Indlæg af steven

    Ja, ved nærmere overvejelse smider jeg nok bare et par ekstra diske i min nye PC og deler derfra. Så må jeg lige invistere WD TV HD boks og beholde mit webhotel hos Servage.net, hvor jeg iøvrigt har ubegrænset disk plads, som jeg kan udnytte til backup. Skal så bare have fundet et godt backup program til FTP.
    Tak for hjælpen! :9xo

    Hej Tweaks!


    Jeg har købt ny PC, og tænkte at den gamle måske fortsat kunne gøre lidt gavn som hjemmeserver. Jeg vil derfor høre, om I har nogle gode ideer til dets rolle på netværket.


    Specs:
    | ASUS P5Q DELUXE | (2x Nics)
    | Core 2 Duo E6750 |
    | Corsair XMS2 4GB |
    | Antec SOLO |
    | Corsair HX520W |
    | 2x Samsung SpinPoint 320 GB |
    | 2x Seagate Barracuda 500 GB |


    Ideer:
    - Central storrage
    - Mediecenter
    - Backup


    Spørgsmål:
    # RAID valg
    - Jeg har ikke noget imod at købe nogle ordentlige diske til systemet, her tænker jeg måske en 3-4 stk Seagate Barracuda 2TB diske, men en dedikeret hardware RAID controller koster jo spidsen af en jetjager, så den ville jeg helst undgå hvis det er muligt. Er det pengene værd efter jeres mening til dette setup og i så fald, hvilken model?
    - Hvis vi holder os til Bundkortets software Intel Matrix RAID, bør jeg så gå Raid 5 eller 10, og med hvor mange diske?


    # Tilgang
    - Eftersom jeg har en statisk IP osv, tænker jeg at man kunne hoste en hjemmeside, hvor jeg ville kunne tilgå alle mine filer og måske endda streame musik/video på farten, fra mobil eller andre enheder på internettet, uden brug af 3edie parts FTP programmer eller lignende. Det er noget jeg skal have undersøgt nærmere, da jeg er megeti tvivl om hvordan man sikrer forbindelsen tilstrækkeligt. Mener I at dette kan lade sig gøre?


    # Forslag
    - Har I andre gode ideer til en sådan server?


    På forhånd tak!

    Måtte lige åbne tråden igen for at høre.


    Vil jeg kunne få samme kvalitet ud af et AV capture device som fx Dazzle DVD Recorder AV-Kort istedet for et internt PCI kort?


    Jeg har læst at den Pinnacle software som følger med dette product er lidt tamt, men er det så muligt at hente evt. et bedre freeware program til at capture og lagre filmen med?

    Nu overvejer jeg også dette Panasonic Lumix DMC-LX3 selvom det benytter quicktime video format :(


    Men eftersom kameraet hovedsageligt er til udendørs brug med store motiver, ville det være rart med ordentlig vidvinkels kvalitet... Prisen er selvf også derefter, så nu skal jeg høre om dette er et fornuftigt valg, eller om der er bedre forslag der dog stadig er forholdsvise compacte?

    Ok, den vil jeg lige overveje.


    Jeg undrer mig dog lidt over de bedømmerlser som er givet på dpreview.com...


    Nogle af canons modeller "som fx Digital IXUS 80" bliver rost til skyerne for dets billed kvalitet imens fx det 870is som du næver, får en lidt hårde omtale mht skarpheden...


    Skyldes dette at der er stor forskel på om det er vidvinkels optic og derfor ikke kan lave helt samme billedkvalitet?

    Hvilken af dem skal man vælge?


    Hvor ligger den store forskel mellem fx et: Canon Digital IXUS 80 IS til 1k og et: Canon Digital IXUS 980 IS til 2.2k ud over megapixels ???



    Er der forskel på vidvinkels kvaliteten på disse?


    Grunden til at det må blive imellem en af Canon's modeller, er at video formatet er AVI og billed kvaliteten skulle være godt i forhold til andre compacte modeller...


    Så spørgsmålet er, hvilken af deres mange modeller det så lige skal være?

    De gamle er på udkig efter et digitalt Videokamera og spurgte mig om hvilket de skulle vælge, men jeg har absolut ingen erfaring på området.


    De havde fundet lidt forskellige i diverse Bilka, Føtex, Fona og Expert blade til omkring 2500 kr som er max prisen de vil give...


    Jeg er kommet frem til at det SKAL være et miniDV kamera. Så spørgsmålet er bare hvad man skal gå efter i denne prisklasse?


    Hvis man skal sammenligne med et af de billigste som fx: Sony Handycam DCR HC51 til 1.400kr


    Hvor meget bedre kan det så blive for 2.500kr? :))

    Jeg vil have taget backup af de gamle VHS bånd som jeg har til at ligge, og tænkte først på at købe en dvd brænder, men vil nu hellere have det hele direkte over på PCen.


    Jeg sider med følgende grafikkort:
    http://www.edbpriser.dk/Produc….asp?ID=253129&Specs=true


    Hvor disse 2 kabler fulgte med:
    [Blocked Image: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41XRB1X7BQL._SL500_AA280_.jpg] og[Blocked Image: http://i17.ebayimg.com/02/i/000/9d/60/2aad_2.JPG]


    Vil det med disse være muligt at udføre ovenstående ønske, eller skal jeg have invisteret i et Video Capture Device som fx: http://www.geniatech.com/pa/img/handycap.gif

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick
    Det er fordi du (eller iTunes) har konverteret din musik. Når du køber hos iTunes kommer musikken i Apples eget format og det mener jeg ikke du kan lave om på, da det er beskyttet.
    Hvis du vil have din musik som MP-3 skal du bare hive det hele over i iTunes. Det er hvad jeg har gjort.


    ah selvfølgelig... Takker!
    "Coppy files to iTunes Musik library when adding to library" var slået til... :boxing:

    Så fik jeg en "iPod Shuffle" i Julegave og tænkte at jeg nu ville have lidt styr på musik samlingen vha. iTunes...


    Jeg installerede og lod den samle alt mit musik i dets library. Men hva ser jeg, den har gemt det hele i "AAC 128kbps" format, hmmm... Jeg har altid foretrukket at have mit musik i "mp3 192kbps" da det nu engang er understøttet af alle mine afspillere.


    Er det muligt at få iTunes til at gemme musikken i .mp3 format istedet for AAC ?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Simonthk
    vi købte det 4 kammerater og det er skide sjovt. Nu har vi dog gennemført men det er planlagt at vi skal gennemføre på sværeste niveau til en gamenight en dag :dance:


    Da vi havde gennemført i går blev jeg helt trist :D jeg ville skyde flere zombier.


    Ja, det var sku god gas! "Vi må lige have arrangeret Lan ”ikke sikkert at alle kender udtrykket Gamenight endnu” her i juleferien, så vi kan gennemføre det på expert! :D


    Valve er i fuld gang med at udvikle SDK'en til spillet "som gerne skulle udkomme inden for nærmeste fremtid". En hurtig søgning på google viser at der er rigtig mange kreative hjerner, som bare venter på at få denne imellem hænderne, så vi alle kan få vores "Zombie killing" instinkter styret i alle tænkelige miljøer.
    -> Jeg så bl.a. ideer om Store Indkøbs centre, Tivoli, Krydstogts Skibe, eller områder som Arizona's ørken og Las Vegas. Mange af ideerne kommer selvfølgelig også fra diverse film, som modderne vil efterligne så nøjagtigt som muligt.


    Man vil igennem SDK'en få alle de samme muligheder, som valve havde da de lavede de uværende 4 Campaigns.
    -> Tror da også lige jeg vil lege lidt med den, og se om mine kreative evner rækker langt nok til at lave et helt map. :roller: riiiigt


    Hvis jeg lige skal holde mig til Azyle’s topic, så kan jeg da også kun tilslutte mig gruppen, som er meget tilfreds med spillet!
    -> Spillet kommer for alvor til sin ret når man har 3 kammerater at gennemføre det sammen med. Jeg har savnet et godt Coop spil og jeg mindes ikke et FPS der gør det så godt som L4D. Det kræver virkeligt at man arbejder sammen som et hold ”i hvert fald på Advanced/Expert” og man kommer altså ikke langt ved at gå Rambo eller kkk i ryggen på den sorte medspiller ”da man blot ender som hunter føde eller være” ikk’os’da Simon! :)

    Før jeg smider 300kr efter det her spil, vil jeg lige høre hvordan multiplayer delen fungere...


    Man skal registreres til noget Windows live. Hvad vil det sige, er dette et steam lignene system hvor man kan se servere osv?


    Er det muligt selv at hoste en server og vælge de indstillinger som man nu ønsker?


    Fungere altså ikke over Lan?


    Hvad er jeres oplevelse af multiplayer delen, noget der fungere / ikke fungere?