Abit Fatal1ty Vs. DFI Ultra NF4

• Hey.. Skal købe nyt OC board da mit a8n-e board var defekt.. Hvilket er bedst til oc, stabilitet og ja hvad synes I af erfaringer??? Tak for hjælpen

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

Oprindeligt indlæg af Vigilant
    Jeg ved ik noget om Abit, men DFI er SUPER til OC, pga. at de ka gi mange volt til ram! og det er jo lige det man ska bruge når man oc! Så det er perfekt til oc..

Mvh Mads :T

Hvis man bruger Bh5 ja. D-modellen skulle have en del defekter, og der skulle være en del DOA. Jeg har selv Abits board, og der er sgu et fint MB, oc skulle de også klare godt. Placeringen af Chipsettet er også god, da man kan skifte køler.

Desuden findes der et par tons reviews af begge kort.

• dfi er også billigst...

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

• Det eneste minus jeg har set indtil videre med Ultra-D er at mange Bh-5 ram ikke kan kører på det, men dem der kan giver så fuld gas...

finurligheder? hvad skulle det da være ? mit er det mest stabile kort jeg hidtil har haft.

• DFI har da selv indrømmet at der er en fejl på deres kort,med at det gav for meget strøm til nogle bestemte dele(kan ikke lige huske hvilke)det var mest når man skulle over 3.3v til ram.

Intel Q6600@3600
    Asus P5K
    4 GB Corsair XMS2 PC-6400
    XFX HD5850
    Samsung T220
    Corsair HX 620W

Oprindeligt indlæg af Psykozen
    DFI har da selv indrømmet at der er en fejl på deres kort,med at det gav for meget strøm til nogle bestemte dele(kan ikke lige huske hvilke)det var mest når man skulle over 3.3v til ram.

det tror jeg de retter op via en ny revision måske :) og hvornår har de sagt det for så har de nok rettet den hvis det er en KÆMPE fejl

• det blev da bekendgjort for ikke så længe siden.

noget med at der var en fejl i strømdelen på kortet som brændte andre dele der sad på kortet af.

hvis du læser på Extremesystems.org kan du se at der er mange der har fået futtet deres Mushkin Redline og andre mærker af,netop ved for mange volt.

Intel Q6600@3600
    Asus P5K
    XFX HD5850
    Samsung T220
    Corsair HX 620W

Rettet en gang, sidst af Psykozen ().

Oprindeligt indlæg af Psykozen
    det blev da bekendgjort for ikke så længe siden.

noget med at der var en fejl i strømdelen på kortet som brændte andre dele der sad på kortet af.

hvis du læser på Extremesystems.org kan du se at der er mange der har fået futtet deres Mushkin Redline og andre mærker af,netop ved for mange volt.

nu snakker vi jo også MAX OC her :) under normale omstændigheder ville man så smide 4 volt efter sine ram? det tror jeg ikke :D men det kan da godt ske har aldrig testet med så mange volt... 3,3-3,5 kan den sgu godt klarer :)

• har dfi ultra sata2

Oprindeligt indlæg af hot_fifty
    har dfi ultra sata2

ikke lige hvad jeg kan se af på edbpriser.dk

Intel Q6600@3600
    Asus P5K
    XFX HD5850
    Samsung T220
    Corsair HX 620W

• har ikke lige fult så meget med angånde Abit Fatal1ty
    men rygterne siger at det skulle være ligeså godt som DFI NF4 hvis ikke bedder
    men hvis du vælger DFI så har DFIstreet til at hjælpe dig hvis du for prolmer der folk som er ansat af DFI til at hjælpe dig desuden er der osse 1 eller 2 fra OCZ

ved ikke om Abit tilbyder den samme service :oops:

Asus Rampage IV BE - EK-FB KIT ASUS R4BE
    E5 1660 v2 - XSPC Raystorm

2x XFX R9 290 - EK-FC R9-290X (Rev.2.0)
    4x4gb Dominator 2133mhz
    Corsair AX1200
    2xDell 2410 WFP + 1x Dell 2407 WTF 5760x1200
    3x DD5. Dual loop
    3x Ocool 360 45mm 1 EK 360 Coolstream 45mm
    XSPC Cube

• ultra har vidst kun 4 sata2 på nf4 chippen du skal op i sli-DR for at have 4 sata ekstra

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• Sider selv med SLI-DR og hold kæft hvor jeg da syntes det er et godt mobo. Havde Asus P4C800 E-Deluxe før og troede aldrig jeg skulle blive så tilfreds med et mobo igen... men skulle jeg.

Har absolut intet at klage over har ikke oplevet nogen former for fejl eller lignende kører bare perfekt.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Jeg vil lige gøre opmærksom på at jeg ikke tror DFI har rettet noget særligt på deres boards - og har under alle omstændigheder nok ikke trukket nogen hjem fra deres forhandlere. Så man ved aldrig om man får nogle af der kort i snakker om der skulle brænde af.
    Jeg har nu, selvom jeg nærmest browser XS hver dag, aldrig set et kort der sådan har brændt sig selv af. Det er rigtigt at de bliver ustabile hvis man kører vdimm over 5v uden at køle mosfets, men jeg har ikke hørt det tager livet af dem.
    Men der er halvmange RMA-sager på det kort, og selv når det kører kører det vist underligt. men det er uden tvivl det bedste til OC lige nu. Desuden er der en ny revision lige om hjørnet med et andet layout og en anden strømdel til ram osv.

Edit: de mange dødsfald for UTT ville jeg ikke give DFI skylden for - der er mange ting man kan gøre forkert med kortet, men mange af dødsfaldende skyldes at chipsene ikke kan holde til spædningen i længden. eller måske bare det at blive tændt og slukket med så stor spænding hele tiden..

• Tror også den del af fejlene ved de kort man høre om er nybegynder fejl. Det er et kort hvor man lige skal vide lidt om hvad der foregår.

Kræver lidt viden men så vil jeg også holde på det er noget af det bedste der findes lige nu hvis man fatter lige at finde rundt i det :)

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy