Cascade OC FX55 SLI 7 del

• I november lukkede 6 del:

http://www.tweak.dk/forum/thre…hreadid=31383&page=5&sid=

Jeg har haft travlt med andre sysler, så helt vilde OC er det ikke blevet til hen over årsskiftet.

Der har da været strøm på Cascaderne, og lidt spredt bench. Bla SuperPI M8 har jeg brugt en del tid på.

Lidt 3Dmark2001 med et x850xt PE, men mangler stadig at modde færdigt.

Imidlertid er der ankommet 2 stk super Gainward 6800UE SLI kort. De har været undervejs længe..

Så nu sker der lidt igen.

Gainward kører 450/1200 default, og klare 480/1300+ med standard køler uden mods.

• Det er kraftige sager, køleren skal naturligvis snart af og erstattes med Cascadekøling, men kortene har været svære at skaffe, så jeg tøver lige lidt inden de "satses"

modstande og vippekontakter ses i baggrunden!!!

• nice! men er det bare mig eller er køleren på det kort ikke lyserød? :))

Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

Oprindeligt indlæg af Karse

nice! men er det bare mig eller er køleren på det kort ikke lyserød? :))

Rigtigt, men kortet er deres topmodel, den til vandkøling...Imidlertid er der problemer med at gøre vandkølerne færdige, de skal ændres. Derfor har jeg fået kort med den lyserøde mølle.

• Skal der Cascadekøling på begge kort - Hvad så med din FX-55 ?( Så vidt jeg husker har du da "kun" 2 Cascadekølere så hvordan vil det blive fixet når du nu har 3 dele du skal køle iforhold til de normale 2 ?(
    Ellers meget rart at se at du er igang igen - Det er da også en skam at have sådan noget lækkert HW som bare samler støv.

|^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

• Det der SLI kræver lige lidt software roderi med drivere osv.

Efter instalering var der hvid skærm. SLI kræver dx9, og kunne ikke kører på min finpudsede win2000 dx8.1

Men på en jomfruelig winXP dx9c gik det fint.

Det er tid til at undersøge hvad det duer til.

Lad det være sagt 3Dmark2001 er skod, kun Nature vil virkelig noget, men her ses

AguaMark ved default grafikclock og 3500 Mhz på FX

• Henrik: jeg har 3 Cascader!!! Det er jo mig der producerer dem!

Her ses 3Dmark05 default clock på grafik og kun 3400 på CPU, det er fra i nat efter flere timers kørsel, der var frost under headspreaderne på rammene, så jeg skiftede til nogle skod Muschkin V2l2 og kørte 200

Henrik: jeg har 3 Cascader!!! Det er jo mig der producerer dem!

Okay. Ved godt det er dig der producere dem, men har bare aldrig hørt at du havde mere en 2 stående i dine tidligere tråde, mere derfor jeg spurgte - Må da godt nok også blive lidt trængt med plads så store som de er - Bruger du DFI NF4 eller et andet board ?
    Men bliver da sikkert sjovt at følge som altid.

|^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

• Det er tid til at teste lidt.
    Nogle har sagt, at SLI er så hurtig til 3Dmark03, at det bliver CPU der sætter grænsen ligesom i 3Dmark2001.

Det vil jeg afprøve:

Her 3Dmark03 ved default grafikklock og 3400 Mhz på cpu (langsom ramsettings)

Det interessante er, at samme settings ved 3200 Mhz giver 23036.

Konklusion, det er stadig grafikken der sætter grænserne i 3Dmark03...
    Man får altså ikke noget for CPU OC . Om det er ved 3200, 3400 eller 3600 er næsten ligegyldigt. -Nedslående. :(

Henrik: det er med MSI neo4 SLI, venter stadig på DFI. Derfor er max Corevolt 1.83 volt og max oc ca 3525 Mhz

• Ser godt ud Tom, men vis du skal have plads til dem cascade til GFX skal du vel have lavet et nyt kølerhoved ellers er der vel ikke plads ??

Asus maximus v extreme
    Intel Core i7 3770k

Corsair H100
    Corsair Dominator GT 1866
    Samsung 830, 256GB
    2x Asus 7970 DIRECT-CUII
    Corsair HX 1050

• Fungerer Gainward ordentligt når det er koldt?
    så vidt jeg har hørt har alle der har kørt de kolde runs brugt Asus fordi der ikke er problemer på dem..

edit: og er der ikke problemer med nature og x850?

• TOP nice Tom!

Held og lykke 6800'rne, vi danskere må sku snart bryde 50000 i 01..

Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

Rettet en gang, sidst af Cobber ().

Oprindeligt indlæg af Jacob Hansen
    Har du et billede af dine 3 cascader? :)

Ser ellers lækkert ud min ven :)

Kommer, har jo ikke fået monteret andet end luftkøling på dem endnu. :rolleyes:

Oprindeligt indlæg af Lasse
    Det bliver spændende at se dig blande dig i toppen igen 8)

Har Gainward presset hastigheden yderligere, eller er det standard frekvenser?

Gainward 2600 GS PSI-e kører 450/1200 standard.

Oprindeligt indlæg af w3ber
    Ser godt ud Tom, men vis du skal have plads til dem cascade til GFX skal du vel have lavet et nyt kølerhoved ellers er der vel ikke plads ??

Ja, ved at få lavet et hoved der passer til de inderste kort. Jeg havde regnet med, at Cascaden med det modificerede Prommyhoved kunne klemmes ind, men det går ikke :(

Oprindeligt indlæg af SlackeR
    Fungerer Gainward ordentligt når det er koldt?
    så vidt jeg har hørt har alle der har kørt de kolde runs brugt Asus fordi der ikke er problemer på dem..

edit: og er der ikke problemer med nature og x850?

Gainward bios skulle også kunne klare sub temp. Vi får se. Der er dog det problem, at skal driver 6693 (den autoriserede på futuremark) anvendes er der en bug i temp værdien, den vises for lav, det kan måske give problemer. Gainwards driver er ikke 6693.

Thomas på dit link ser man den nye vandkøler der passer til Gainward SLI. Jeg skal jo ikke bruge vandkøling, så det er lige meget. Det er tvivlsomt om de 512 mB ram giver performance. Denne weekend vil give svaret, da ATI lufter x850xtPE512 i Dallas i denne weekend. Jeg tror ikke det giver noget. Max oc er formentlig dårligere end version 256.

• Tom, hvordan har du råd til alt det Hardware?, har du sponsere?
    Men ellers; Så er det Satme nice..., jeg glæder mig til at du rigtigt begynder at "lege" med dem.. :D

mvh. Dennis