Dræbersnegle - nogle klamme bæster

  • Hvor er det her bare en klam diskussion! :D


    Måden I beskriver dem og den måde de skal dræbes på...for tarmknuder af det....ADD!

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • ja de er nogle ulækre sataner.
    150 lyder ikke usandsynligt fordi de parer sig jo som en gal og de gør det vist nok med sig selv!
    Det der med løver i afrika så er det vist nok også afrika sneglene kommer fra.
    Derfor har de ingen naturlige fjender i danmark (udover os mennesker) som der kan æde dem. Salt/salmiak er nok den bedste løsning hvis man vil gå på jagt efter dem.
    Mener der var en eller anden ande-race der syntes de snegle var mums så måske sådan et par stykker som vagthunde var løsningen :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fhqwhgad
    ja de er nogle ulækre sataner.
    150 lyder ikke usandsynligt fordi de parer sig jo som en gal og de gør det vist nok med sig selv!
    Det der med løver i afrika så er det vist nok også afrika sneglene kommer fra.
    Derfor har de ingen naturlige fjender i danmark (udover os mennesker) som der kan æde dem. Salt/salmiak er nok den bedste løsning hvis man vil gå på jagt efter dem.
    Mener der var en eller anden ande-race der syntes de snegle var mums så måske sådan et par stykker som vagthunde var løsningen :D


    Jep de er tvekønet :rolleyes: rimlig surt.... De ved ikke hvad de går glip af :)) :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af axasion


    Er det ikke kun på igler? :boxed:


    Nope, learner har skam ret ;)


    vi har en "salt voldgrav" omkring grunden, ej okay, lyder voldsommere end det er, men 150 kg salt er alligevel en del ;) og det virker!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fhqwhgad
    ja de er nogle ulækre sataner.
    150 lyder ikke usandsynligt fordi de parer sig jo som en gal og de gør det vist nok med sig selv!
    Det der med løver i afrika så er det vist nok også afrika sneglene kommer fra.
    Derfor har de ingen naturlige fjender i danmark (udover os mennesker) som der kan æde dem. Salt/salmiak er nok den bedste løsning hvis man vil gå på jagt efter dem.
    Mener der var en eller anden ande-race der syntes de snegle var mums så måske sådan et par stykker som vagthunde var løsningen :D


    He he... Bare for lige at gøre Berleburg helt syg, kan jeg tilføje, at jeg mener, at det som blev nævnt tidligere, som kom med posten og skulle bruges inden 3 dage, ellers døde det, er en snylter, som lægger æg i dræbersnegle og det dør de af. :clap:


    Salt virker også fint. Vi bruger salt i fugerne mellem fliserne for at holde ukrudt nede og hvis en snegl krydser det, kommer den ikke længere. :evil:

  • har hørt at pindsvin skulle være helt vilde med dem
    det ser sjovt ud når de forsøger at kravle over noget salt

    Packard Bell blærebar, 1,8 dual core . Acer one netbook , begge 2 XP Home

  • Døjer ikke med snegle! Men har myrer samt gåsebiller.
    Har prøvet alt med de djævelske myrer...men nu har de fået noget gift....tilsyneladende virker det....de får max spasmer, intil de ligger helt.....stille!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af vandahl
    Døjer ikke med snegle! Men har myrer samt gåsebiller.
    Har prøvet alt med de djævelske myrer...men nu har de fået noget gift....tilsyneladende virker det....de får max spasmer, intil de ligger helt.....stille!


    Jeg plejer at hente myrelokke dåser i Tyskland. De virker ikke lige med det samme, men på længere sigt, er de ret effektive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Johnni
    har hørt at pindsvin skulle være helt vilde med dem
    det ser sjovt ud når de forsøger at kravle over noget salt


    Det er vist noget med at de her dræber snegle er for seje at tygge i for pindsvinene. Det største problem med dem er jo netop at vi ikke har nogle dyr der æder dem (og så det faktum at en snegl bliver til sygeligt mange snegle).

  • bare køb noget lev salt og lig som en vold gram rundt om hele grunden, så kommer der ingen snegle og irriterer jer.. :ohmy:

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fhqwhgad


    Det er vist noget med at de her dræber snegle er for seje at tygge i for pindsvinene. Det største problem med dem er jo netop at vi ikke har nogle dyr der æder dem (og så det faktum at en snegl bliver til sygeligt mange snegle).


    Er der nogle der har undersøgt at fugleedderkopper kan spise dem? De sprøjter jo gift ind i deres bytte og så bliver de opløst indefra, og så er det bare at suge det ud igen, klamt... men billg foder hvis det kan bruges, græshopper koster jo lidt aligevel...
    Jeg har desværre ikke mine edderkopper mere, ellers kunne jeg hurtigt "teste" det...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kio_liex


    Er der nogle der har undersøgt at fugleedderkopper kan spise dem? De sprøjter jo gift ind i deres bytte og så bliver de opløst indefra, og så er det bare at suge det ud igen, klamt... men billg foder hvis det kan bruges, græshopper koster jo lidt aligevel...
    Jeg har desværre ikke mine edderkopper mere, ellers kunne jeg hurtigt "teste" det...


    Øh ja.. det var et godt forslag..... man skal bare sætte 50 fugleederkopper løs.. så klarer de det... derefter køber man 25 store fugle til at klare ederkopperne.. 5 katte til at klare ederkopperne.. 2 hunde til at klare kattene.. 1 uhm.. noget der kan nakke en hund.. enten en giraf eller en gnu.. og de er fandeme træls at have til at stå i haven..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Falsk


    Øh ja.. det var et godt forslag..... man skal bare sætte 50 fugleederkopper løs.. så klarer de det... derefter køber man 25 store fugle til at klare ederkopperne.. 5 katte til at klare ederkopperne.. 2 hunde til at klare kattene.. 1 uhm.. noget der kan nakke en hund.. enten en giraf eller en gnu.. og de er fandeme træls at have til at stå i haven..


    :razz: (mere konstruktivt kan det ik blive lige nu)

  • salt. ........dræbersnegle kan ikek tåle salt....så slimer de nærmest helt til ..og så flokkes de andre om dem og så sker der det samme med dem.........desværre vil meget salt samme sted ødelægge miljøet.....men en lille "saltindhegning" af noget plasticsække burde kunne virke.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.