Foretrukne Browser!!!


  • #1 Jeg mente at den holder mere pga folk bruger det... At 1 lille W3 organisation siger det her er standard påvirker ikke super mange...


    Men hvis MS siger det her er standard påvirker det alle med deres software... Dvs stort set alle...


    #2 Det er rigtigt at standarden burde følges... 100%... Men det er da fedt at den kan vise sider der er fejl på korrekt...


    #3 Der er INGEN der siger du SKAL bruge WMP... Den er bare indbygget... Hvis du vil bruge noget andet så gør det... Men hr. og fru jensen og deres datter ditte aner ikke en skid om det og vil bare have noget at spille musik med.. Og hr jensen købte bare den billigste udgave af WinXP i fona.. Men den var desværre UDEN en medie afspiller... Og de har ikke internet... Hvad skal de nu gøre?


    Det kan ikke skade forbrugeren at der ligger en medie afspiller indbygget i et OS... Det er der også i Linux ffs... Sikkert også i Mac OS... Der er sikkert iTunes indbygget... Synes bare det er plat..


    Men hvis du synes det er en dårlig afspiller så fint... Men hvis du var ude og besøge nogen slægtninge uden internet som havde fået sådan en og du ville give dem noget musik.. Så er de på røven...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af peterpc


    jeg har haft avant engang syntes det var veldig smart med flere side åbnet i et vindue og alt det andet ekstra features som der er.. men syntes det gik for langsomt.. avant er god browser og hurtigere en IE men FF er IMO den mest sikreste browser og har en højere hastighed


    Højere hastighed? Såvidt jeg ved så burde det bare være en begrænsning på dit internet, deres internet eller en grænse de har sat op...


    Udover det så er en klient sat op til max at have 2 aktive forbindelser via http 1.1 og 1.0 til 1 source...


    Den eneste forskel jeg lige kan se er det mili sekund de beregner dataen og så det at Avant og IE henter data beregner det og så viser det hele på 1 gang... FF viser det hen ad vejen når de nu får fat i det...


    Det bryder jeg mig personligt ikke om... Men hver sin smag ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af købkøb
    Den eneste forskel jeg lige kan se er det mili sekund de beregner dataen og så det at Avant og IE henter data beregner det og så viser det hele på 1 gang... FF viser det hen ad vejen når de nu får fat i det...


    Det bryder jeg mig personligt ikke om... Men hver sin smag ;)


    Det er der da en løsning på. Få en hurtigere forbindelse =P.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af købkøb
    #1 Jeg mente at den holder mere pga folk bruger det... At 1 lille W3 organisation siger det her er standard påvirker ikke super mange...


    Men hvis MS siger det her er standard påvirker det alle med deres software... Dvs stort set alle...


    #2 Det er rigtigt at standarden burde følges... 100%... Men det er da fedt at den kan vise sider der er fejl på korrekt...


    1: W3C blev grundlagt i 1994, hvori opfinderen af WWW er direktør. "Tim Berners-Lee, W3C Director and inventor of the World Wide Web"


    Så vidt jeg ved var der knap så mange online på nettet dengang som idag af flere årsager.


    Det er ikke bare en ubetydelig organisation, men dannet for at have kontrol over nettet, så om sige (ret mig hvis jeg siger noget forkert).


    Nu siger du så w3c ikke påvirker super mange, men de er trodsalt en international organization, og folk bør lære at følge standarder fra starten af.


    Nå, kan ikk helt udtrykke hvad jeg vil frem til, ser bare ikke logikken i MS bare skal danne egne standarder og gøre nettet fuld af "ubrugelig" kode ..


    2: Ja, den bør følges med ingen undtagelse, ellers er en standard ikk noget værd. Det er jo hele essensen i en standard.


  • #1 w3c var der jo før IE, det er jo tydeligt Microsoft med vilje har ignoreret standarderne til deres egen fordel. Det er jo netop forkert at Microsoft skal kunne bestemme en standard som er til deres fordel bare fordi de har meget magt. Hvis du ikke kan se problemet i det har du IMO et problem.


    #3 Forkert, du har tydeligvis overhovede ikke sat dig ind i sagen. Man kan ikke bare vælge en anden medieafspiller, Microsoft's licensprogram DRM kan nemlig KUN afspilles med Windows Media Player. Det er bl.a. det som Bibliotekernes netmusik bruger.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af r3ptile
    #1 w3c var der jo før IE, det er jo tydeligt Microsoft med vilje har ignoreret standarderne til deres egen fordel. Det er jo netop forkert at Microsoft skal kunne bestemme en standard som er til deres fordel bare fordi de har meget magt. Hvis du ikke kan se problemet i det har du IMO et problem.


    Microsoft er medlem af W3C... Og IE lever tydeligvis op til de krav som W3C har siden de er medlem. W3C-standarden siger jo bare at browseren skal kunne læse en kode som W3C har bestemt er den korrekte.... og det gør IE jo fint. Hvis W3C siger andet, så er man der henne af hvor man kan stille sig selv det spørgsmål om hvad "frihed" betyder ...


    Der problemet ligger er hos programmørene hvis det ligger et sted.


    Forstil dig at en website skulle være 100% korrekte kodet for at kunne vises i din browser ... Kan du sige farvel til en fandens masse sider ... Ved ikke med dig, men jeg ville da syntes at det var trist hvis Tweak.dk blev lukket på grund af at MS pludselig kun understøttede W3C-godkendte sider.


    Men det her bliver vi jo ikke enige om for der er visse der er parat til at lamme store dele af internettet for princippets skyld .... og fordi de er så fucking forelskede i FF at det er til at brække sig af. Hvis visse folk virkelig var så meget imod MS, så ville de måske have lidt rygrag og så køre uden MS-produkter. DET ville jeg kunne respektere .... Det andet er bare børnehyleri ...


    Quote

    Oprindeligt indlæg af r3ptile
    #3 Forkert, du har tydeligvis overhovede ikke sat dig ind i sagen. Man kan ikke bare vælge en anden medieafspiller, Microsoft's licensprogram DRM kan nemlig KUN afspilles med Windows Media Player. Det er bl.a. det som Bibliotekernes netmusik bruger.


    Syntes det er flot du kritisere KøbKøb for at ikke have sat sig ind i sagen når det tydeligvis er DIG som ikke har sat dig ind i sagen ... ;)


    WMP er IKKE den eneste afspiller der kan spille DRM-beskyttede filer. ;) .... Så joh, du kan sagtens vælge en anden afspiller end WMP.


    Måske skulle du lige sætte dig lidt mere ind i tingene får du tager din bedrevidende kasket på ... :))


  • Hvis IE begyndte at følge W3C 100% ville Tweak ikke forsvinde, Tweak og de fleste andre sider virker jo stadig i Firefox, som jo viser W3C 100% så kan ikke se det store problem i hvis MS ændrer IE.



    Min fejl, jeg undskylder. Det ændrer dog ikke på at folk burde kunne fjerne WMP.

  • Bruger Internet Explorer og har altid gjort det .. Har tidligere prøvet både og køre med FireFox og Avant når der er kommet nye udgaver af disse, men er altid vendt tilbage til Explore som jeg syntes er den bedste. Fx. FireFox har da nogle enkelte detaljer som jeg måske kunne bruge i Explore, men intet som er grund nok til at få mig ti at skifte browser og syntes også at Explore loader siderne mest "behageligt" - IMO ..
    Har heller ikke problemer med sikkerheden og hvis man har findes der rigelige gratis programmer som nemt kan klare dette og som jeg ikke syntes er noget "problem" at have liggende ...


    Har ikke læst samtlige post igennem, for det orkede jeg virkeligt ikke bare for at sige min mening ..

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet en gang, sidst af Henrik- ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    . . . . . .


    Men det her bliver vi jo ikke enige om, for der er visse der er parat til at lamme store dele af internettet for princippets skyld .... og fordi de er så fucking forelskede i FF at det er til at brække sig af. Hvis visse folk virkelig var så meget imod MS, så ville de måske have lidt rygrad og så køre uden MS-produkter. DET ville jeg kunne respektere .... Det andet er bare børnehyleri ...


    Ind i mellem så rammer du sømmet lige midt på hovedet Grill. 8)
    Dog vil jeg lige tilføje: At der var nogle, der lige skulle skubbe lidt til pick-uppen - for vi har hørt de første 2 kedelige numre fra pladen. Der må da være nogle andre og bedre. :))
    Undlader at udtale mig mere, da der er nogle herinde, der mener at det må en Moderator ikke og desuden, så bli'r de så arrige. Og det ka' vi jo ikke ha'. :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bentzin


    Ind i mellem så rammer du sømmet lige midt på hovedet Grill. 8)
    Dog vil jeg lige tilføje: At der var nogle, der lige skulle skubbe lidt til pick-uppen - for vi har hørt de første 2 kedelige numre fra pladen. Der må da være nogle andre og bedre. :))
    Undlader at udtale mig mere, da der er nogle herinde, der mener at det må en Moderator ikke og desuden, så bli'r de så arrige. Og det ka' vi jo ikke ha'. :crazyeyes:


    Nu er det jo rimelig svært at undgå at bruge f.eks. Windows hvis man vil spille diverse spil optimalt eller i det hele taget. Mange Linux-distroer er mindst lige så lette at bruge som Windows så det er sgu ikke der problemet ligger.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af r3ptile
    Hvis IE begyndte at følge W3C 100% ville Tweak ikke forsvinde, Tweak og de fleste andre sider virker jo stadig i Firefox, som jo viser W3C 100% så kan ikke se det store problem i hvis MS ændrer IE.


    Hvis du prøver at tjekke W3C Validation Service, så vil du finde ud af at der findes TONSVIS af sider som er "not valid" ...


    Hmm... Sjovt mange af disse sider virker helt fint i FF ikke ? ... Det er jo netop det som du bitcher over når det kommer til IE ... HOST HOST ...


    Quote

    Oprindeligt indlæg af r3ptile
    Min fejl, jeg undskylder. Det ændrer dog ikke på at folk burde kunne fjerne WMP.


    Old newz ..


    28 Marts 2005

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Torque


    Det har du jo lige gjort. Christ :))


    :boxing:


    Okay nok en meget overflødig kommentar at fyrer af... Kunne ikke komme på noget fornuftigt at sige, så skulle ikk have skrevet :O

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bentzin


    Det ska' du ik' vær' ked af - selv en mester ka' fejle. :)) Og erkendelse viser meget om en person. [Blocked Image: http://www.bentrp.dk/assets/images/thumbsup.gif]


    :razz:


    Narj kan bare ikke komme med nogle fornuftige argumenter. Det lader jeg de bedre formulerede personer gøre :)


    Men tror da godt vi alle sammen kan nå til enighed om, at vi aldrig bliver enige :roller:


    Tillader mig lige at sige lidt positivt om Microsoft. Outlook sammen med exchange server er ganske smart :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af r3ptile


    #1 w3c var der jo før IE, det er jo tydeligt Microsoft med vilje har ignoreret standarderne til deres egen fordel. Det er jo netop forkert at Microsoft skal kunne bestemme en standard som er til deres fordel bare fordi de har meget magt. Hvis du ikke kan se problemet i det har du IMO et problem.


    #3 Forkert, du har tydeligvis overhovede ikke sat dig ind i sagen. Man kan ikke bare vælge en anden medieafspiller, Microsoft's licensprogram DRM kan nemlig KUN afspilles med Windows Media Player. Det er bl.a. det som Bibliotekernes netmusik bruger.


    Dvs du tuder egentlig over at man ikke kan fjerne WMP? De 4.5MB plads det tager! puha... Det er alt for meget...


    Folk kan jo bare lade være at køre med det... Svarer vel til windows messenger... Kan ikke se det store problem..


    Så burde IE også fjernes så andre browsere har en chance.. Og så kan vi også bare fjerne OS'et så andre OS har en chance...


    Jantelov... :boxed: :roller:


  • Ja, kan vi ikke få et windows med sådan lige det mest nødvendige :))


    Anyway, jeg er nok en af dem der burde kører Linux da jeg så sjældent gamer. Har også utallige gange overvejet Debian, havde endda en ekstra computer i tidernes morgen til det formål. Kom aldrig længere .. Længe leve dobbeltmorale :boxing:


    OT: Hvis man nu endelig skal igang med linux, og man slet ikk er nødt til den slags .. Er det så Debian ?


  • Fedora er osse et udmærket sted at starte, det er særdeles let at finde rundt i og konfigurere :)

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP