Kørekort - Bestod du første gang?

• Self kan hun da det, de har da sat et barnesæde ind? ...Og så har de sat klodser på pedalerne så hun os ka nå! :P ...

Jeg har ikke taget kk endnu, da jeg ikkehar finanserne til det, eller jeg vil ikke priotere mine finanser i den retning, da jeg meget skælndent har brug for det, og når jeg kommer på uni om et år, så har jeg nitte råd til bil, så hellere at jeg venter med det :)

• hehe... øhm

bestod teoriprøven første gang..

køreprøven er lidt en anden sag...

Første gang:
    fuckede op hehe... skulle til højre, men kunne ikke komme ind pga en lastbil.. skulle have trukket ind noget før (kørte i indre kbh i myldretid - det er nice)

Anden gang:
    Gik helt kanon, ind til sidste venstresving hvor jeg lige overså en cyklist der gemte sig bag et vejarbejde :( Altså jeg kørte ham ikke ned, men var nødt til at holde og spærre for trafikken..

Tredje gang:
    Jeg var nu blevet så freaket at min ben bare rystede helt vildt da jeg skulle ud at køre.. resulterede i at jeg slet ikke kunne trykke på bremsen, ved et lys, og trillede udover stoplinjen :roller:

Fjerde gang:
    Kørte som en drøm.. og bestod! wee.. ellers havde jeg nok også været på randen af at give op :rolleyes:

Og så må jeg lige indskyde at jeg faktisk kører rigtigt godt bil. Jeg kender et par stykker, som er dumpet 3-4 gange og kører helt fint. Og jeg kender MANGE piger, som er bestået 1. gang, men kører af helvedes til... såååeh

• Jeg har også lige fået pap for en uges tid siden...

Teori bestod ejg første gang med 2 fejl, køreprøven var noget lidt andet. Min kørelærer sad bare og rystede på hovedet hvis man gjorde noget forkert, så jeg fik da at vide til den første køreprøve hva jeg skulle rette på :/

1 prøve:
    Var en smule nervøs og kagede 2tm i det. Lavede så mange fejl som muligt. Kørte over for rødt (fordi jeg var så lang tid om at komme i gang efter ejg var gået i stå^^), missede 1 vigepligt og gik i stå over 20 gange :D Min kørelærer havde også lært mig at man kun skulle bruge gas til at sætte igang opad bakke, og det skal man jo ligesom ikke :D

2 prøve:
    Gik perfekt da jeg havde fået alt det at vide jeg skulle rette på af den motorsagkyndige til den første prøve, men dumpede 200m fra Politistation fordi en bil fra venstre kom kørende sindsyg stærkt, så jeg ikke nå ud som jeg trode, altså en vigepligtsforseelse.

3 prøve:
    Gik helt fint uden problemer overhovedet. Endelig bestod jeg :D

Blev ALDRIG spurgt om noget, og jeg var oppe ved 3 forskellige motorsagkyndige, skulle bare køre.. Skulle ikke engang parkere én eneste gang :/

Én ting er i al fald sikkert, og det er at min kørelærer er en nar :camp:

Også er det heller ikke fordi det er billigt at gå til køreprøve. Man skal betale 2 timers kørsel (720 kr.) og så gebyr (580 kr.)
    + at jeg havde en del ekstra timer, så det endte med at kørekortet kostede: 12420 kr. rart :/
    heldigvis betalte de gamle hele gildet :D

A64 3200+, 1,5TB Storage, X800XT, Dell Ultrasharp 2408WFP.
    Macbook Pro: Core 2 Duo 2,2 gHz, 2GB Ram, 8600gt osv.

• Bestod teori med 1 fejl første gang og prøven første gang. Sådan en tur ville normalt koste de 12k her i herning, men fik det lidt billgere fordi min søster arbejdede med en nyudklækket kørelærer. så det var jo kanon.

• hmm.. har fået kører kort her for 1 måned siden..

tog teori om 1 gang.. først 6 fejl så 3 fejl.

første køreprøve, glemte nogle højre vigepligte.. fair nok
    anden køreprøve kørte ikke engang 6 min, en Høj gammel klam idiot fra Høje tåstrup :P som bare havde en dårlig dag, jeg missede en højrevigepligt.. (giver de ikke bare en en chance når man bliver så nervøs?)
    nå så den sidste, en ældre mand, troede han var en gammel pensionist :P
    men det gik han var sku griner nok, jeg gik i stå en gang mens jeg skulles vinge til højre, så siger han bare min kørelærer, tror vist vi har lidt for meget på slæb. (min kørerlærer sad på bagsædet :P) meget god griner.. så jeg bestod ;) hehe han gav mig en 3 chancer med en parralel pakering.. :) og den lykkes, en gang hen over kantstenen, og en gang for langt ude, og så sidste gang perfekt :P

• Bestod både teori og praktisk første gang, både til lastbil og personbil, dog havde jeg 3 fejl i terori til lastbil..

Edit: Btw enig Maximuz! Bare se det der på TvDanmark 8o

Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

Rettet en gang, sidst af teko ().

Oprindeligt indlæg af teko
    Bestod både teori og praktisk første gang, både til lastbil og personbil, dog havde jeg 3 fejl i terori til lastbil..

Edit: Btw enig Maximuz! Bare se det der på TvDanmark 8o

Ye, det er totalt sygt så ringe de kører.

Kører dog sjældent selv og vil da heller ikke sige jeg er den perfekte billist, men i forhold til dem, huha så kunne jeg være kørelærer :]

Nu cykler jeg altid rundt, men skal love for man skal have øjnene med sig, selvom jeg ikke engang bor i en pokkers stor by (Herning)

• Teoriprøven bestod jeg første gang, men selve køreprøven, der dumpede jeg på en del småting, var bl.a. røvdårlig til at parallelparkere...derudover glemte jeg at se mig til siden en enkelt gang, og så gik jeg i stå et par gange :O

Meeen, måneden efter var jeg oppe igen, hos en af de hårde sagkyndige, og han havde absolut ingen anmærkninger - det var bare kanon ;)

Oprindeligt indlæg af Lasse
    Jeg bestod første gang, men for nogen er det ikke sjovt idet der er visse sagkyndige som ikke har ser meget positivitet i livet og lader det gå ud over eleverne. Min eks. kæreste dumpede 4 gange grundet små fejl, men da den sagkyndige har ry for at dumpe piger hjalp det ikke ligefrem ;)

nej.. og hos ham jeg kørte like 6 min.. er nok fordi han ikke kunne lide min tøjstil og så fordi at kun 2 ud af 10 får et kørekort gennem ham..

• Teoriprøven bestod jeg 2. gang, pga. jeg havde overset et par underskrifter (Ultimativ dummefejl).

Køreprøven bestod jeg også 2. gang, da jeg første gang gjorde noget forkert, som min kørelærer havde sagt var rigtigt (Vi havde lige kørt ruten).

Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

• dumpede første gang :( men det tror jeg næsten alle drenge på 18-20 år gør :lame:

Godt er det overstået det pjat :dance:

------------------------------------------------------------------
    19 tommer.
    TFT. Samsung syncmaster 913N 8)
    Logitech Internet Navigator SE Tastatur
    Logitech® MX™1000 Laser Cordless Mouse
    Asus DVDx16 / CDx48,Black, ATA66
    LG Electronics, dual layer dvd brænder
    Intel pentium 4. 2,6GHz@3,2GHz
    HIS X850XT IceQ II Turbo 256MB GDDR3

------------------------------------------------------------------

Oprindeligt indlæg af Johnni
    alt teori første gang
    køreprøve bil taxa bus lastbil første gang
    påhængsvogn anden gang X(

Hvor er det til motorcykel, for så har du da vist alt :))

Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

Oprindeligt indlæg af KarGa
    Det var noget nemmere dengang i min fars tid, han betalte kun 300 og det var både for traktor og bil kørekort

Han fik endda lastbil i hæren, gratis!

Såen er der da stadig! Når man har til almindelig bil, må man også køre Traktor og div. andre landbrugs maskiner ;)

Pentium4 2,8b Ghz
    ASUS P4SDX
    Piont of Veiw GForce FX 5600XT 256 DDR
    2*120 GB Seagate Barrcuda
    Kingston 512 DDR pc2700