Star Wars: Revenge of the Sith

fooorkert.. Lucas skrev alle 3 film som en film i starten, men følte at den nok blev for lang og delte den op i 3 afsnit..

I den ny dvd pack med alle 3 film + en bonus dvd er der en mega lang featurette om de gamle films udvikling og det samme med lucas's

Det han siger er at han altid hade ønske sig at lave starwars til en trilogi... og det er ikke det samme som at sige at han hade 3 100% klar manuskripter da Starwars fik primiere...

Fed7haS

• Drop nu ordkløveriet og kom videre...hvem interesserer sig i bund og grund for, hvad manden tænkte i 1970'erne. Tilykke, der er gået 30 år. Forhold jer til de 6 film der er nu, og kig IMDB for resten. Christ...

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

• Så fik jeg da også filmen set (ja fordi man jo har set de andre) ...

1. Filmen var self. flot at se på ...

2. Mange scener var faktisk ret elendige, enten hurtig klip eller for korte. Synes mange scener kunne have været længere og bedre i og med der ikke skulle så hurtige klip til ...

3. Kampen med Doku (nok stavet forkert) var faktisk alt for kort og elendig.

4. Historien var faktisk god, linket til de næste er helt iorden, dog manglede jeg en forklaring på hvordan Han solo kom til at kende Chewbacca ...

5. Var da godt nok ved at trille en lille tåre da mange jedi´s blev slagtet :]

............

Alt i alt vil jeg nok give filmen 3 Stjerner ud af 5 mulige simpelthen fordi filmen godt kunne have været lidt længere og haft lidt mere forklaring med. Der skulle ske rigtig meget på ufattelig kort tid ... Og måske fordi skuespillet ikke altid var helt overbevisende.

Edit:
    Dog var filmen langt bedre end 1 og 2 .. 1eren var død kedelig det meste af tiden. 2'eren var også kedelig meget af tiden...

• Kan godt forstå at visse scener er kortet ned. Med en så hæsblæsende start, kan man ikke pludselig sidde og koge over en enkelt scene, før hele scenariet er skiftet. Kampen mod Doku blev vel kortet ned, for at denne skulle overståes. Sådan er det jo, når man skal lave en film, der skal kombinere 2 andre film. Der skal klippes til og klippes fra. Sommetider på bekostninger, men for det meste for det generelle bedste.

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

Oprindeligt indlæg af Berleburg
    Kan godt forstå at visse scener er kortet ned. Med en så hæsblæsende start, kan man ikke pludselig sidde og koge over en enkelt scene, før hele scenariet er skiftet. Kampen mod Doku blev vel kortet ned, for at denne skulle overståes. Sådan er det jo, når man skal lave en film, der skal kombinere 2 andre film. Der skal klippes til og klippes fra. Sommetider på bekostninger, men for det meste for det generelle bedste.

Selvfølgelig skal der klippes til, desværre synes jeg man klipper for meget ud i denne film ... Den er simpelthen for kort til at vise hele den handling ...

imo

• Normalt vil man i en trilogi gå efter, at alle filmene er nogenlunde ensvarende i længden. Det vil I se ved alle trilogier, med mindre det er skaberværket af en eller anden debutant/aspirant, der prøver at revolutionere. Point is, at trilogier altid vil bestå af film i ens længde.

At ændre på spilletiden vil også ændre på filmens genre, fra en normalt spillefilm, til en hel-aftensfilm.

Desuden vil det sikkert have indflydelse på et hav af anmeldelser, der vil slå ned på, at filmen "varer for længe" eller "er langtrukken". Som det allerede har været nævnt. Det er for stor en risiko, at lave om på "modellen" på den måde.

• Men lige netop i den her film finder jeg det underligt, fordi selv den gennemsnitlige biografgænger eller dvd-køber har et godt forhold til Star Wars, og gerne vil vide mere om personerne og lignende. Jeg tror ikke jeg kan nævne en eneste, som i forvejen er til SW, som ville sige nej tak til en halv time - time mere.

Oprindeligt indlæg af Alaza
    Men lige netop i den her film finder jeg det underligt, fordi selv den gennemsnitlige biografgænger eller dvd-køber har et godt forhold til Star Wars, og gerne vil vide mere om personerne og lignende. Jeg tror ikke jeg kan nævne en eneste, som i forvejen er til SW, som ville sige nej tak til en halv time - time mere.

Kommer alligevel an på hvad man putter ind ... men rigtigt nok .. lidt længere tid ville da ikke være af vejen, og jeg er ikke inkaneret SW fan ..

• Tja ... Fed film ... Men den har jo sine seriøse fejl ...

Én af de største er at Heyden er god som Anakin ... men sutter kogle som Darth Vader ... :boxed:

Han er ikke ond nok ... ikke troværdig nok ... ikke stor nok ... :))

Føler at filmen er spruget ALT for let igennem mange ting ...

Der er blevet skabt en fed film, men der kunne være blevet skabt en genial film ...

Oprindeligt indlæg af Fed7haS
    ... jeg var ved at bræke mig da han til sidst rev sig fri af oprationsbordet hvor han hade fået vader dragten på og på bedste Frankenstein maner kluntede 3 skridt fram for at brøle "NOOOO!!!!" det mindede mig om stalones "Adriaaannnn" i Rocky... lige så over the top og latterligt... jeg kunde næsten ikke stoppe med at grine...
    ¨
    Fed7haS

Ja, MEGET skuffende ... ;(

• Syns sgu stadig at de gamle SW-film er de bedste.. 3'ern er umiddelbart den bedste af de nye!

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

• undskyld jeg bringer dette topic på banen igen, men det er ikke Hayden der spiller Darth Vader... eller jo, han er inde i dragten, men det er ikke ham der ligger stemme til.. Det er ham som altid har gjort det i alle de gamle star wars film..

Oprindeligt indlæg af origin

undskyld jeg bringer dette topic på banen igen, men det er ikke Hayden der spiller Darth Vader... eller jo, han er inde i dragten, men det er ikke ham der ligger stemme til.. Det er ham som altid har gjort det i alle de gamle star wars film..

Og det skal siges det er meningen det skal se kluntet ud ... Det er jo første gang han har den på ... Lidt fornuft har lucas da .. Men okay, scenen imponerede mig da heller ikke specielt .. :roller: