælger at fortsætte ved militæret, er der ikke chance for du bliver udsend. men selvfølgelig hvis der sker terror i danmark nær der hvor du bor, kan du blive kald ud. for man kommer til at stå i hærens totalregister i 3 år efter man har taget HBU (Hærens basis uddannelse) som er den alm. værnepligt.

    CPU: Pentium4 Northwood-C 2.6GHz
    Bundkort: ASUS P4C800 Deluxe
    RAM: 2x512MB Kingston 3200 DDR 400
    Grafikkort: Club3D Radeon 9800 Pro 128MB
    HD: 36.7 GB Western Digital Raptor WD360GD (S-ATA)
    Lyd: Creative Soundblaster Audigy + Plantronics .Audio 90 Headset
    Kabinet: Chieftec Winner Workstation + NC WhisperBox + NC Magic Fleece
    PSU: Q-tec 400W
    Mus: Intellimouse Explorer 3.0 + ICEMAT
    Skærm: Sony Multiscan E220 Trinitron 17"
    ________________________________________
    PcMark 2004: 3815

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HuleFanden
    Ja! Han har meldt sig til at kæmpe Danmarks kamp! Der er ingen kamp PT! Nej, men han har meldt sig :D


    Der er skam kamp, spurgte mere fordi det ofte virker som om folk ikke er klar over hvad. :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af leinad
    Hej allesammen... Min kæreste og mig har lidt problemer herhjemme... Jeg skal i mili den 1/8 og har sagt lige fra starten af at hvis jeg fik muligheden,så drog jeg i krig... det er vel en af de ting man som en mand skal have gjort?? Og nu siger hun at hvis jeg tager afsted,så er vi slut,og lægger det hele over på mig?? Kan det være rigtigt??


    Problemet er jo det du har sagt til hende.... og ikke hende.


    Du har sagt at du vil smutte til udlandet i en periode ... og du måske kommer i den situation hvor du enten bliver skudt eller skyder andre....


    ... Forstår godt hun ikke vil finde sig i det.


    Det kan være noget moralsk i hende der gør at hun ikke vil have en morder til kæreste. Det kan være noget politisk i hende der siger at de opgaver som danske soldater somregl ender på er dybt latterlige. Det kan også være at hun bare ikke vil have et lang-distance-forhold ... selvom det dog "kun" er i en periode ... måske ...


    ... og det kunne jo også være at hun ikke vil risikere at der skete noget med dig.


    Det er vel ikke så svært at se sagen fra hendes side af. Hvis i har et godt forhold, så burde i være i stand til at snakke om tingene istedet for at du bare sætter dig på bagben og siger at det er dit liv og din beslutning ... For er det kun dig der har noget at skulle have sagt, så er det ikke meget forhold i har. Det er en beslutning som har indflydelse på jeres forhold sååå ...


    ... og nej at drage i krig er ikke noget man som mand skal have gjordt. Det er en primitiv og underlig holdning at have at bare fordi du er en fyr, så skal du skyde nogen ... :boxed: