Cascade OC FX55 SLI 7 del

Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Tom dine mushkin er det lvl2 v2??

fordi hvis det er det så er det da med BH-6 i stedet for BH-5 ikk??

BH-6 er enten Lvl2 PC3200 som også var BH-5, og ikke kunne købes her i landet så vidt jeg ved, eller Mushkin Special 2-2-2.
    Som Ulrik siger, TCCD.

Oprindeligt indlæg af SlackeR

BH-6 er enten Lvl2 PC3200 som også var BH-5, og ikke kunne købes her i landet så vidt jeg ved, eller Mushkin Special 2-2-2.
    Som Ulrik siger, TCCD.

Muschkin l2v2 3200 er TCCD, jeg havde håbet, at de kunne noget, men max 226 med strammeste timings.

Oprindeligt indlæg af kio_liex
    Sker der først noget i weekenden?

BTW. hvordan går det med dit speciel kølerhoved, hvad er status på det? hvornår er det klar?
    Bliver det lavet så det også køler rammene?

Havde lidt problemer med MOBO forleden, ydelsen faldt, til sidst skulle grafik "underclockes" for at klare en 3Dmark03 ??
    Har afmonteret, og prøvet med alm luftkøler MOBO er DØDT... Har kun det samme MSI SLI, da jeg jo forventer et DFI snart. Det når dog næppe at komme til weekenden ;( :( ;(

Nåede at modde bios på nVidia SLI kortene, turde ikke bruge den nye flach der skulle virke på 2 kort af gangen. Tog den een af gangen, det var mere sikkert. Det gav 0.1 volt extra, øgede clock ved trotteling, samt stammede timings lidt på mem.

Loddekolben ligger også klar, jeg TØR godt lodde på de der SLI kort, det skal jo gøres for at komme videre.
    :chain:

Men resultater lader nok vente lidt på sig.

Oprindeligt indlæg af Tom Holck

Muschkin l2v2 3200 er TCCD, jeg havde håbet, at de kunne noget, men max 226 med strammeste timings.

Det vil jeg så også mene, er meget pænt, men alt kan selvf. gøres bedre. Desuden skal man tænke på, at det var 2x512 og ikke 2x256, som overclocker bedre.
    Mine har også været deroppe, men det var ved 2.8V og 3-4-4-8.

Oprindeligt indlæg af Ulrik

Det vil jeg så også mene, er meget pænt, men alt kan selvf. gøres bedre. Desuden skal man tænke på, at det var 2x512 og ikke 2x256, som overclocker bedre.
    Mine har også været deroppe, men det var ved 2.8V og 3-4-4-8.

Mine Muschkin er også kun 256 Mb. De blev jo købt i et forsøg på at komme højere. Oprindelig blev jeg stillet nogle gamle Muschkin 3500 512 Mb med BH5 i udsigt, men der var kun eet modul...

Mine Muschkin er også kun 256 Mb. De blev jo købt i et forsøg på at komme højere. Oprindelig blev jeg stillet nogle gamle Muschkin 3500 512 Mb med BH5 i udsigt, men der var kun eet modul...

Nå, så er det lidt ringe, at de ikke vil mere. Det vil jeg godt give dig ret i, Tom.
    Personligt ville jeg prøve VX-serien fra OCZ. Især når du er oppe i de spændinger, som du nu engang er. Eller måske GSkill. Men det ved du sikkert helt masse mere om end jeg gør ... ;)

Edit: Det lader til, at de GSkill er ret hurtige ...

[Blocked Image: http://download.tweakup.dk/images/article/552/sismem.jpg]

Kilde: TweakUP

• Gskill er ret gode, problemet er at 300 2.5-4-4-8 nok ikke kan følge med 250 2-2-2 når vi snakker 3d. og når nu tom kan køre 270 sååehhh..
    BH eller UTT er det man skal have hvis man bencher. og jeg tror ikke VX kommer meget over 270 heller. det skulle da være de PC4000 som er på vej. Men det må tiden vise.
    Ellers surt med det mobo, tom. Hvor mange DFI har du bestilt? ;)

Gskill er ret gode, problemet er at 300 2.5-4-4-8 nok ikke kan følge med 250 2-2-2 når vi snakker 3d. og når nu tom kan køre 270 sååehhh..
    BH eller UTT er det man skal have hvis man bencher. og jeg tror ikke VX kommer meget over 270 heller. det skulle da være de PC4000 som er på vej. Men det må tiden vise.
    Ellers surt med det mobo, tom. Hvor mange DFI har du bestilt? ;)

2 DFI bestilt !

Ja 300 2.5-4-4-8 er helt hen i hegnet, har tidligere eksperimenteret med Corsair 4400 cas 2.5 ved 325-350 FSB, det var slet ikke hurtigt nok.
    Sandra 6955/6943 er ikke nok den skal ligge omkring 8.5k mindst. :boxed:

Mht Ram klarer de gamle Corsair3500 jo jobbet, jeg ville dog gerne have "reserve", da de mange gange har været fyldt med is, blevet mishandlet med volt osv. Engang imellem kan man godt blive lidt bekymret for, om de ikke pludselig står af. :roller:

• først vi jeg lige sige. godt at se dig igang igen Tom altid sjovt at se hvad du kan finde på... bare ærgeligt med dit Mobo

undskyld jeg spørge her, men tror i ved det her! har OCZ platinum R.2 TCCD chips?

og hvilke chips sidder på Crucial ballistix?

Barton 2500+ - Abit NF7-S - MSI 6600GT
    2*256MB kingston HyperX 3500 - 120GB maxtor 8MB
    Plextor DVD sort - Chieftec dragon midi sort
    SLK 947+92mm - Arctic Cooling NV silencer 3 - Zalman NB47J

Oprindeligt indlæg af joatim
    først vi jeg lige sige. godt at se dig igang igen Tom altid sjovt at se hvad du kan finde på... bare ærgeligt med dit Mobo

undskyld jeg spørge her, men tror i ved det her! har OCZ platinum R.2 TCCD chips?

og hvilke chips sidder på Crucial ballistix?

joatim --> PM sendt. Og næste gang er det nok bedre at oprette en tråd om det, så vi ikke laver for meget Off-Topic i Toms tråd.

• tjah. OPB ligger jo nu på over 10k. tror ikke han vil kunne tæske alle BH5 i verden selv med den. Sandra er desværre ikke så godt til at vise 3d-ydelse. Det kræver bare stramme timings. Desuden er sandra en meget kort og meget syntetisk benchmark ;)
    Er dine corsair de eneste BH-5 du har, Tom?
    Det lyder temmelig atypisk. Men det er jo heldigt BH kan tage det meste :))

Oprindeligt indlæg af kio_liex
    Så lige dette på Anandtech...

http://www.anandtech.com/memory/showdoc.aspx?i=2369

Skal først læse det nu, men jeg synes lige at I også skulle ha' det...

Ja interessant artikel i relation til vores Ram diskussion.

Meen Corsair klarer jo 544 cas 2-5-2-2-7-16-2-2-1-1 T1
    VX OCZ 538 cas 2-6-2-2 T1

SlackeR: jeg har få andre BH5 moduler men de klarer "kun" 240-250 bedste timings :(

Lukker lige tråden nogle dage, indtil der er kommet bundkortforsyninger :]
    Åbner lige så snart der er nyt 8)

• Så er der lidt nyt drenge, til dem der ikke er i Hannover på Cebit...

Fik endelig tid til at monterer DFI-Sli bundkortet som kom i sidste uge.

Prøvede først at kører på alm luft. Jeg skal love for, at det DFI kort varmer. Jeg har aldrig set noget lignende. Alt på default uden OC og det bliver varmt som en bageovn. Troede først det måske var defekt.
    Med 2 SLI 6800UE kort behøver jeg ikke at tænde for varmen!

Så er der lidt nyt drenge, til dem der ikke er i Hannover på Cebit...

Fik endelig tid til at monterer DFI-Sli bundkortet som kom i sidste uge.

Prøvede først at kører på alm luft. Jeg skal love for, at det DFI kort varmer. Jeg har aldrig set noget lignende. Alt på default uden OC og det bliver varmt som en bageovn. Troede først det måske var defekt.
    Med 2 SLI 6800UE kort behøver jeg ikke at tænde for varmen!

damn, det er da lidt surt at det er sådan en radiator :(
    men godt at høre du holder dig kørende

• Først det sædvanlige bøvl med drivere sort skærm og SLI. Det er altså ikke ordentlig gennemarbejdet endnu.
    Efter OS var trimmet, satte jeg køling på cpu i nat.
    Ikke helt tilfreds med corevolt endnu. Clockgen virker, men ikke cpu-volt? Nuvel i bios kan den så tveakes til 2.070 volt ikke dårligt. Den ligger sklippestabilt hvis man sætter 12V spændingen til 13.5 volt. Efter Cascaden kom på, blev bundkortet dejlig køligt alle steder!!
    Rammen sidder desværre som på de fleste nyere 939 kort meget tæt på CPU, og der er nogle irriterende lytter der gør isolering besværlig...

