Cascade OC FX55 SLI 7 del

• Tom, du nævnte før at du var nød til at gå tilbage til nogle mushkin lvl2 ram (og at bruge *skod* om dem blev jeg lidt freaked over når jeg kigger på de skod ram jeg stadig sidder med.. ).. Men hvilke ram bruger du normalt / ville du bruge på din SLI rig??

AMD Phenom II X6 1100T
    Gigabyte 990FXA-UD3
    8gb Corsair DDR3
    Club3D HD5750

Oprindeligt indlæg af Hellslayer
    Tom, du nævnte før at du var nød til at gå tilbage til nogle mushkin lvl2 ram (og at bruge *skod* om dem blev jeg lidt freaked over når jeg kigger på de skod ram jeg stadig sidder med.. ).. Men hvilke ram bruger du normalt / ville du bruge på din SLI rig??

Jeg bruger nogle godt 2 år gamle Corsair 3500 512mB moduler. De kørte dengang 230 cas 2-5-2-2 ved 3.2 volt. Nu kører de 272+ cas 2-5-2-2 alt hurtigste settings ved 3.6-3.7 volt, det fåes simpelthen ikke bedre. SuperPI M32 i timevis uden fejl....

Under 3.5 volt er de ikke gode og ved T2 eller cas 3 kan de simpelthen slet ikke boote.

Og forskellen:
    Musckin i maskinen, 3500 på CPU. Ram 225, hurtigste settings default clock på SLI giver ca 385 i wings.
    Corsair ved 3415 samme settings giver så lige 444.

Det er forskellen på et godt resultat, og så et resultat i top 3.
    Derfor den "hårde" kommentar til Muschkin, som jeg for øvrigt har fået udvalgt som de bedste 256 moduler blandt over 50 moduler.

NB: forskellen i Aquamark var 8000 alene på rammen ved 210 kontra 262 FSB hurtigste settings.

• holy shit.. det er sgu nogle stramme timmings og en virklig nice FSB når de er omkring 2 år gamle.. Og godt nok skuffende at mushkin's ram ikke kan preforme lige så godt.. hvor højt regner du så med at kunne nå med de 6800 kort mht clock frekvens når du har fået noget andet køling (bare kom med et vildt skud hvis du ikke helt ved det..)??

AMD Phenom II X6 1100T
    Gigabyte 990FXA-UD3
    8gb Corsair DDR3
    Club3D HD5750

Oprindeligt indlæg af Alaza
    Så hvornår sælger du de Corsair RAM ? :)

LOL.
    Hen over sommeren skal det jo nok hedde DDR2 :)

Hellslayer: tæt på 600 på core, og 1400+ på ram.

Regner med "trotteling" problemer over 600, det er det der sætter grænsen, ikke kølingen. Nvidia bliver ikke så varm.
    Rammen på disse kort er uden sidestykke, med lidt extra volt bliver de slemme.

Men SLI kræver at begge kort kører jævnt, dvs max clock for 2 kort er lavere end for eet. Man kan sammenligne det med Ram duo/single.

• Hejsa Tom :D

Maks nice det du har gang i, det er det jo altid ;)

dine ram performer godt, men jeg sidder og tænker over hvorfor du ikke finder nogen nice BH5 eller TCCD baseret ram frem?

3.7-4.0 med BH5 skal jo nok frembringe alt for vidle speeds. :D

• Det er BH5 hvad ellers?

Oprindeligt indlæg af Ulrik

Hej Tom

Ikke nødvendigvis --> http://www.ocztechnology.com/aboutocz/press/2005/124

Den læste jeg også lige. Ja man ved jo aldrig, OCZ har overrasket på det sidste.

• Hans Corsair er BH-5 og hans Mushkin er hvis jeg husker rigtigt og det var lvl2 v2, TCCD :))
    men TCCD er ikke ret godt til 3d benches, da man så gerne vil have lave timings. her er BH-5 kongen.
    Eller måske nogle OCZ VX eller lignende. noget du har prøvet, tom?

Oprindeligt indlæg af Tom Holck

Ja, Alex mht isolering er planen at isolerer elektronikken med lak, og så køle hele molevitten ned. Det er jo en opstilling som ikke skal kører til dagligt, men hun ved "festlige" lejligheder.

Tak Jacob og Henrik
    Jeg må se at få det mobo i hus.

Tom, har du tænkt på at nedsænke hele molevitten i noget mineral olie ? Det burde kunne fjerne enhver tendens til kondens. Det er nok nødvendigt at isolere cascaderne for at undgå at tabe kulde til olien. Men hvis alt er isoleret med olie så kan der vel ikke komme kondens, vel ?

Mineral olie vil nok med tiden ødelægge kondensatore etc., men hvis man ikke kører med systemet mere end nogle få dage burde det jo ikke være noget problem. Jeg har set folk der nedsænker deres systemer i halve år før olien kan nå at ødelægge noget.

Oprindeligt indlæg af Dual999

Tom, har du tænkt på at nedsænke hele molevitten i noget mineral oilie ? Det burde kunne fjerne enhver tendens til kondens. Det er nok nødvendigt at isolere cascaderne for at undgå at tabe kulde til olien. Men hvis alt er isoleret med olie så kan der vel ikke komme kondens, vel ?

Mineral olie vil nok med tiden ødelægge kondensatore etc., men hvis man ikke kører med systemet mere end nogle få dage burde det jo ikke være noget problem. Jeg har set folk der nedsænker deres systemer i halve år før olien kan nå at ødelægge noget.

Charlie fra XS har gjort det med LN2.
    det fungered fint lige indtil noget døde og han ikke rigtig kom længere...
    men altså jeg tror ikke rigtig det er så stor en fordel hvis man kaster så meget kulde i, det meste olie vil størkne efterhånden og tingene virker ikke så godt når de er så kolde. Dog helt sikkert et forsøg værd.. mener BP's specialbutikker har noget de kalder "hvid olie" eller sådan, som er 100% ikke-ledende. ved ikke hvordan det så ser ud med viskositeten når man snakker minusgrader..

Oprindeligt indlæg af SlackeR

Charlie fra XS har gjort det med LN2.
    det fungered fint lige indtil noget døde og han ikke rigtig kom længere...
    men altså jeg tror ikke rigtig det er så stor en fordel hvis man kaster så meget kulde i, det meste olie vil størkne efterhånden og tingene virker ikke så godt når de er så kolde. Dog helt sikkert et forsøg værd.. mener BP's specialbutikker har noget de kalder "hvid olie" eller sådan, som er 100% ikke-ledende. ved ikke hvordan det så ser ud med viskositeten når man snakker minusgrader..

Det hele ville hurtigt komme til at ligne en klods parafin friturefedt!!
    Problemet er, at man jo skal pille rode og rage hele tiden. Så er der en modstand der skal trimmes lidt (ændre sig med belastning og ved varme) så skal der kontrolmåles et eller andet sted. For slet ikke at snakke om, at noget har løsnet sig, og der skal loddes. Etc. Etc. Hvis det hele er indpakket i olie er det lidt svært. Den lufttætte kasse kunne minimerer problemet. På denne årstid, er det forøvrigt godt, fordi luftet er tør, hvis man husker at lufte ud.

SlackeR: jeg har ikke prøvet de nye OCZ ram, Oppainter er jo mægtig begejstret, men det skal han jo være, da hans gamle BH5 er brændt af, og han har fået OCZ som sponsor ;) Han kan ikke kører over 270 med OCZ...Men de er klart noget af det bedste.

Oprindeligt indlæg af Tom Holck

Det hele ville hurtigt komme til at ligne en klods parafin friturefedt!!
    Problemet er, at man jo skal pille rode og rage hele tiden. Så er der en modstand der skal trimmes lidt (ændre sig med belastning og ved varme) så skal der kontrolmåles et eller andet sted. For slet ikke at snakke om, at noget har løsnet sig, og der skal loddes. Etc. Etc. Hvis det hele er indpakket i olie er det lidt svært. Den lufttætte kasse kunne minimerer problemet. På denne årstid, er det forøvrigt godt, fordi luftet er tør, hvis man husker at lufte ud.

SlackeR: jeg har ikke prøvet de nye OCZ ram, Oppainter er jo mægtig begejstret, men det skal han jo være, da hans gamle BH5 er brændt af, og han har fået OCZ som sponsor ;) Han kan ikke kører over 270 med OCZ...Men de er klart noget af det bedste.

Jeg kan godt se at hvis man forsøger sig med minus 100 grader eller mere så bliver olien nok som en klods. Men hvis man er "almindelig" chiller eller kompressor mand så findes der jo olier som stadig er flydende ved minus 60 C.

• Jahh men man kan så modsat sige at der ikke findes vildt mange 512-klodser af BH-5 der vil køre 270 2-2-2 ved 1T.
    Dine moduler er faktisk ekstremt gode, jo.
    Det er med 2x512 VX virkelig kommer til sin ret, da de er relativt ligeglade med om de er 512 eller 1024 mb i alt. og modsat før i tiden er det en fordel med en gigabyte nu, da man så kan køre med bank interleaving nu.. det er ihvertfald det OPP fremhæver.
    Hvis man skal købe ram nu er det ihvertfald helt klart enten de nye BH-5 som ingen har købt selv endnu, eller Winbond UTT man skal satse på hvis man satser på 3d performance og ikke er bange for at gve noget juice.

• Tom dine mushkin er det lvl2 v2??

fordi hvis det er det så er det da med BH-6 i stedet for BH-5 ikk??

If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P

Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW