TØmmermÆnd ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jurban


    Jeg kan ikk finde en lov.. Og er MEGET sikker på det ikk er ulovligt..
    Hvis man sidder fx. der hjemme sammen med forældrene, så det ikk ulovligt at sidde og drikke vin til maden, fordi man er 14..
    Men hvis man sidder på en resturant, så det ulovligt for tjeneren af øse vin i glasset til en på 14, men i princippet kan den ene forældre bare ta 2 glas vin, og derefter gi det ene til deres søn/datter.


    Det er ulovligt at sælge alkohol til "børn" under 16 (f.eks. i butikker.) Det er ulovligt at udskænke alkohol på offentlige udskænknings steder til folk under 18.


    Der er ikke nogen lov der siger at du ikke må drikke det. Kun vedrørende salg.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fhqwhgad


    Det er ulovligt at sælge alkohol til "børn" under 16 (f.eks. i butikker.) Det er ulovligt at udskænke alkohol på offentlige udskænknings steder til folk under 18.


    Der er ikke nogen lov der siger at du ikke må drikke det. Kun vedrørende salg.


    Ikk for noooooget.. Men.. Var det ikk det jeg skrev?

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af marquis1


    Det fint mester, pus du bare glorien lidt mere..


    Jeg vil pusse med.. Jeg har ikk drukket hele mit liv 8)


    Men kan ikk se hvorfor man skal blande sig i hvornår andre begynder at drikke. Det forældrenes ansvar, og hvis de synes deres søn på 14-15 år er moden nok til at drikke, så kan der jo ikk være noget galt i det.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jurban


    Ikk for noooooget.. Men.. Var det ikk det jeg skrev?


    Tror bare han ville støtte dig i diskutionen ;)
    Politiet ved jo godt at børn på 12-13 begynder at drikke, men de kan ik gøre så meget :rolleyes:

  • til næste gang, æd en panodil eller anden painkiller og æd noget med salt, tag på mcd hvis du kan inden du går i seng.. Det hjælper 8o

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BukkeMand
    Tror bare han ville støtte dig i diskutionen ;)
    Politiet ved jo godt at børn på 12-13 begynder at drikke, men de kan ik gøre så meget :rolleyes:


    Ahh.. Smart :D


    Min fejl..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • heh det er sguda ganske normalt at begynde at drikke i 14-års alderen. Og han er jo faktisk meget snart 15.


    Og hvorfor er det lige at han ikke kan få "rigtige" tømmermænd??


    Men synes der er kommet mange gode forslag på bordet. Ser dog ingen grund til at drikke et glas saltvand... du kan lige så godt bare æde noget meget saltrigt mad som chips og pizza (husk godt med bacon, pepperoni og skinke) og så drikke en masse vand.


    Reparetionsbajeren er heller ikke en dum ide ;)

  • humm...


    Når du vågner og dit hoved bare hamrer løs, så få din mor til at koge et æg til dig, put masser af salt på og æd det med noget rugbrød til, og sørg for at drikke en masse mælk. det tager toppen af tømmermændene, lad være med at tage panodiler, du har aftenen inden fyldt din krop med al verdens forskellige stoffer, nu skal det hele ud, og det hjælper ikke at tage panodiler lige på det punkt.


    bagefter tag et bad og få børstet tænder, stanken af sprut og bajere hjælper dig ikke på at blive frisk.


    Og så lad være med at gå i seng igen, sæt fig op foran din spand, og åben et vindue, frisk luft er nu den bedste kur mod rigtig meget.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BukkeMand
    Tror bare han ville støtte dig i diskutionen ;)
    Politiet ved jo godt at børn på 12-13 begynder at drikke, men de kan ik gøre så meget :rolleyes:


    Nu er det jo heller ik politiets opgave at opdrage på folks børn ..



    Mht. hvad man kan gøre for tømmermænd så er mad med salt kombineret med vand og afslapning ret godt .. derudover kan man - inden man går i seng - tage et par salt"piller" sammen med nogle store glas vand, så er det knap så slemt ..


    Den ultimative løsning vil selvfølgelig være at lade være med at drikke .. *GG*

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af origin
    til næste gang, æd en panodil eller anden painkiller og æd noget med salt, tag på mcd hvis du kan inden du går i seng.. Det hjælper 8o


    Uha Ja McD er bare det bedste Efter en druk tur :P


  • *GG*... Jeg kan love dig for, at Elmdulf kan få tømmermænd, for han drikker squ igennem når det er ;).. Det kan gå vildt for sig! :)) ..
    Og til dem, der siger, at man ikke drikker, når man er 14 kan jeg kun sige; velkommen til virkeligheden!


    Idag drikker langt de fleste når de er 14 - jeg selv drak min første helflaske som 10årig (Og nej, det kan IKKE anbefales)..


    Nogle, der snakker om love :P.. Så vidt jeg ved, må der ikke sælges uåbnede alkoholiske drikke til børn under 16, og der må ikke sælges åbne alkoholiske drikke til børn under 18.. :)..
    Om forældrene pumper deres 6 årige knægt med bajere istedet for mælk, er der ikke rigtig nogen lov, der forbyder..


    Og som en lille afslutning vil jeg sige til Denner / Elmdulf, at han(erne?) skal drikke MASSER af rent vand og spise godt med salt.. :)..
    Det er det eneste der rigtig hjælper.. Jeg taler dog ikke ud fra egen erfaring, da jeg aldrig ar haft tømmermænd, kun været lidt tør i munden dagen efter festen! :D

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil
    . . . Og til dem, der siger, at man ikke drikker, når man er 14 kan jeg kun sige; velkommen til virkeligheden!


    Idag drikker langt de fleste når de er 14 - jeg selv drak min første helflaske som 10årig (Og nej, det kan IKKE anbefales)..


    JA og sikken en virkelighed - hold da helt ferie !! Hvor er det fedt, at det er almindeligt at 14 årige børn drikker sig stive. :roller:
    Passende alder at ødelægge - den vigtige og nødvendige udvikling af krop og hjerne. [Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/34.gif
    Bare tanken om, at det er nogle af dem, som skal føre samfundet videre. [Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/smiley_aasg.gif]

  • personligt har jeg den aftale med mine forældre at 3-4 øl til en fest er passende så undgår man tømmermænd og de fleste pinlige episoder

    newb modder af 1. grad
    er i gang med mit 4 mod.


    Conroe E6700
    2 GB corsair ram
    Gigabyte 7950gx2 grafikkort

  • hey, ved ikke om i læste det før, men jeg var logget på som elmdulf.. så det er desværre mig vi snakker om... jeg spiste 1 pizza og drak 1 øl og et glas saltvand.. og ja, det hjalp så mange takker.. men øllen kunne jeg nu godt have undværet.. .. jeg havde jo forholdsvis meget alcohol i blodet så 1 øl gjorde mig faktisk lidt halvstiv igen ...
    mange mange tak ;D jeg husker det til en anden gang jeg har tømmermænd (:
    ..
    og elmdulf.. tjaa, han drikker sq rimelig meget igennem som dare_devil skriver (:
    heh


    Mvh Denner ( uden tømmermænd ) ;D