Microsoft Office Outlook Problem

  • Hey


    Jeg har igen et mindre problem


    Jeg har tidligere brugt Outlook Express hvor jeg kunne lave en "regel" således at hvis en mail ikke var sendt til min adresse, så ville den ikke blive hentet fra serveren. Dette var lavet da mig og min mor har hver vores E-mail konto hos TDC. Dette virkede skam også vældig fint med Outlook Express


    Men nu hvor jeg er skiftet til Microsoft Office Outlook synes jeg ikke at jeg kan finde en sådan regel, der er masser af andre muligheder, men ikke lige denne. Kan dette virkelig passe?

    AMD 64 3000+
    PowerColor Radeon 9800Pro
    Asus K8V SE Deluxe
    2x512 Performance PC3200 DDR400 RAM
    120GB Maxtor HD
    160GB SATA Maxtor HD


  • Hm, jeg er ikke helt med på hvad du mener, men Outlook henter jo kun email til de kontoer som er tilknyttet programmet ...

  • Hm...


    Hos TDC har vi fået oprettet to e-mail kontoer, men problemet er at hvis man sender til konto1@mail.dk så kommer den også til konto@mail.dk.. alt efter hvem der først får tømt "postkassen"


    Det er lidt svært at forklare, men det er lige somom at det er en mail konto med 2 mail adresser, og med Outlook Express kunne jeg så lave en "regel" således at den ene PC hentede mails der var sendt til konto@mail.dk og den anden til konto1@mail.dk..


    Men den regel eksisterer bare vist ikke i Mircosoft Office Outlook ?


    Var det en bedre forklaring ?

    AMD 64 3000+
    PowerColor Radeon 9800Pro
    Asus K8V SE Deluxe
    2x512 Performance PC3200 DDR400 RAM
    120GB Maxtor HD
    160GB SATA Maxtor HD

  • Så vidt jeg forstår det, kan du importere dine regler fra outlook til office outlook:
    Office outlook
    Funktioner - Regler for e-mails - Indstillinger
    her kan du eksportere og importere dine indstillinger fra/til outlook.
    Er den ikke tilstede, når du søger den kan du måske gå ind i alm. outlook og eksportere dine indstillinger, og derefter importere dem i Office outlook.
    Jeg havde ikke selv oprettet oprettet regler i mit, så jeg kan ikke prøve det af, men prøv om det virker ;)

  • Desværre er det ikke muligt at eksportere eller importere regler ;(


    Gider ikke bruge Outlook Express, men virker som om at det må jeg blive nød til :evil:

    AMD 64 3000+
    PowerColor Radeon 9800Pro
    Asus K8V SE Deluxe
    2x512 Performance PC3200 DDR400 RAM
    120GB Maxtor HD
    160GB SATA Maxtor HD

  • Ah på den måde ...


    Så du logger på din postbox med dit kundenummer og så modtager de emails du har ? ... (til alle kontoer du har opretter hos din ISP)


    Så skal du jo sætte det op til at PC_1´s outlook har en "regel" der siger at emails sendt til "POST_2@blabla.dk" bliver slettet omgående når de modtages.


    og PC_2´s outlook har en "regel" der siger at emails sendt til "POST_1@blabla.dk" bliver slettet omgående når de modtages.


    Så ryger det igennem som du vil have det ...


  • Præcis. En anden mulighed er at hente en gratis CD på posthuset og så bare oprette en mail adresse med de kontooplysninger. Mener jeg gjorde sådan da jeg brugte TDC.

  • Det duer ikke Grill, problemet er at mailen kun kan hentes en gang :S


    Hvis jeg sletter den, så får min mor den jo ikke på hendes PC når jeg logger på...


    Men det var ellers sådan noget lignende jeg leder efter.. men i Outlook Express kan man sige at den slet ikke skal hente den fra serveren af, men kun hente de mails der er sendt til min mail adresse.


    Og min mors PC er så sat til kun at hente de mails der er til hendes adresse...


    **EDIT** GMAIL ?

    AMD 64 3000+
    PowerColor Radeon 9800Pro
    Asus K8V SE Deluxe
    2x512 Performance PC3200 DDR400 RAM
    120GB Maxtor HD
    160GB SATA Maxtor HD

    Rettet en gang, sidst af BomiraZ ().

  • Burger, har lige set den, kigger lige lidt på det, tusind tak ;)


    Cyclups, jeg har vel egentlig kun 1 mail konto ja, men vi har vel bare 2 adresser til den. Hvor vi så har formået at dele de to adresser på hver sin PC.


    Men kan det passe at man kun kan have en mail konto med alm bredbånd hos TDC ?

    AMD 64 3000+
    PowerColor Radeon 9800Pro
    Asus K8V SE Deluxe
    2x512 Performance PC3200 DDR400 RAM
    120GB Maxtor HD
    160GB SATA Maxtor HD

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BomiraZ
    Men kan det passe at man kun kan have en mail konto med alm bredbånd hos TDC ?


    Nej, du kan oprette 5 så vidt jeg husker ... men da du logger på med dit kontonummer, så ryger emails til de 5 emails i samme postkasse.


    Hvis du vil adskille det HELT, så kan du enten oprette en Gmail eller også en TDC FreeMail ...


    http://kundeservice.tdconline.…ss_int_mail_opsaetning_15

  • Sådan der Grill, så er vi enige :-)


    Men så må jeg nøjes med Outlook Express og så må vi bare kun hente de mails der bliver sendt til vores egne adresser..


    Skal ikke til at oprette nye adresser eller noget når nu dette har fungeret så længe.


    Håbede bare på at Microsoft Office Outlook havde en regel der kunne det samme som i Outlook Express..


    Men nej, desværre ikke. Jeg takker mange gange for hjælpen, så blev jeg det klogere ;-)

    AMD 64 3000+
    PowerColor Radeon 9800Pro
    Asus K8V SE Deluxe
    2x512 Performance PC3200 DDR400 RAM
    120GB Maxtor HD
    160GB SATA Maxtor HD

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BomiraZ
    Men kan det passe at man kun kan have en mail konto med alm bredbånd hos TDC ?


    Ja. du kan kun have een POP3-konto, men du kan have 5 forskellige email-adresser - også kaldet aliaser - knyttet til kontoen.


    Men der er intet, der forhindrer dig i at oprette flere gratis TDC-abonnementer og knytte en email-konto til hver af dem. Ulempen er, at hvis du ikke mindst hver 3. måned logger ind via disse abonnementer med et almindeligt modem, kan TDC finde på at lukke abonnementet. Jeg har selv gjort det, og mit abonnement har været ved at blive lukket en enkelt gang på ca. 3 år. Jeg fik en mail om, at nu ville de lukke abonnementet, og så skyndte jeg mig at finde et modem frem og kalde op. Derefter skete der ikke mere.


    Men hvis du kan få en Gmail, er det nok en meget bedre løsning. Både fordi du ikke skal tænke på, om kontoen bliver lukket, og fordi du har mange gange mere plads end på en TDC-mailkonto.