Amazon.com... er det sikkert??

  • Har købt meget ved dem, NADA probs.

    Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

  • Du skal være opmærksom på at når du handler hos amazon.com kan du risikere at der kommer dansk moms på. De sender nemlig fra USA.


    Kig evt. på http://www.cdwow.com De sender fra sverige og så er forsendelsen gratis :) Deres priser er for det meste MEGET gunstige - især på cd'er og dvd'er

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af LecTer
    Du skal være opmærksom på at når du handler hos amazon.com kan du risikere at der kommer dansk moms på. De sender nemlig fra USA.


    Er det ikke kun amazon.com? Eller gør amazon.co.uk også?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Gnavpot


    Er det ikke kun amazon.com? Eller gør amazon.co.uk også?


    Da jeg var postbud var der flere kunder der fik sig en overraskelse, når der lige var told osv. på fordi de havde bestilt fra USA: Dem fra UK var der ingen opkrævning med til :D
    Edit: Man betaler også moms i UK, men der kommer ingen told på.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick
    Edit: Man betaler også moms i UK, men der kommer ingen told på.


    Ja, men ved køb i EU opkræves momsen af sælger ved bestilling, så her opstår ikke ubehagelige overraskelser.


    Det kan i øvrigt tit være tolden, der er rigtigt træls. Så snart der skal betales told, opkræver budfirmet som regel et fortoldningsgebyr, som ved billige varer kan være højere end varens pris.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Gnavpot


    Ja, men ved køb i EU opkræves momsen af sælger ved bestilling, så her opstår ikke ubehagelige overraskelser.


    Det kan i øvrigt tit være tolden, der er rigtigt træls. Så snart der skal betales told, opkræver budfirmet som regel et fortoldningsgebyr, som ved billige varer kan være højere end varens pris.


    når du regner tolden ud er det jo en procentdel af varens pris + forsendelses omkostninger.. Som regel et sindsygt latterligt beløb som man ikke lige regnede med.. Dejligt når man kan finde det man gerne vil have og det er indenfor EU.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fhqwhgad
    når du regner tolden ud er det jo en procentdel af varens pris + forsendelses omkostninger..


    Jeg ved ikke rigtigt, hvor du vil hen. Jeg skrev fortoldningsgebyr. Det er et fast beløb, som er uafhængigt af varens pris og intet har at gøre med forsendelsesomkostninger.


    Du kan sagtens risikere at skulle betale f.eks. 20 kr. i told og 100 kr. i fortoldningsgebyr.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Gnavpot


    Jeg ved ikke rigtigt, hvor du vil hen. Jeg skrev fortoldningsgebyr. Det er et fast beløb, som er uafhængigt af varens pris og intet har at gøre med forsendelsesomkostninger.


    Du kan sagtens risikere at skulle betale f.eks. 20 kr. i told og 100 kr. i fortoldningsgebyr.


    Mente bare at selv told værdien ofte overrasker da forsendelsesomkostninger regnes med i den.. Intet med fortoldings gebyr at gøre overhovedet..
    Har godt nok aldrig oplevet at nogen jeg har handlet ved har krævet et gebyr fordi told&skat opkræver told fra mig..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fhqwhgad
    Har godt nok aldrig oplevet at nogen jeg har handlet ved har krævet et gebyr fordi told&skat opkræver told fra mig..


    ...hvilket jeg heller ikke har skrevet.


    Det er ikke sælger, der opkræver gebyret. Det er det firma, som her i landet tager mod forsendelsen og sender den videre til dig. Hvis det f.eks. er PostDanmark, kræver de 65 kr for første varelinie og 15 kr for hver efterfølgende varelinie. Se her .


    Jeg læser egentlig linket således, at man også skal betale gebyret, selv om PostDanmark kun skal opkræve moms og ikke told. Jeg har dog selv oplevet det modsatte. Dermed bliver det pludselig meget vigtigt, om der er told på en vare, selv hvis det er en meget lav procentsats.

  • Okay. Så, jeg tror jeg har tænkt mig at købe et El løbehjul derinde men ved ikke hvad det kommer til at koste udover den sædvanlige pris. Altså hvad kommer jeg til at betale ud over produktet og hvor meget?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nibi2004
    Okay. Så, jeg tror jeg har tænkt mig at købe et El løbehjul derinde men ved ikke hvad det kommer til at koste udover den sædvanlige pris. Altså hvad kommer jeg til at betale ud over produktet og hvor meget?


    Hej nibi2004, og velkommen til Tweak.
    Inden du skriver et indlæg i en tråd, er det en god ide at se efter hvornår den sidst er blevet besvaret.


    Den tråd her er fra 2005, og altså over 6 år gammel.
    Jeg synes du skal læse lidt her:
    http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=67894&sid=


    Og med hensyn til dit spørgsmål, kan du altid se fragtpriser og andre omkostninger ved amazon, inden du betaler.