TWEAKs eget valg!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af shahid_2dk
    ja maverick, hvad med de pære danskere der suger på systemet?



    Der er den forskel at de altid har været her og ikke er flygtninge, har ikke og får aldrig en skid respekt for de udlændinge der bare kommer her til og nasse på systemet...


    Og en anden ting er hvordan kan nogen kalde sig flygtninge og så ta på ferie i deres oprindelige land, det gir sku da ingen mening, hvis nogen ville det kunne de sku bare blive hjemme hvor de kommer fra....

  • Et godt sted at starte med at lære en person ordentligt dansk er vel egentlig Prins Henrik?


    Her i Herning er der begyndt forskellige initiativer for, at de store områder med boligblokke ikke skal blive ghettoer med primært folk af udenlandsk herkomst .. De siger vist maks. 30% nu .. Men i "betonbyen" udenfor Herning, er det nu lige dele danskere og indvandrere der laver ballade, desværre har den 4. statsmagt (pressen) ret travlt med at fremstille mange udlændinge til monstre der ikke laver andet end ballade .. Nu er der jo faktisk en del der kan opføre sig ordentligt, og gør hvad de kan for at integrere sig ..


    Mange af de udlændinge der blev inviteret herop i 60'erne og 70'erne lavede - som tidligere nævnt i tråden - det arbejde vi danskere ikke ville, og har så siden arbejdet og betalt deres skat .. Det er heller ikke dem der er problemet .. Men nok nærmere dem der er kommet senere, eller evt. slægtninge ..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af shahid_2dk
    Prøv nu at fatte hvad jeg siger.


    Nej til dit eksempel...


    Ja hvis du nu formulerede dig så man havde chancen - så kunne det være folk kunne fatte hvad helvede du vrøvler om:


    Quote

    NEJ, det er ikke jeres forbandet skyld!
    Regeringen kan GODT forhindre ghettoer og lign. miljøer.
    Er i enige i at indvandre kriminalitet normalt vokser op under sådanne forhold? Jeg ved det da jeg har besøgt mange af den slags steder !


    Hmm - Du mener det er regeringens job at "diktere" hvor indvandrere skal bo - Ja det skal nok være populært - eller skal regeringen bare bygge en masse boliger - som indvandrere kan råde over. Det er altså ikke nok at de i forvejen bliver forgyldt et vist sted - lige så snart de er kommet ind i landet.


    Quote

    Hvis staten ikke tager sig ordentligt af dem, så JA!


    OK - det er altså staten der skal tage sig af folks børn. Tror sgu jeg vil fortælle kommunen at de skal sørge for min datter - Jeg skal altså slet ikke sørge for at guide hende - hjælpe hende - sørge for at hun ikke render rundt og slår gamle damer ned - det skal staten - ok der kan man bare se.




    Quote

    fordi der ikke er sørget godt for dem, og fordi at man ikke har forhindret dem alle i at være sammen.


    jeg er opvokset sammen med en masse danske drenge og piger og jeg er super.
    IMO skulle staten sørge for at der ikke er 100% indvandre skoler, der skulle være dansk flertal og det ville gå bedre!


    Hmm - ok man skal sørge godt for indvandrer børn (jeg vil nu mene at man skal sørge for DANSKE børn først og fremmest). Forhindre indvandrere i at være sammen - samtidig med at man skal opvarte dem i hoved og røv. Det første - ja det ville nok være viiiiiildt populært. Med fare for at blive kaldt racist - Hvis kriminelle indvandrere vil vartes op - så kan de fucking flytte tilbage hvor de/deres forældre kom fra.


    Den med dansk flertal på skolen - tjaaaa - GrillBill ville nok sige 100% DANSK flertal - meeeeen det er nok at presse citronen lidt meget.. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Et godt sted at starte med at lære en person ordentligt dansk er vel egentlig Prins Henrik?


    Her i Herning er der begyndt forskellige initiativer for, at de store områder med boligblokke ikke skal blive ghettoer med primært folk af udenlandsk herkomst .. De siger vist maks. 30% nu .. Men i "betonbyen" udenfor Herning, er det nu lige dele danskere og indvandrere der laver ballade, desværre har den 4. statsmagt (pressen) ret travlt med at fremstille mange udlændinge til monstre der ikke laver andet end ballade .. Nu er der jo faktisk en del der kan opføre sig ordentligt, og gør hvad de kan for at integrere sig ..


    Mange af de udlændinge der blev inviteret herop i 60'erne og 70'erne lavede - som tidligere nævnt i tråden - det arbejde vi danskere ikke ville, og har så siden arbejdet og betalt deres skat .. Det er heller ikke dem der er problemet .. Men nok nærmere dem der er kommet senere, eller evt. slægtninge ..