Nuvel endelig kan der benches lystigt ved 3560-3620 Mhz der er et eller andet med rammen jeg ikke har fået indstillet endnu, rammen maxer ud ved godt 260 men det er helt sikkert et indstillingsspørgsmål..

Aquamark 03
    109.910

http://arc.aquamark3.com/arc/arc_view.php?run=1830393416

stadig med luft på SLI kortene, spænding er ændret i bios, men med luft giver det i øjeblikket lavere ydelse pga varmen.

• Det er så en overall 4 plads i Aqua ved "kun" 440 på GRU'erne.

Det ser jo helt fornuftigt ud.
    så mangler vi bare at se hvad de gainwards siger til -120 :))

Så prøvede jeg lidt Cascadekøling på de der SLI kort

:]

Menn....bootede ind ved stuetemperatur.
    ØV ;(

Allerede inden skrivebordet var temperaturen i systemet omkring 7 grader, og der var grafikfejl overalt.................
    Surt troede først det var en kortsslutning eller fugt, men ved at slukke og tænde kan det konstateres, at kortene allerede ved +15 grader flipper ud.
    At så temperaturmålingen i nogle af driverne angives for lavt gør det ikke bedre.

Surt de der Nvidia kort er skod til seriøs køling.
    Jeg var jo lidt forberedt på problemet, og vil selvfølgelig arbejde på sagen. Har nu monteret vandkøling på dem. Så kan temperaturen styres nøjagtig. Det er dog for stærkt at dyppe et cascadekølehoved ned i spanden med vand, så fryser hele spandens indhold straks til en tyk grød... :dots:

Nu hviler systemet sig lidt.
    Foreløbige delresultater:

CPU kan benche omkring 3600 Mhz

Ram timings skal der arbejdes med DFI angiver man kan få 4 volt. ved kontrolmåling vil jeg så bare sige jeg har brug for mere... Ved at øge PSU input til: 3.7/5.3/13.5 giver det tilstrækkelig

SLI konstruktionen kan nu uden voltmod på ram benche stabilt ved 1320-1340 på rammen.

GRU'erne kan når de køre fælles kører over (grænse ikke fundet endnu) 480 helt stabilt stadig uden voltmod. og ved køling med vand til ca +30 grader i windows software.

Ingen kan følge med CPU ydelsen.
    Et oc på SLI på 480+/1320+ vil bringe mig helt frem blandt de bedste i såvel 3Dmark03 og 3Dmark05
    Et par dage til finpudsning, så må jeg se at få oploaded nogle pæne resultater.

3DMark2001 er ikke god på SLI. Men efter Påske
    (stuegulvet skal afhøvles, så alt EDB grej skal pakkes væk -suk) Må jeg se af få gang i 3DMark2001 ved 3,6Mhz@x850xtPE dualcascade. Det er og bliver den sjoveste bench.

Surt.
    Ved du hvad forskellen i fohold til asus er? man kunne flashe med deres bios og se om det hjælper.

Har jeg prøvet. Det virkede ikke.

Den stærkt moddede bios jeg har lavet sørger for at 3D volt er 1.56 volt det er 2D og trotteling volt også.
    default core/mem er 430/1300 også i 2D og trotteling, så selv om det resetter er oc rimelig.
    Men det er ikke bare "softtrotteling" eller reset.

Grafikkortene flipper helt ud uanset lavt clock på 400/1100 ?????????????
    Det må være rygter at ASUS kan noget de andre ikke kan ?
    Hvis du ser på dem der kører kompressorkøling på nVidia er deres GPU overclock ikke ret højt.

Tidligere havde jeg enkelte forsøg med et AGP 6800U Gainwardkort der angiveligt var forsynet med en bios der tillod vandkøling med kølevæske dvs under frysepunktet. Sådan et prøvede LarsArds også dengang vi kom kun i nærheden af 600 med de kort.

Hvis man måler temperaturen i et ATI-kort med Prommykøling siger softwaremåling ofte +10/+12 grader! Selv med R404 er det svært at komme under 0 grader. Først med dual Prommy (een på hver side) eller Cascade kan jeg få -80 eller -100 frem i temperaturprogrammet.

Det kunne være noget tilsvarende med nVidia, folk kører med kompressorkøling, men har egentlig plusgrader på GPU ?!