Velkommen til World of Warcraft! og til Tweak.dk's udemærkede World of Warcraft Forum.
Inden vi tager hul på alle dine spørgsmål så starter vi lige med reglerne for at bruge det her forum.
Regler for Signature : Klik Her
Generelt info omkring oprettelse af nye Tråde : Klik Her
Hvis du gør som der står i de to posts så er vi kun mere end glade for at hjælpe dig på vej! Ja, så flinke er vi!
Spørgsmål og Svar :
Jeg har lige købt det hersens World of Warcraft, Hvor er Single Player delen henne?
Tjoo, Jeg må nok desværre skuffe dig, ser du World of Warcraft (Forkortet til WoW i resten af teksten) er et efter min mening såkaldt M assively M ultiplayer O nline G ame, eller MMOG. Det vil sige at du altid spiller sammen med andre mennesker uanset hvad du laver. Verdenen vil for det meste være online og spillet vil fortsætte selvom du logger. Dog kan man altid spille for sig selv, men det vil for det meste ikke være muligt at gøre og se alt. Spillet er designet til at man spiller med og imod andre mennesker.
Du kan se Blizzard's egen version af hvad deres spil er Her
Ok, det må jeg så leve med. Hvordan kommer jeg igang?
Man starter selvfølgelig med at Installere spillet, og få det Patch'et. MMOG spil tilføjer hele tiden nye ting og laver små ændringer, så derfor kan du godt forvente at skulle downloade en del før dit spil er Up to Date. Jeg vil foreslå du kikker på Fileplanet og henter de Europæriske patches der. Det er dem som er markeret med UK english.
Når det ellers er gjort skal du lave din egen Account og have den aktiveret. Find dit kredit kort frem, eller dit Gamecard for uden dem er det vist ikke muligt at aktivere sin account.
Ok fint, hvad er et Game Card?
Et Gamecard som du kan finde mange steder i det danske land er ligesom Taletid til en mobil telefon. Du betaler for To måneders spilletid af gangen. Du kan typisk finde Gamecards i den Lokale Fona eller Merlin butik til i skrivende stund små 200 kroner.
Vent! Koster det penge at spille det her?!
Ja, når du har aktiveret din account har du indgået en service aftale med Blizzard's udgivere om at betale en månedlig sjat penge for at få adgang til deres software. I skrivende stund ligger denne omkostning på ca 13 Euro, som er ca 100 kroner. Men så får du også adgang til at spille så tosset du vil. Plus gratis patches og adgang til et Game master hold hvis du får store problemer.
Men de snakker om en gratis måned! Hvorfor skal jeg så bruge et Kreditkort / Gamecard?
Fordi sådan er lovgivningen, de skal også bruge dine personlige oplysninger, så lad nu være med at skrive en masse pis i de felter, for i værste tilfælde vil din account blive lukket og du har så spildt dine penge.
Din Gamecard tid starter først når de 30 dage er gået, ligesom dit kredit kort først vil blive trukket for penge der. Så husk, hvis du ikke syntes WoW er noget for dig, så gå ind på din Account og få adgangen lukket. Du vil dog stadig kunne spille til den dato hvor du skulle have haft betalt, så der er tid til at ombestemme sig!
Ok, Fint nok! Jeg er på nu! Hvilken Realm skal jeg vælge?
Det kommer an på hvad du har lyst til!
Roleplaying (RP) : er for folk som mest kan lide at leve sig ind i spillet. Der er Gamemasters som holder øje med hvordan det går, og det er ulovligt ikke at være "In Charcter". Hvis du ikke ved rigtigt hvad Roleplaying Er så vil jeg nok foreslå at du i starten holder dig væk fra denne type server, da GM'erne og en lille del af de andre folk som spiller på serveren kan være ret Hårde
PvP (Player Vs Player) : Er for folk som mest kan lide at kæmpe imod andre spillere. Tonen og livet på en PvP server vil ofte være hårdere og hvis du er helt ny til MMOG verdenen vil jeg heller ikke foreslå dig at hoppe ombord på sådan een. Men når du har fået styr på tingene så kan en PvP server være ganske sjov.
Normal : Er som navnet antyder en ganske normal server. Hop på sådan een og lav din først Avatar!
Ok! Men kan man ikke lave PvP kamp på en Normal eller en RP server?
Jo da! Reglerne på en PvP server er bare lidt anderledes, og på en Normal server kan du ikke blive angrebet hvis du ikke har lyst til at deltage, det kan man på en PvP server i specielle områder.
Fint nok! Hvilken klasse skal jeg så vælge? Der er så mange!
Det kan jeg desværre ikke hjælpe dig med! For valget afhænger af hvad du kan lide at lave i sådan et spil. Lav et par stykker og prøv dig lidt frem inden du vælger! Ellers kik på vores andre under forum's for mere hjælp!
Jeg håber denne tråd har været til en smule hjælp, og hvis I har noget at tilføje så lave endelig et tillæg så vi kan få banket en FAQ sammen til alle de nye folk!