DK eller ENG Windows?

Oprindeligt indlæg af icemann
    Dem der bruger ENG kan de komme med en go' forklaring på at bruge ENG istedet for DK ?
    For jeg må sQ indrømme at jeg slet ikke kan se fidusen i at bruge ENG version.

... Så slipper jeg for at oversætte betegnelser mv. danske udtryk .... Ved i forvejen hvad det hedder på engelsk.

Samme princip med film ... HADER danske undertekster. Hvis der absolut skal være undertekser, så skal de være engelske. Hvis vi vel og mærke snakker om en engelsk-sproget film.

Det hele virker mere logisk på engelsk IMO. Det er jo som sagt nok bare en vane der er kommet ind med "mælken" en del år tilbage.

Derfor har jeg sørget for at al min software er på engelsk. Selvom man i nogle programmer kan vælge "dansk", så har jeg ikke gjort det. Det ville bare forvirre mig.

Skal man ud og finde en tutorial til et program man har, så er udvalget naturligvis størst på engelsk og så slipper man jo for at skulle oversætte konstant hvis man sidder med en dansk version af programmet.

Det er også langt fra alle programmer man kan få på dansk, så hvorfor gøre noget halvhjeret ? ... Det er sgu lettere at bare holde alt på engelsk IMO. Det er jo ikke fordi engelsk er et svært sprog. Det er endda det danske sprog overlegen på mange områder når man skal udtrykke ting og sager syntes jeg.

Det skader nu heller ikke at engelske programmer til tider kan være billigere end danske versioner.

Det hele er vel bare .... a state of mind ... :))

Oprindeligt indlæg af Meesalith
    Der er jo nogen der bedre ka li det engelske sprog.. Det gir også god træning at sidde omringet af engelsk-tekstede film til den ene side og engelsk windows på den anden side :)

Nemlig :D

Der er flere muligheder på engelsk. Fx så er nogle af de bedste bøger jeg har læst er også bøger som ikke findes på dansk.

• Ja du har måske rat i noget af det du skriver ;)
    Jeg har nu ingen probs med den danske version af Windows, men som du skriver kunne det da være rart hvis det hele var så samme sprog, det kan jeg godt se fidusen i ;)

OT: Nu da jeg fik kikket på din Avatar, var det så noget med en katte killing ? Vores kat fik 6 stk. for en uge siden :D

Det er jo ikke fordi engelsk er et svært sprog. Det er endda det danske sprog overlegen på mange områder når man skal udtrykke ting og sager syntes jeg .

Mon ikke bare du skulle lære dit eget sprog lidt bedre så..

Det hele er vel bare .... a state of mind ... :))

- Og så samtidig lære det engelske lidt bedre samtidig:

Det hele er vel bare...... "én sindstilstand" - Det giver jo absolut ingen mening... :roller:

EDIT: Den eneste der pt. er kommet med en fornuftig grund til at bruge en engelsk windows - Det er Burger - og det siger jo sig selv at det pt. er klogere i hendes tilfælde. Det er mærkeligt nok heller ikke en eneste af dem som sidder med diverse support opgaver der mener at engelsk win ver. er bedst/smartest.

Oprindeligt indlæg af WizzarD
    Det laver dog ikke om på at det som dansker - ALTID - vil være "nemmere" med en DK ver.

I din lille verden måske. Men lad lige være med at snakke for alle danskere tak. Alle er ikke lige som dig ... ;)

Mon ikke bare du skulle lære dit eget sprog lidt bedre så..

Skal vi sammenligne sproglige kundskaber da ?

Fordi jeg ikke har levet siden Stauning blev statsminister, så betyder det nu ikke at betyder at mine sproglige evner er dårlige... ud over måske i dine øjne... men det er nu ikke noget jeg mister søvn over ... :))

... og jeg har vel ret til at mene at det engelske sprog er det danske overlegen på mange områder ? ... Eller hvad ?

Det hele er vel bare...... "én sindstilstand" - Det giver jo absolut ingen mening... :roller:

Ved godt der er mange ting der ikke giver mening for dig, men sådan er livet jo bare ;)

... men ja, det er jo altid lettere at rakke ned på ting man ikke forstå end at prøve at lære at forstå dem ...

EDIT: Den eneste der pt. er kommet med en fornuftig grund til at bruge en engelsk windows - Det er Burger - og det siger jo sig selv at det pt. er klogere i hendes tilfælde. Det er mærkeligt nok heller ikke en eneste af dem som sidder med diverse support opgaver der mener at engelsk win ver. er bedst/smartest.

Fornuftig i DINE øjne ja ... ;) ... men tillykke med at du føler at der er nogen der skal retfærdiggøre deres meninger over for dig.

... Shit a brick ... :))

I din lille verden måske. Men lad lige være med at snakke for alle danskere tak. Alle er ikke lige som dig ... ;)

Ta' dig dog sammen. Du skal ikke bilde mig ind - at du er så naiv - at du selv tror - du ville klare dig bedre på engelsk generelt end på dansk - og hvis du vil påstå det - så kan vi jo lave en lille "poll" og se hvad folket mener - eller vi kan jo også bare fortsætte debatten på engelsk - så går der sgutte længe før det er åbenlyst for enhver.

At nogle har valgt at køre et engelsk OS - det kan ALDRIG lave om på - at en indfødt dansker ALTID vil have lettere ved at læse/forstå DANSK...

Skal vi sammenligne sproglige kundskaber da ?

Ja lad os da endelig gøre det. Get a grip - der er de første ti stave og grammatik fejl i din lange post.

Fordi jeg ikke har levet siden Stauning blev statsminister, så betyder det nu ikke at betyder at mine sproglige evner er dårlige... ud over måske i dine øjne... men det er nu ikke noget jeg mister søvn over ... :))

Siden hvornår har alder noget at gøre med sproglige evner. Forskellen på os to - er nok nærmere at jeg kan stave - både på dansk og engelsk - det er vist mere end du kan...

... og jeg har vel ret til at mene at det engelske sprog er det danske overlegen på mange områder ? ... Eller hvad ?

Hmm - hvor er det lige jeg skriver at du ikke må mene det. Get real - du arbejder i DK - og jeg vil æde min gamle hat (hvis jeg havde en) - på at dit arbejds sprog er minimum 70% dansk. Det er muligt du læser manualer på engelsk - so what. De eneste personer der kan udtale sig om hvorvidt engelsk er dansk overlegent - det er fandeme IKKE-danskere. En TDC knold som ikke engang snakker engelsk på job - han ved det sgutte i hvert fald. Kom igen når dit arbejds sprog er engelsk...

Ved godt der er mange ting der ikke giver mening for dig, men sådan er livet jo bare ;)

Nice try - det ændrer bare ikke på det faktum at:

Det hele er vel bare......a state of mind = "én sindstilstand" - ikke giver en hujende fis mening - og hvis du nu vil komme og påstå at det betyder noget andet - så bør du seriøst tage at lære engelsk. Du kan til enhver tid stille op - så skal jeg med glæde pille dig ned - både på dansk og engelsk.... :roller: :roller:

... men ja, det er jo altid lettere at rakke ned på ting man ikke forstå end at prøve at lære at forstå dem ...

Hvad er det nu lige jeg ikke forstår - og igen hvor er det lige jeg rakker ned på ting. Har på ingen måde rakket f.eks. et engelsk windows ned - Lær dog fucking at læse. Bortset fra det - så taler jeg tilsyneladende engelsk godt nok til at blive tilbudt job i england såååååå.. :T

Fornuftig i DINE øjne ja ... ;) ... men tillykke med at du føler at der er nogen der skal retfærdiggøre deres meninger over for dig.

Øøøøh ja - fornuftig i mine øjne. Nu er det jo mig der dikterer hvad JEG synes er fornuftigt - og ikke en eller anden knold der hverken kan stave på dansk eller engelsk. Iøvrigt har jeg intet sagt eller skrevet om at nogen som helst skal retfærdiggøre noget som helst - Jeg tillader mig at drille dig lidt med - at dit engelsk - som du er ååååh så glad for - HALTER fælt - og hvis du endelig vil - så lad os da fortsætte på engelsk... :T

... Shit a brick ... :))

Næææh - men du kan da få en i nakken... :baby:

• Min Windows er Dansk, så piller jeg ikke i noget som jeg ikke forstår.... eller den argumentation brugte jeg for 3 år siden.... om Longhorn bliver eng eller dk, afhænger af hvad for en der er nemmest at få først.. :)

Oprindeligt indlæg af Zlinky
    Min Windows er Dansk, så piller jeg ikke i noget som jeg ikke forstår.... eller den argumentation brugte jeg for 3 år siden.... om Longhorn bliver eng eller dk, afhænger af hvad for en der er nemmest at få først.. :)

Hvornår kommer det egentlig, og hva tror i prisen blivr?

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

Oprindeligt indlæg af Mazie
    Er faktisk overrasket over hvor mange der har Engelsk Windows...!

Ud af dem der har kigget på min website siden 27/4, så ligger det sådan her ...

~ 54 % dansk version.
    ~ 45 % engelsk version.

~ 93 % win XP
    ~ 5 % win 2000

stats er sjove at se. Gad vide hvad http://www.Tweak.dk´s stats siger på sprog-området... Det kan han jo nemt gå ind og se ...

• WinXP 32bit = Dansk
    WinXP 64bit = Engelsk
    Win2k 32bit = Svensk :P

Mvh. 12k

--- SILENT STORM ---
    x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
    3Dmark: 01SE0305 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark
    (w3ber nuppede mig i AM3, piiiiv)
    Lotus = Lots of troubles usually serious

Oprindeligt indlæg af 1_2_know
    WinXP 32bit = Dansk
    WinXP 64bit = Engelsk
    Win2k 32bit = Svensk :P

Mvh. 12k

Svensk ? ...Funny ... :))

btw ... " Under 1000m fra Danmarks dyrreste bolig " ... og det er ? ...

Oprindeligt indlæg af Mazie
    Er faktisk overrasket over hvor mange der har Engelsk Windows...!

Nemmest at finde på p2p...

No offence dudes!

Den der med at køre mere stabilt hørte jeg også altid for et par år siden, men det kan jo ikke rigitgt passe? Rimelig trist hvis æøå får ens comp til at fucke :D

• Virum :P - Den dyrreste ligger lige overfor ministerboligen... Blev solgt for 73 mio for nogle år siden mener jeg :D

Hvis du har været ved sophienholm... - Er ved svinget efter på vejen mod Lyngby / Gladsaxe

Mvh. 12k

PS: Svensk... Hmm...Skulle jo bruge noget til at benche :P

--- SILENT STORM ---
    x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
    3Dmark: 01SE0305 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark
    (w3ber nuppede mig i AM3, piiiiv)
    Lotus = Lots of troubles usually serious

• jeg har enge windows, og alle programmer på eng! Selv min skide mobil er på eng!

Oprindeligt indlæg af Wraper

jeg har enge windows, og alle programmer på eng! Selv min skide mobil er på eng!

Skrev heller ikke at alle havde gjort det vel ? :D