    Prins Henrik skulle være losset ud af landet for mange år siden - Desværre er han gift med en dansk kvinde.


    Du har helt ret i at vi selv inviterede folk i 60 + 70'erne - men de folk har så boet her i OVER 30 år. Mange - rigtig mange af dem taler sgu stadig ikke dansk - og sålænge de isolerer sig selv fra det danske samfund - så gør deres børn sgu også....


    Dem som integrerer sig helt - de er efter min mening mere end velkomne - resten - de kan hoppe i havet - De kriminelle de skulle læsses direkte på en Herkules - og losses ud med faldskærm over deres "eget" land. Den blødsødenhed Danmark lægger for dagen - den får vi sgutte igen - hvis vi nakker en i deres land - eller stjæler med arme og ben..


    Samfundets skyld - min bare røv.. :roller: - over and out..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af shahid_2dk
    Ok wizzard


    Jeg kyler ikke skylden over på samfundet, ok?
    MEN, jeg skriver at regeringen godt kan gøre noget ved, dermed ikke sagt at det er deres skyld.


    Undskyld mig - men det er lidt utroligt at i bliver ved med at vade i det samme gøjemøg. Der findes altså en hel del andre væsentlige ting, som er af lige så stor værdi.
    F.eks. behandlingen af dem som har bygget velfærdssamfundet op - de ældre/pensionisterne. Børnene og de unge som skal føre samfundet videre. Miljøet. Sundhedsektoren. Ja og meget mere.


    Synes vi har vadet nok i den her snak om indvandrer og DF osv. Der er nogen for og nogen imod, that's life. Og vi kommer heller ingen steder ved at kalde den ene eller den anden side - alskens beskidte udtryk - tvært imod. Grøfterne bliver bare dybere i mellem de 2 sider og til ingen verdens nytte.


    Så husk nu at føre en ordentlig tone. Det er vi alle bedst tjent med. TAK !

  • Quote

    Undskyld mig - men det er lidt utroligt at i bliver ved med at vade i det samme gøjemøg. Der findes altså en hel del andre væsentlige ting, som er af lige så stor værdi.
    F.eks. behandlingen af dem som har bygget velfærdssamfundet op - de ældre/pensionisterne. Børnene og de unge som skal føre samfundet videre. Miljøet. Sundhedsektoren. Ja og meget mere.


    Synes vi har vadet nok i den her snak om indvandrer og DF osv. Der er nogen for og nogen imod, that's life. Og vi kommer heller ingen steder ved at kalde den ene eller den anden side - alskens beskidte udtryk - tvært imod. Grøfterne bliver bare dybere i mellem de 2 sider og til ingen verdens nytte.


    Så husk nu at føre en ordentlig tone. Det er vi alle bedst tjent med. TAK !



    Hvis VI synes de er væsentlige - og holder en nogenlunde tone - så er det vel OS der afgører om vi skal/vil diskutere det emne.

  • Har stemt enhedslisten, og det skyldes 2 ting primært:
    1. Siden de første EU afstemninger har vi hørt om at det ikke gik mod et fælles Europa osv. De er nogen af de eneste der stadig er imod. Havde de andre fra starten meldt ud hvad idéen med EU var, så fint, men det gjorde de ikke, derfor stemmer jeg ikke på f.eks. SF eller social demokratiet.
    2. De prøver ikke at sælge sig selv på noget de ikke er (man kan så diskutere om de overhovedet er noget med det sammenrend af forskellige grupperinger)


    Går ikke ind for skattestoppet, da det har resulteret i at det forsøg på at bringe gælden ned inden ældrebyrden slår igennem er ødelagt som følge af det. Samtidig mener jeg ikke at den ekspansive finanspolitik holder i længden, med den stigende dollar kurs sammen med en stigende gæld i USA, er der nød til at komme en reaktion, som bliver dyr for EU og DK, samtidig betyder indlemmelsen af de nye øst lande at vi kommer af med en hel del penge vi ikke for noget for, da de markeder ikke giver os nok igen i forhold til at de var ude for EU. Dette er endnu en grund til at jeg syns EU er noget hat pt. Dette er selvfølgelig altsammen personlige antagelser..

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af teko
    Har stemt enhedslisten, og det skyldes 2 ting primært:
    1. Siden de første EU afstemninger har vi hørt om at det ikke gik mod et fælles Europa osv. De er nogen af de eneste der stadig er imod. Havde de andre fra starten meldt ud hvad idéen med EU var, så fint, men det gjorde de ikke, derfor stemmer jeg ikke på f.eks. SF eller social demokratiet.
    2. De prøver ikke at sælge sig selv på noget de ikke er (man kan så diskutere om de overhovedet er noget med det sammenrend af forskellige grupperinger)


    Går ikke ind for skattestoppet, da det har resulteret i at det forsøg på at bringe gælden ned inden ældrebyrden slår igennem er ødelagt som følge af det. Samtidig mener jeg ikke at den ekspansive finanspolitik holder i længden, med den stigende dollar kurs sammen med en stigende gæld i USA, er der nød til at komme en reaktion, som bliver dyr for EU og DK, samtidig betyder indlemmelsen af de nye øst lande at vi kommer af med en hel del penge vi ikke for noget for, da de markeder ikke giver os nok igen i forhold til at de var ude for EU. Dette er endnu en grund til at jeg syns EU er noget hat pt. Dette er selvfølgelig altsammen personlige antagelser..


    Rart at se lidt afveksling i emnerne om hvilke parti man stemmer på :)


    Dog har jeg svært ved at se ideen i at støtte et parti der er mod EU - IMO så kan man vel ligeså godt prøve at få det bedste ud EU, nu vi er meldt ind, hvad får man ud af at kæmpe imod EU??

  • Man får intet ud af at kæmpe mod EU, men kan heller ikke se hvad jeg får ud af at stemme på nogen der er for EU, så stemmer bare i protest.. Har ikke så meget til overs for politik, da begge fløje bare slynger om sig med løfter, som i sidste ende skader på de ene eller anden måde.. Er lidt et valg mellem pest eller kolera IMO.. Er egentlig ikke imod et fælles EU, da det vil skabe en 3 pol. mellem USA og Kina, men nu har de bare de sidste mange år sagt at det ikke var den vej det gik, så derfor ;) Og så kan jeg altså godt li at være dansk og bruge mønter der hedder krone, er måske lidt konservativ egentligt :crazyeyes:

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Der er da noget galt i EU når eksportstøtten udkonkurrerer landmænd i 3djeverdenslande. Men at melde os ud af EU vil kun skade vores eget landbrug. I en udsendelse om landbrugs og eksportstøttens påvirkning på u-lande blev en af eu-bosserne spurgt om hans holdning til en afvikling af støtten. Hans svar var at han ikke ville svare på usæriøse spørgsmål. :rolleyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bentzin
    Undskyld mig - men det er lidt utroligt at i bliver ved med at vade i det samme gøjemøg. Der findes altså en hel del andre væsentlige ting, som er af lige så stor værdi.
    F.eks. behandlingen af dem som har bygget velfærdssamfundet op - de ældre/pensionisterne. Børnene og de unge som skal føre samfundet videre. Miljøet. Sundhedsektoren. Ja og meget mere.


    Synes vi har vadet nok i den her snak om indvandrer og DF osv. Der er nogen for og nogen imod, that's life. Og vi kommer heller ingen steder ved at kalde den ene eller den anden side - alskens beskidte udtryk - tvært imod. Grøfterne bliver bare dybere i mellem de 2 sider og til ingen verdens nytte.


    Så husk nu at føre en ordentlig tone. Det er vi alle bedst tjent med. TAK !


    Fuldstændig enig. Mener at der efterhånden er sat så stramme krav for indvandringen, at det nu handler om integration, integration og integration.


    Og nu til noget andet:


    Hvordan skal man forholde sig til, at Venstres økonomiske grundlag/planer bygger på, at der skal komme 60.000 flere i arbejde inden for de næste par år? Det lyder som utopi for mig, specielt hvis man kigger på arbejdssituationen i øjeblikket. Regeringen er 50.000 nye arbejdspladser fra at opfylde deres løfter fra sidste valg... Og nu er de økonomiske vismænd på banen og skyder Venstres økonomiske planer ned og kalder dem urealistiske...
    http://www.dr.dk/nyheder/Folke…le.jhtml?articleID=229515


  • Ja der er noget der halter i V's politik - de lover en masse og holder kun noget af det. Resten hører vi så ikke mere om.


    Forresten MadsJ så er din signatur for bred (max 650 pixel)

  • Tror jeg stemmer dansk folkeparti, da jeg ka li det de gør MHT: udlændingepolitik!


    Jeg har generlelt ikk noget imod udlændinge, sålænge de prøver at indrette sig efter danmarks regler, prøver at snakke dansk, har arbejde/går i skole og ikke laver kriminalitet! Men dem som kommer her, laver ballade og tror de ejer verden, har jeg ikk en skid for!


    Har ikk personligt haft meget besvær med udlændinge, men min bror har haft en del, hvorefter jeg så har arvet lidt hasn meninger og forståelser!