OC af A64 3200+ winny og Asus A8N SLI Deluxe...

  • jeg har nogle problemer med, at OC mit system. Jeg brugt Asus A.I.Boost og det gik da også godt nok til, jeg kom op på 2200 mhz... Men så gensparkede computeren og jeg kunne ikke boote windows før jeg gik in i bios og indstillede den til standard!


    Nogen der kan fortælle mig, hvad jeg skal sætte den til for, at kører stabil omkring de 2,2 Ghz med box køleren, hvis det kan lade sig gøre??


    Mit system kan ses nedenfor...

  • En af de vigtigste ting du skal gøre, er at låse hastigheden på AGP/PCI til 66/33MHz.
    Ellers kommer du ikke over 220FSB.. hvilket leder mig hen på ting nummer to.. drop det med AI boost, Auto-jeg-skal-gi-dig-skal-jeg-juks.. det holder ikke i længden.


    Hvis du læser tråden længere nede i dette forum, kan du se at folk ligger på 1.475-1.525V på CPUen og de fleste 3000+ render omkring 24-2500MHz og 3200+ kører omkring 2600MHz.


    1. Lås AGP/PCI til 66/33
    2. Smid nogle volt efter dine RAM (Asus giver vist 2.8V som max)
    3. Indstil din CPU/RAM ratio så du ikke kommer meget over specs for dine ram. Hvis du har PC3200/PC3500 bør du vælge 3:2. Har du PC4000 og derover er det 1:1


    edit: Ja.. nu er det nok begrænset hvor meget AGP lås der er på et PCI-E kort ;)

  • Glemte lige at skrive at med en Winny er det næsten ligemeget hvilken køler man bruger.. Jeg smed min 3000+ op på 270FSB (2430MHz) og ramte 37.5 grader load med boxkøleren.

  • ..Syns da jeg har læst at de SLI-boards ikke clocker særlig godt? Måske er det bare mig?! :))


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • hmmm, nu har jeg prøvet det du forslog, men det virker bare ikke.


    PCIe kan ikke komme længere ned end 100 mhz


    Cpuen kan fået noget mere end 1,525V og jeg prøvede også med mere.


    Rammene kan også få mere mener det er +3,0 volt. Prøvede med de 2,8 volt.


    Kan ikke finde ud af det med at sætte rammene på 3:2, kan ikke lige finde hvor det skulle være!! :s

  • helt rigtigt ASUS sli boardet er desværre et elendigt oc board....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jackal83
    Kan ikke finde ud af det med at sætte rammene på 3:2, kan ikke lige finde hvor det skulle være!! :s


    På mit A8V er det inde under det punkt der hedder noget med CPU and Chipset Settings.. Samme underside som amn stiller på FSB.. bare øverste punkt.

  • hvis du tar et kik på xtremeoc så er der alså nogle der har købt et ordentligt asus sli kort....og de flestes problemer er deres bios.....jeg synes alså ikke det holder nogen steder at sige at det board er et dårligt oc board...vent til der kommer nogle bedre bioser ud :]

  • Der er ingen AGP/PCI 66/33 på Asus A8N da det står til AGP / 66Mhz fra std.


    Gør evt. følgende på eget ansvar ved manuel indstilling af overclock


    FSB/HT = 260
    AGP = 1.65v
    Vcore = 1.650v (undervolter til ca. 1.550-1.584)


    Gå ind i cpu configuration og sæt ram til at køre med divider for at teste FSB.


    Så skulle du gerne køre 2500Mhz stabilt, held og lykke.


  • Godt så nu har jeg endelig fundet mig en dag, jeg har tid til, at sætte mig ind i det OC og vil så prøve dine anbefalinger. Men ville lige høre om jeg ville kunne kører det med min box køler? Jeg har nemlig heller ikke fået sat nogle kølere i kabinettet endnu... :(

  • 1. Lås AGP/PCI til 66/33
    2. Smid nogle volt efter dine RAM (Asus giver vist 2.8V som max)
    3. Indstil din CPU/RAM ratio så du ikke kommer meget over specs for dine ram. Hvis du har PC3200/PC3500 bør du vælge 3:2. Har du PC4000 og derover er det 1:1



    hva skal den stå på hvis man har pc2700 ?

  • Det vil nok ikke være dit livs smarteste idé at vold clocke den med lukket kabi og stock køler. 8)

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Razorblade
    Det vil nok ikke være dit livs smarteste idé at vold clocke den med lukket kabi og stock køler. 8)


    Jamen hvis I nu kiggede længere oppe, så var der jo en der sagde, at Box køleren ville være ok. Men det er da også derfor jeg ville tjekke... :D

  • nej det er jo det. når jeg har kørt fuld load i flere timer, så er min cpu på 44-45 grader og cirka 2-3 grader mindre med siden af kabinettet...



    EDIT: nej, det kan ikke gøre det. Mener det er mindre. Vil lige se efter når jeg kommer hjem!