War of the worlds

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fhqwhgad
    Jeg syntes det var en rigtig fed film og jeg tog mig selv i at savle over de fede effekter op til flere gange.
    Det eneste jeg ikke ville give top karakter var slutningen. Syntes den var lidt mangelfuld og kunne godt have brugt lidt mere forklaring. Men jeg må jo låne bogen og læse det sidste kapitel.


    Havde det på samme måde ... Manglede lige lidt mere, men får nok aldrig lånt bogen !

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf
    tjaa har umiddelbart set bedre film - men god action og pæne effekter


    men øhh hvor har de lige fået den ide til de stridere fra? har de spillet for meget HL2? *G* :)


    Lol, hvor gammel er det lige bogen er ift. HL2? Valve har tydeligvis nakket det fra bogen og ikke omvendt.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af John H
    hvorfor slår de første lyn ikke ned samme sted, sådan som de siger? kører tripod'sne på blod ? svømmer de alien's i menneskeblod?
    hvordan overlever hans søn det angreb på bakken?


    De siger jo ikke at ALLE lyn slår ned samme sted, det vil de ikke gøre eftersom de sikkert aktivere mange tripods på samme tid og fordi de nok ville ødelægge alt elektricitet først. De første lyn kan jo også være en slags opladning til lynene som slår ned samme sted.


    SPOILER
    Rumvæsnerne lever af mennesker, tror egentlig også maskinerne lever af det eftersom deres skjold påvirkes af bakterierne.


    C/P'er lige min fulde kritik af filmen fra et andet forum (SPOILER-advarsel!)


    Var der nogen der sagde Combine? Kendte ikke særlig meget til WotW-bogen, men det er vist ret tydeligt hvor Valve har en del af deres inspiration fra, til Half-Life 2.


    Alt i alt fed film, den første time sad jeg bare og slugte de mesterlige special effects, man bliver fuldstændig blæst væk. Skuespillerne gjorde det godt, Dakota Fanning, den lille pige, er efter min mening klart den bedste børneskuepiller pt. og Tom Cruise gør som sædvanlig et fantastisk arbejde. Filmen viser flere steder meget skræmmende hvad mennesker er istand til at gøre under ekstremt pres.


    Men igennem hele filmen og da jeg så trailerne har jeg tænkt at den film må have en genial slutning for at kunne tages seriøst og her fejler War of the Worlds på alle eksisterende punkter. Hold da kæft en elendig slutning, kan slet ikke sætte ord på skuffelsen. Endelig har de fundet en mere eller mindre acceptabel måde at ødelægge maskinerne på og så pludselig dør de af BAKTERIER! Uden videre falder de bare sammen og så er filmen bare slut. Nu har jeg som sagt ikke læst bogen, men kunne godt forestille mig det ville være en okay slutning der, men på det store lærrede giver det ingen mening.


    Syntes nu alligevel at de mesterlige scener trækker filmen op på et niveau hvor man har lyst til at se den igen.

  • BUT THE ALIENS COULD NOT LIVE ON EARTH, CAUSE THEY ARE NOT LIKE US HUMANS AND CAN NOT DEAL WITH EARTH VIRUSSES, THEREFORE THEY DIED, AND WE LIVED HAPPELY EVER AFTER!


    5min, så var falmin pludselig slut, ingenting var der lagt op til, hele handlingen er en flugt.
    Gode effektier og fede maskiner, men lægger langt fra toppen, langt.

  • Var også inde og se den tidligere, og kan heller ikke andet end at være ekstremt skuffet over en af de mest latterlige slutninger nogensinde. Filmen var okay, en del fejl, ikke bemærkelsesværdige skuespiller præstationer, men flotte scener osv... men hvad lavede Tim Robbins i den, og så den slutning...!? 3/6.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simonthk
    BUT THE ALIENS COULD NOT LIVE ON EARTH, CAUSE THEY ARE NOT LIKE US HUMANS AND CAN NOT DEAL WITH EARTH VIRUSSES, THEREFORE THEY DIED, AND WE LIVED HAPPELY EVER AFTER!


    Er det slutning du skriver der? Uden at advare andre om at det måske er en SPOILER? :pokey: Har ikke set den, endnu...

  • SPOILERS!!!




    Meget latterlig film...


    Bang stor EMP intet virker lys, telefon ja enda toms armbåndsur.. men der er folk der tager billeder og filmer maskinen da den kommer på af jorden? :boxed: Hmmm... De hade sikkert nok gemt deres elektroniske artikler i supermands bly kuffert..


    Selv samme Store rum dræber maskine kan hverken ses eller høres 3 gader væk hvor tom bor.. nix og folk på gaden har heller ikke spredt rygtet om den 50 meter høje dræbermaskine der lige har pulveriseret halvdelen af bydelen uden at lave en lyd..


    Stor farlig arm fra ULTRA HØJTEKNOLOGISK rumvæsner kan ikke høre når folk hvisker 2 meter væk.. og kan altid snydes med et spejl.. Check.. hvordan disse væsner nogensinde har fundet til jorden er da et mirakkel.. men de hade nok checket http://www.krak.dk


    Bur med menesker ryger af Rum dræber maskine efter at den er nakket med 2 håndgranater og falder 50 meter til jorden hvor efter folk bare går deres vej... godt den var udstyret med airbags....


    Maskiner begravet under jorden for en million år siden... bare i tilfælde af at man en eller anden dag skulde have nogle at slå ihjæld.. ja det vilde da være helt plat at erobre jorden imens den var ubeboet... pff så da hellere vente til der er nogle at lege med.. dog utroligt at de ikke hade udståret dem med fjernstyring når nu der var råd til Startrak skjold og laservåben...


    727 styrter ned i villakvarter smadre alt men er rar nok til at lade toms bil være uskadt og efterlade en passage bred nok til en bil ude af crash området.. check..


    Endelig ankommer vi til bosten og finder til alt held hele famillen + hus totalt uskadt.. ikke bare uskadt men fine i tøjet og nybarberede og renvaskede ja faktisk ser det ud som om de er på vej ud og fejre bryllups dag... betænksomt nok at rum maskinerne at lade lige toms famillie slippe så billigt... for slet ikke at tale om hvordan sønden kom dertil..


    Rum maskinernes ejermænd hade ikke fået deres antibiotica med.. men hvem fanden skulde da også vide at der var bakterier på en planet som jorden... nu har de da også kun haft 1 million år til at studere den...


    I det hele taget hvad skal de med jorden? vil de bo her? hvis ja hvorfor fanden så først nu... jeg kan se det for mig..


    Matros : Hr. Kaptejn vi er ankommet til jorden den er beboet af dinusaurusser og andet kravl skal vi smutte ned og starte vores taraformning?


    Kaptejn : Hmm nej vores rumskib er så hyggeligt... begrav lige 2000 af dræber maskine model "3 ben" rund om over det hele.. så venter vi sgu en million års tid....


    Matros : Jamen skal jeg så udstyre maskinerne med fjernstyring og biologiske måle udstyr bare for at gøre invasionen lidt nemmere og opsnappe eventuelle farlige bakterier dernede..


    kaptejn : Nej for fanden det er der ikke råd til vi skal bruge pengende på 1.000.000 backgammon spil.. hade du da tænkt dig vi skulde trille tommelfingre i 1 million år?


    Fed7haS

  • Nu kan jeg ikke helt 100% huske hvad reglerne er for Signatur men jeg er næsten 10000% sikker på dit er i overkanten hehe...


    Fed7haS - Der er sorry for :offtopic:

  • den film har så lidt med bogen at gøre det er til at grine over.


    den første film der er lavet engang i 1953 eller deromkring er bedre og følger meget bedre bogen.


    Fed7haS


    læs bogen eller se den gamle film.
    og tænk lige på at den historie jo er ½ gammel.


    men bogen er fed.



    en af de meget få bøger jeg har læst,

  • Fed7Has


    Hold kæft hvor jeg grinte da jeg læste dit indlæg :hb: :clap:
    Du har ret i mange af de ting du siger, men jeg syntes ligesom mange andre at filmen var pisse fed lige til slutningen, hvor man sad tilbage i sit sæde og tænkte "Hvad fanden skete der lige der?"

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SplatDK
    er pænt træt af sådan nogen alien film, og helt sikkert den dårligeste film Tom C. har lavet.


    Som du nok kan læse i mit tidligere indlæg så var jeg slet ikke det mindste imponeret af WoTW og skammer mig faktisk meget over at jeg har spildt 2 timer på det lort... men at sige det er Tom Cruise's dårligste film er lige i overkanten... han har stadig lavet Vanilla Sky :)


    Fed7haS

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fed7haS


    Som du nok kan læse i mit tidligere indlæg så var jeg slet ikke det mindste imponeret af WoTW og skammer mig faktisk meget over at jeg har spildt 2 timer på det lort... men at sige det er Tom Cruise's dårligste film er lige i overkanten... han har stadig lavet Vanilla Sky :)


    Fed7haS


    da noget mere hjerne bag Vanilla Sky end det her lort..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SplatDK


    da noget mere hjerne bag Vanilla Sky end det her lort..


    hehe det sagde du bare ikke :P Vanilla sky var en Kærligheds version af Matrix med dårligt skuespil og et plot så latterligt at man hade lyst til at sende manus forfatteren en kuvert miltbrand.. Vanilla sky prøvede at være dyb og have et budskab men fejlede fælt... og de får ikke points for at forsøge i min bog....


    Fed7haS

  • Jeg syntes filmen var helt ok, med nogle fede efekter :hb: ... Kan dog godt give jer ret i noget af det i skriver.. Slutningen var lidt tam