Mozilla Firefox !

• Lige skiftet gamle IE ud med Mozzilas Firefox!

Det virker til at køre en anelse hurtigere og pop up stopperen er der ikke meget der slår, men jeg har nogle punkter hvor jeg syntes det kommer til kort...

- Ka det passe at når man skal downloade en fil fra en side, har man en mappe hvor alle disse ryger ned i ? Har man ikke mulighed for at lave det om så man kan vælge distination som i IE ?

- Er der sider den ikke kan vise som IE kan ?

- En sidste ting jeg lige så, nu hvor jeg er igang med at skrive denne thread er at "markøren der indikere hvor man skriver i en tekst" efter min mening dækker lidt for meget af bogstaverne.. det vil sige når jeg skriver ll ka jeg ikke se det ene l da den er dækket af markøren...

Hvad findes der eller af Internet explorere? nogen bedre end andre?

Oprindeligt indlæg af steven
    - Er der sider den ikke kan vise som IE kan ?

Ja, men det er fordi dem der har lavet siderne er nogle idioter. :)

Der er også ting som ikke virker i IE som virker i Firefox.

- En sidste ting jeg lige så, nu hvor jeg er igang med at skrive denne thread er at "markøren der indikere hvor man skriver i en tekst" efter min mening dækker lidt for meget af bogstaverne.. det vil sige når jeg skriver ll ka jeg ikke se det ene l da den er dækket af markøren...

Luksus problem, du vender dig hurtigt til det.

Hvad findes der eller af Internet explorere? nogen bedre end andre?

Har der lige været en tråd om.

Oprindeligt indlæg af Zlinky
    Ja, men det er fordi dem der har lavet siderne er nogle idioter. :)

*LOL* ... Nok nærmere "firefox" der ikke har gjort deres browser så kombatibel som den burde være ... ;) ... Nu er firefox-brugere jo et meget lille mindretal i forhold til hvad resten af verden bruger af browsere, så at forlange at verden skal rette sig efter firefox mv. er lidt storhedsvanvid .. ;)

Oprindeligt indlæg af Zlinky
    Der er også ting som ikke virker i IE som virker i Firefox.

.. Så som hvad ? ... Hvis der er det, så er det jo skaberne af den pågældende side som er intet mindre end WACK .... Da han har skabt en skide som langt det meste af verden så ikke kan se ordenligt ... :crazyeyes:

• Du har en Pointe ;)

Er nu heller ikke så imponeret igen.

Syntes det har nogle skyndheds problemer som jeg ikke har oplevet i Ie.. Prøv at tjekke http://www.gamespot.com/pc/ Ikke lige just kønt med FireFox...

Fordelen ser jeg i Pop up stopperen! Den tager virkeligt alt, så fremt jeg har set!

Er nok en smags sag hvad man er tilhænger af.. Ka se fordele i begge dele, men tror jeg holder mig til IE, til FireFox har de sidste detaljer på plads.

• Hvis nu lavede tingene efter de standarder som der er lavet, så burde det virke over alt. Dog har jeg erfaret at Internet Explorer ikke kan fatte simpel xhtml. :) Firefox kan der i mod, og hvis folk bare fulgte de standarder som der er, der er jo en grund til at de er, så ville det også fungere i alle ordentlige browsere. Lige for at afslutte, så er det mindste delen af alle sider der efterhånden ikke virker i Firefox.

Syntes det har nogle skyndheds problemer som jeg ikke har oplevet i Ie.. Prøv at tjekke http://www.gamespot.com/pc/ Ikke lige just kønt med FireFox...

Den er ens i Firefox og Internet Explorer her, såååå.

Lige til at afslutte med:

Firefox sikrer rimelig godt mod spyware og adware i forhold til Internet Explorer.

Fordelen ser jeg i Pop up stopperen! Den tager virkeligt alt, så fremt jeg har set!

En anden funktion ved Firefox som jeg synes er helt fantastik er "tabbed browsing" der gør at man slipper for en milliard åbne vinduer i taskbaren.

Dertil kan jeg godt lide det meget simple design i Firefox.

Som et sidste plus er Firefox generelt mere sikker at bruge end IE, siden de fleste exploit er rettet mod en fejl i IE.

• Well, jeg synes også tabbed browsing (ctr-t) er alt for nice, og så synes jeg også en hel del bedre om download manageren. Jeg bruger aldrig IE længere, da stortset alt virker med FF anyways. Men som sagt så er det en smags sag, men jeg kan dog ikke lige hitte på nogle ulemper ved FF andet end folk der ikke kan finde ud af at følge WC3 standarderne... X(

AMD 64 3500+ & ASUS A8V Deluxe Wi-Fi
    4*512 DDR Corsair Value Kit PC3200 & Antec Super Lanboy
    Maxtor Diamondmax 10 300gb Sata & Seagate Barracuda 120gb
    DELL 2005FPW

POV GeForce 6800GT & Audigy 2 ZS

• i starten kørte jeg lidt 50/50
    er skiftet til firefox 100% da jeg begndte at installere alle de smarte plugins ;)
    Adblock ville jeg ikke kunne leve uden nu, man kan simpelthen fjerne alle bannere og adboxes fra alle sider. det er intet mindre end genialt.
    Det eneste der ikke virker her og samtidig irriterer mig er min netbank - er stadig nødt til at bruge IE med nordea.
    Min fætter er den eneste af 5 firefox-bruger i klassen der kan bruge det fra firefox - jeg fatter ikke hvordan, vi har samme bank :roller:

Oprindeligt indlæg af SlackeR
    Adblock ville jeg ikke kunne leve uden nu, man kan simpelthen fjerne alle bannere og adboxes fra alle sider. det er intet mindre end genialt.

Link? :T

Er der andre plugins du lige vil anbefale nu du er igang?

• Holder mig også helt klart til firefox, men bruger dog IE engang imellem under udvikling til at teste iframes og lidt andet, hvor Firefox halter lidt efter.

Men ellers er der simpelthen så mange fede funktioner i firefox som jeg ikke ville kunne undvære, som f.eks. tabs, dl manager og især pop-up blockeren.

Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    *LOL* ... Nok nærmere "firefox" der ikke har gjort deres browser så kombatibel som den burde være ... ;) ... Nu er firefox-brugere jo et meget lille mindretal i forhold til hvad resten af verden bruger af browsere, så at forlange at verden skal rette sig efter firefox mv. er lidt storhedsvanvid .. ;)

Det er ikke storhedsvanvid at forvente, at en side overholder gældende standarder. Sider, der gør det, vil i langt de fleste tilfælde virke fint, uanset om man bruger IE, Firefox, Opera eller andre nyere browsere.

Problemet er, at mange mennesker i stedet bare kaster noget tilfældig html sammen og retter lidt på det, indtil det ser rigtigt ud i den version af IE, som de kører - uden at det af den grund er blevet fejlfrit. Spørger man dem, vil de påstå, at de "programmerer efter Microsoft-standarden".

• Så i må ikke være efter Grill bare fordi han kommenterede noget om html standarder han ikke havede sat sig ind i ;)

Oprindeligt indlæg af GrillRotten

Problemet er ikke større end man kan hente Udvidelse moduler/Extensions

Oprindeligt indlæg af WeedStream
    Så i må ikke være efter Grill bare fordi han kommenterede noget om html standarder han ikke havede sat sig ind i ;)

Måske kunne du lukke røven og lade være med at udtale dig om noget du ikke ved en skid om. ;)

og joh, jeg kunne godt starte en nytteløs diskution om hvem "skurken" er, men holder mig nu bare til det fakta at firefox ikke er så god som den kunne være. Hvis du vil give MS skylden for det, så held og lykke ... ;)

Oprindeligt indlæg af SlackeR
    i starten kørte jeg lidt 50/50
    er skiftet til firefox 100% da jeg begndte at installere alle de smarte plugins ;)
    Det eneste der ikke virker her og samtidig irriterer mig er min netbank - er stadig nødt til at bruge IE med nordea.
    Min fætter er den eneste af 5 firefox-bruger i klassen der kan bruge det fra firefox - jeg fatter ikke hvordan, vi har samme bank :roller:

Altså Nordea virker da også ganske fint hos mig?! Du bruger vel den nyeste SUN Java og ikke de andre java pakker man kan hente? Og desuden er der også en del sikkerheds indstillinger i FF man kan rette lidt til hvis det stadig ikke hjælper.

AMD 64 3500+ & ASUS A8V Deluxe Wi-Fi
    4*512 DDR Corsair Value Kit PC3200 & Antec Super Lanboy
    Maxtor Diamondmax 10 300gb Sata & Seagate Barracuda 120gb
    DELL 2005FPW

POV GeForce 6800GT & Audigy 2 ZS

Oprindeligt indlæg af Hytzon

Altså Nordea virker da også ganske fint hos mig?! Du bruger vel den nyeste SUN Java og ikke de andre java pakker man kan hente? Og desuden er der også en del sikkerheds indstillinger i FF man kan rette lidt til hvis det stadig ikke hjælper.

ja jeg bruger sun. ved ikke helt om det er topnyeste version, har ikke set SÅ meget på det.
    adblock kan hentes på:
    http://adblock.mozdev.org

• Har nu også prøvet at skifte til Firefox, og tror nemt jeg kan vende mig til at bruge det :).

Dog synes jeg allerede det giver lidt problemer, tweak.dk siden ser ikke helt normal ud. Kan det have noget at gøre med jeg ikke har hentet Flash Plugin? (Macromedias side er nede).

Oprindeligt indlæg af AtoM!C
    Har nu også prøvet at skifte til Firefox, og tror nemt jeg kan vende mig til at bruge det :).

Dog synes jeg allerede det giver lidt problemer, tweak.dk siden ser ikke helt normal ud. Kan det have noget at gøre med jeg ikke har hentet Flash Plugin? (Macromedias side er nede).

Nope - sådan ser det bare ud i Firefox ;)