DK eller ENG Windows?

Oprindeligt indlæg af jK^
    Engelsk og har jeg altid gjort...

mon det hænger sammen med jeg er Canadier? :]

... parlez français ? :)) .... Det kunne jo også godt være du ville have det på fransk .... :))

btw ... Det må sgu se sjovt ud hvis man booter med en arabisk windows XP ... *G* ... :)) .... Eller kinesisk .... doing ... 8o ....

Haha .. Hvordan synes du selv det går?

Det er tydeligt at se, at du aldrig har beskæftiget dig med engelsk grammatik på højniveau, for hvis du tror det er lettere fordi man bruger engelsk Windows, så bliver du forhåbentlig klogere ..

Engelsk OS har absolut intet med aux. verbs, NP, VP, Simple/Complex Sentences osv. at gøre .. Og måske du så bare skulle få styr på den danske grammatik først .. ;)

Jamen dog - det lyder sørme som om en der er kvalifceret til at udtale sig - giver MIG ret...

WizzarD .. Min søster og niece, som begge er danske statsborgere, vil jeg nok sige snakker betydeligt bedre engelsk end dansk .. Måske det hænger sammen med, at de har boet i Californien i hhv. 7 og 3 år .. *GG*

Det kan jeg sagtens "gå med til" - De taler/hører/læser jo formentlig engelsk i lige så mange timer dagligt - som vi andre gør med dansk

Der findes så også utrolig dumme amerikanere der spørger om man i det hele taget snakker engelsk i Europa .. *G*

Tjaa - der er uhyggeligt mange amerikanere der tror USA er verdens navle - og mange af dem aner absolut intet om livet/verden udenfor USA - Lidt skræmmende egentlig... :boxed:

Men mon ikke man bare skal lade folk bruge hvad de har lyst til .. Glemme de latterlige argumenter de er kommet med her i tråden, og så håbe på de lærer engelsk et andet sted end gennem Windows?

Lyder som en ide - og jeg har da heller ikke på noget tidspunkt sagt at folk skal bruge et dansk OS - Men igen så er der forhåbentlig ikke nogen der tror på at man kan lære at begå sig på engelsk - alkene fordi man bruger et engelsk OS.

- Fortsat god dag .. ;)

Well - Back at ya' "whopper"... ;)

Oprindeligt indlæg af GrillRotten

... parlez français ? :)) .... Det kunne jo også godt være du ville have det på fransk .... :))

btw ... Det må sgu se sjovt ud hvis man booter med en arabisk windows XP ... *G* ... :)) .... Eller kinesisk .... doing ... 8o ....

well så troede det var indlysende jeg kom fra den engelske del når jeg skrev sådan :P

Kinesisk? interesant lol! tror sku man kommer på lidt af en opgave :)) :))

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

Hø hø - Har et par kolleger der lige skulle være "sjove" en dag. De ændrede lige sprog på vores HP netværks printer - til kinesisk faktisk - Det var bare knap så sjovt da de jo logisk nok ikke kunne finde ud af at få det tilbage til dansk igen. Der var lidt røde ører da Teknik-afd. måtte redde dem ud af det lille nummer.... :]

Læs dog mit indlæg. Grammatik på højniveau har ikke noget med sagen at gøre.

Hallo bøv - jeg HAR læst dine indlæg - og hvad med om du gjorde det samme med mine. Har jeg på noget som helst tidspunkt sagt eller skrevet at grammatik har noget som helst med sagen at gøre.

Den post du kommenterer på - der skriver jeg at Burger er kvalificeret til at udtale sig - skriver jeg noget om at hun er kvalificeret fordi hun snakker om grammatik - nææææææh det gør jeg ikke..

Burger er kvalificeret til at udtale sig - af den simple grund at hun jobber i USA - og åbenbart har to søskende som har gjort det samme i længere tid.

Din påstand er at der må være mange danskere der taler bedre engelsk - end dansk - og dit belæg for denne påstand er indtil videre brug af et engelsk sproget OS og 5-6 år skole engelsk. Ydermere så er du noget der ligner 19 år - og jeg vil vove den påstand at din erhvervs mæssige erfaring med at tale engelsk er temmelig begrænset. Der er masser af mennesker der taler hamrende godt engelsk - men det gør de fandeme ikke pga. det du poster i hvert fald.....!!!!!!!!

Glem det.....Ligemeget, hvor gode argumenter du har, får du aldrig WizzarD til at give dig ret. Det er ikke hans stil..... :crazyeyes:

Ja nu er han jo ikke ligefrem kommet med nogle særligt overvældende argumenter - så hvorfor skulle jeg give ham ret. Bortset fra det - hvornår giver du så selv folk ret - når du selv mener noget andet - Try never... :roller: :roller:

• Du siger Burger giver dig ret og Burger skrev at højniveau-grammatik ikke er lettere fordi man bruger engelsk OS og at det i hele taget ikke har noget med grammatik at gøre, derfor må det nødvendigvis betyde at du mener det samme som hun lige skrev, ellers er det jo ikke dig hun giver ret...

Dine argumenter er jo tydelige beviser på at du ikke læser mine indlæg ordentligt. Jeg skrev bl.a. også at hvis man i forvejen havde et godt sprogøre ville det være mere sandsynligt at kunne tale bedre engelsk. Jeg har på intet tidspunkt skrevet at man kan snakke flydende engelsk udelukkende fordi man har brugt engelsk OS i nogle år, jeg skrev at man ville blive bedre til engelsk ved at bruge det. Det var endnu et argument for at bruge engelsk OS og havde ikke noget med den anden diskussion at gøre. Jeg har faktisk gentagne gange skrevet at jeg ikke mente et engelsk OS alene ville gøre dig til en mester i engelsk, men det har du sjovt nok også overset.

Du siger Burger giver dig ret og Burger skrev at højniveau-grammatik ikke er lettere fordi man bruger engelsk OS og at det i hele taget ikke har noget med grammatik at gøre, derfor må det nødvendigvis betyde at du mener det samme som hun lige skrev, ellers er det jo ikke dig hun giver ret...

Hvis ellers du gad læse den del af hendes post - som jeg havde fremhævet i MIN post - så kunne du måske fange pointen - men om du kan er jeg egentlig også kold over for....!!!!

Dine argumenter er jo tydelige beviser på at du ikke læser mine indlæg ordentligt. Jeg skrev bl.a. også at hvis man i forvejen havde et godt sprogøre ville det være mere sandsynligt at kunne tale bedre engelsk. Jeg har på intet tidspunkt skrevet at man kan snakke flydende engelsk udelukkende fordi man har brugt engelsk OS i nogle år, jeg skrev at man ville blive bedre til engelsk ved at bruge det. Det var endnu et argument for at bruge engelsk OS og havde ikke noget med den anden diskussion at gøre. Jeg har faktisk gentagne gange skrevet at jeg ikke mente et engelsk OS alene ville gøre dig til en mester i engelsk, men det har du sjovt nok også overset.

Jeg tror næppe det er mine argumenter der halter - du kan ikke engang huske hvad du selv har postuleret - og det er jo ikke at et sprogøre ville gøre at du talte bedre engelsk - men at du i kraft af et sprogøre + 5-6 års skole engelsk + et engelsk OS ville kunne tale bedre engelsk end andre taler dansk. Hvis den diskussion så skal være relevant - så skal det sgu da dreje sig om den/de samme personer - og ikke om X taler bedre engelsk end Y taler dansk - det kan da ikke bruges til en skid - Ellers vover jeg den påstand at jeg taler bedre engelsk end halvdelen af forummets brugere taler dansk (bedømt ud fra hvor dårligt folk staver/formulerer sig - men hvor relevant ville det være..??? - ingen kritik af de ordblinde i dette overhovedet. Har familie der har det sådan - så jeg ved hvor svært det kan være)

Dine argumenter - er - og har hele tiden været - at hvis man har et godt sprogøre - har haft engelsk 5-6 år - og bruger et engelsk OS - så kan man komme til at tale bedre engelsk end dansk - Det er der vist ikke andre end dig selv der tror på - og jeg er ret sikker på at det var nogenlunde det Burger gav mig ret i - selv om hun lige fik grammatikken med ind i billedet - grammatikken - som jo trods alt er en væsentlig del af et sprog - og derfor ikke er helt irrelevant..

Pudsigt egentlig - at du let og elegant springer hen over visse af mine posts - og kaster dig over andre... :rolleyes:

Men lad os tage emnet op igen - når du engang har haft engelsk som arbejds sprog - og boet et sted hvor der kun tales engelsk - så er du nok lidt mere kvalificeret til at udtale dig.. ;)

End of story - this is a big waste of time - amusing - but never the less - a waste of time... :T

• Kommer lige med en hurtig kommentar, i flamer bare løs. Har boet i USA i, en overgang, og har i det års tid¨kun snakket engelsk. Jeg kan ikke mærke forskel på de 2. Måske har jeg siddet for længe foran en computer, men for det meste ved jeg godt hvor start-knappen sidder, eller EDIT/REDIGER i topbaren.. Det BURDE ikke være videre svært at ramme med lukkede øjne.. Jeg må indrømme at det er lidt til grin det argument t med "så matcher tutorials mit styresystem".. Ja ok, men hvor tit er det også du skal bruge sådan en til at skife wallpaper, eller lukke dn computer ned. Bare fordi dit OS er på dansk, kan dine programmer godt være på engelsk.. Og nej, jeg vil ikke mene at man lærer bedre engelsk af at læse EDIT istedet for REDIGER, eller FUNKTIONER istedet for TOOLS, eller de små hjælpeting i Kontrolpanel..

Mig? PT. bruger jeg dansk, XP PRO.. Når longhorn udkommer, bliver det den jeg først kan skaffe.. Er røvligeglad om den er engelsk eller dansk..

EDIT: Nu giver det da lidt mere mening..

Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

Rettet en gang, sidst af Hayes ().

Oprindeligt indlæg af WizzarD

Hvis ellers du gad læse den del af hendes post - som jeg havde fremhævet i MIN post - så kunne du måske fange pointen - men om du kan er jeg egentlig også kold over for....!!!!...

Okay, jeg citerer lige hvad Burger skrev og hvad du fremhævede: "Det er tydeligt at se, at du aldrig har beskæftiget dig med engelsk grammatik på højniveau, for hvis du tror det er lettere fordi man bruger engelsk Windows, så bliver du forhåbentlig klogere ..

Det du fremhævede var en del af en anden sætning. Sætningen i sin helhed går ud på at engelsk højniveau-grammatik ikke er lettere med et engelsk OS. Du kan ikke bare fremhæve noget af sætningen som om det er en sætning for sig selv. Det med fed hænger nu engang sammen med resten af sætningen.

Oprindeligt indlæg af WizzarDDine argumenter - er - og har hele tiden været - at hvis man har et godt sprogøre - har haft engelsk 5-6 år - og bruger et engelsk OS - så kan man komme til at tale bedre engelsk end dansk - Det er der vist ikke andre end dig selv der tror på - og jeg er ret sikker på at det var nogenlunde det Burger gav mig ret i - selv om hun lige fik grammatikken med ind i billedet - grammatikken - som jo trods alt er en væsentlig del af et sprog - og derfor ikke er helt irrelevant..

Argumenterne med at have haft engelsk i 5-6 år og at man har et sprogøre er selvfølgelig ikke de eneste argumenter for at kunne tale flydende engelsk. Der er jo også andre faktorer som at have set engelsk TV, læst engelsk bøger osv., det burde sige sig selv... Jeg har aldrig sagt at man kommer til at snakke flydende engelsk hvis man bruger et engelsk OS, men at man kan forbedre sit engelsk sprog ved at bruge det!

Burger tog højniveau-grammatik med ind i billet og det er vist temmelig logisk at man ikke behøver kunne grammatik på højniveau for at kunne tale flydende engelsk.

Burger tog højniveau-grammatik med ind i billet og det er vist temmelig logisk at man ikke behøver kunne grammatik på højniveau for at kunne tale flydende engelsk.

OK - en allersidste kommentar - Du mener ikke at man skal kunne grammatikken for at kunne beherske sproget. Din påstand er at nogle herboende danskere taler bedre engelsk end dansk - Godt så..!!!!

Så kan vi vel godt blive enige om at for at kunne beherske et et sprog - så SKAL man også beherske grammatikken i sproget. Det hjælper jo f.eks. ikke så fandens meget at kunne en masse tysk - hvis man ikke har en kæft styr på grammatikken - Jesus christ allmighty..... :roller: :roller:

- Og dette var så min absolut sidste kommentar til alt dit vrøvl... :boxed: