3G - Andre i nød?

• Goddag tweakere.. :)

Der er sikkert nogle af jer, som overvejer at købe, eller allerede har købt 3G-telefoner, og derfor vil jeg gerne starte en lille debat, om hvordan 3G er.. ;)
    Denne lille debat vil jeg starte med at fortælle mit lille 3G eventyr:

For snart 2 år siden besluttede jeg at prøve 3.. :).. Det så jo helt fantastisk ud, og jeg gik derfor ud og gav 999 kr. for en NEC E616..
    Jeg fik den hjem, og den var lige så fantastisk som reklamerne sagde.. Indtil den begyndte at holde op med at fungere ordentligt - Efter ca. ½ uge..
    Når folk ringede til mig, blev de bare stillet om til telefonsvarer, selvom min telefon var tændt..
    Min telefon begyndte også at slukke pludseligt uden anledning.. Desuden kunne der gå timer inden jeg modtog beskeder..
    Dette var jeg lidt træt af, men jeg nåede aldrig at gøre noget ved det;

En aften havde jeg været nede ved en sø at bade med nogle venner.. Det var blevet mørkt og vi skulle allesammen hjem.. Men min telefon manglede..
    Det gjorde ikke noget, for vi kunne bare ringe til den... ;) Desværre havde den auto-slukket sig selv pga. en af softwarefejlene... Den kunne derfor ikke findes igen..

Så gik der ½ måned, også udkom den nye LG-telefon.. Den var FANTASTISK... Jeg besluttede mig derfor til, at sådan en ville jeg have..
    Jeg gik derfor ind og spurgte, om jeg ikke kunne købe denne telefon og overføre mit gamle abbonoment til den.. Dette var på ingen måde muligt..
    Så jeg blev nødt til at betale 2*Boom + Guldpakke (i alt 300 kr. pr. måned), hvis jeg ville have LGeren..
    Det var jeg meget træt af, men jeg valgte alligevel at købe LG-telefonen til den klassiske sum af 999 kr....

Den nye LG-telefon var meget lækker, bortset fra antennen.. Den lå godt i hånden, og man kunne se, at 3 havde rettet nogle skønhedsfejl siden NEC E616.. Så det var jo lækkert..
    Med det samme prøvede jeg at tilslutte telefonen til min elskede compuer.. Jeg læste manual igennem (noget jeg ellers ALDRIG gør) 5 gange, da jeg ikke kunne finde ud af, at få det til at virke..
    Det hjalp ikke, og jeg droppede derfor at tilslutte min telefon computeren; Det virkede som om, at telefonen var defekt, for det var TOTOALT umuligt at få noget som helst til at virke...

Men pyt.. Jeg kunne jo bare downloade fra 3G-nettet, så jeg overlevede at telefonen ikke kunne tilslutes min computer..
    Da der var gået omtrent ½ uge, begyndte de samme fejl som ved NED E616; Jeg kunne ikke modtage opkald, jeg modtog først SMS-beskeder timer efter at de var blevet sendt.. Den slukkede dog ikke automatisk, og det var jo meget godt..
    I stedet var den fastbesluttet på, at halvdelen af tiden - ligegyldig hvor jeg befandt mig - var der INGEN forbindelse.. Hverken 2- eller 3G...
    Det resulterede i, at jeg kunne stå midt på nytorv i Aalborg og ikke være i stand til at foretage et simpelt telefonopkald...
    Det var MEGET belasende..

Jeg havde næsten besluttet mig for at henvende mig i Fona, hvor telefonen var købt, da den pludselig ikke ville tænde ordentligt; Det kom lys i displayet, men det ville ikke lde mig indtaste PIN-kode eller noget..
    Nå, det var jo fint; Nu kunne Fona ihvertfald ikke afvise min totalt defekte telefon, og det gjorde de heller ikke.. Den kom til reparation med det samme..
    Og der blev den de næste 3½ uge, mens jeg var uden telefon.. Det var rigtig irritterende..
    Men så fik jeg telefonen tilbage. Og den virkede glimrende :D.. I ca. 2 dage.. Så begyndte den på det samme IGEN...

Jeg vidste ikke om jeg skulle gå ind med den, da alle fejlene var periodiske; De er der kun nogle gang.. Og de ville garanteret ikke være der, når jeg snakkede med Fona-manden..
    Men så skete det igen; Telefonen fuckede FULDSTÆNDIG op.. Hele menu-systemet var kraket; Den havde byttet rundt på alt! Det hvor der skulle stå indbakke, kunne den finde på at skriive opkaldsinfo eller CH57xxF... Og sådan var det hele vejen igennem; Det var fuldstændig umuligt at finde rundt i...
    Jeg gik derfor ind med den.. Denne gang KRÆVEDE jeg en lånetelefon - Og det fik jeg! :D.. Godt nok en gammel NEC E313, men en telefon var det da..
    Jeg var næsten gået ud af butikken med min nye lånetelefon, men da gik den også i krak..

Så måtte jeg over til Fona-manden, som febrilsk forsøgte at få min låne-telefon til at holde op med at fryse 5 sek. efter, at den var blevet tændt.. Det lykkedes ikke, selvom han prøvede mange gange..
    Derfor gik han ud og hentede en anden lånetelfon, også en NEC E313..
    Denne fik jeg så udleveret, og den virkede nogenlunde; Den havde de klassiske periodiske fejl som de andre 3-telefoner også havde haft.. Men jeg overlevede; Jeg skulle ikke have telfonen længe, for min LG-telefon skulle bar have nyt software, også ville ALLE problemer være løst, lovede Fona-manden...
    Efter ca. 1½ uge kom min telefon tilbage! Det var vidunderligt: Nu skulle jeg endelig have en velfungerende telefon!!

Jeg gik glad ind og hentede den..
    Det 2 dage siden jeg hentede den.. Og den er lige så dårlig som den plejer; Her i aften havde jeg lyst til at sende en besked.. Denne afsendte jeg kl. 23:32.. Eller prøvede at afsende..
    Der kom nemlig sendefejl... Så jeg prøvede bare igen.. Og igen.. Og igen... Men da jeg havde trykket i 40 minutter opgav jeg.. Og skrev i stedet dette indlæg i proest mod, at 3-kunder får udleveret ikke-færdig-udviklede produkter.. :(
    Jeg skal nok ind med den igen.. Men kan næsten ikke få taget mig sammen til det.. :( ..

Nogle der har oplevet noget lignende, eller har nogen kommenarer.. :)

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

Rettet en gang, sidst af Dare_Devil ().

• Fy for pokker.. det lyder sgu ikke rart :(
    Nu kender jeg ikke noget til 3-telefoner.. men har 3 lagt noget software i den? Eller er det bare som en af de std telefoner man køber i butikkerne?

Oprindeligt indlæg af Falsk
    Fy for pokker.. det lyder sgu ikke rart :(
    Nu kender jeg ikke noget til 3-telefoner.. men har 3 lagt noget software i den? Eller er det bare som en af de std telefoner man køber i butikkerne?

Det er nogle telefoner producere for 3 af forskellige firmaer (NEC, LG, Sony-Eriksen mf.)..
    Softwaren er vist 3s egen, og de siger selv at det udelukkende er software problemer..

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

• Jeg har selv en LG´ér som jeg købte for et par måneder siden..... og det gjorde ca.5 af mine venner også..
    i starten lød det fedt med video opkald, da det også var gratis at ringe mellem 3-abonnementer.. men da den så gik i stykker efter en uge, tænkte jeg bare at det var tilfældigt, , men da samtlig af mine venner LG´er gik i stykker kort tid efter hinanden?... vidste jeg at der var noget galt..udover det gik en måned før jeg fik min tilbage.! som ikk er acceptabelt :rolleyes: .. da jeg var nede for at hente min, åbnede ekspidienten en skuffe FULD! af reparede LG´er, man skulle tro at hele byen har sendt deres 3-mobil ind til reperation :roller: ..hmm!....
    min konklusion er så at , 3 konceptet er go nok, men 3-mobiler sutter kogler!.. og derfor fraråder jeg alle i at købe en 3-mobil før de er færdig udviklede!!!...

:lame:

• Soltek..."Somethin?
    • Intel P4 2.5 GhZ @ 2.52 Ghz
    • Sapphire Radeon 9700 128mb @ 310/340
    • 640mb DDR- PC2700
    • Samsung 120 - GB
    • NEC- DVD brænder 52x

Rettet en gang, sidst af Nur™ ().

• Det var satme nogle triste historier...

Jeg har mange kolegaer, som også har en 3 telefon, og der har jeg også hørt hist og pist at de ikke fungere ordentligt - det er jo ikke uden grund man arbejder i personale kantinen :D

Jeg er i hvert fald glad for at jeg ikke købte en 3 telefon da jeg var ude og kigge efter ny telefon for et stykke tid siden ;)

Men pøj pøj Dare_Devil...

Forresten, når der går under 3 uger inden produktet går i stykker, har man så ikek krav på en ny med det samme?

• Skal aldrig eje en 3 mobil før deres telefoner er blevet færdig udviklet sammen med deres net og telefonerne er blevet mindre..

Min fætter har lige fået en i julegave, og jeg sad også og brokkede mig rigtig grundigt, for det holder jo ik nogen steder henne..

• den eneste 3 telefon der skulle være værd at kaste penge efter,er den lille LG

har en veninde der sælger dem,så hun kender lidt til det

Intel Q6600@3600
    Asus P5K
    4 GB Corsair XMS2 PC-6400
    XFX HD5850
    Samsung T220
    Corsair HX 620W

Oprindeligt indlæg af Psykozen
    den eneste 3 telefon der skulle være værd at kaste penge efter,er den lille LG

har en veninde der sælger dem,så hun kender lidt til det

Hehe.. Det er den LG, som jeg har.. :P

Oprindeligt indlæg af shahid_2dk
    Jeg har haft alle de lorte problemer med min nec 616, men så gik jeg ind og fik opdateret software, og nu er den næsten fejlfri

Det gjorde jeg også.. Men det hjælper ikke på min telefon :boxed: ...

Oprindeligt indlæg af Bit Phreak
    tja alle dem jeg kender med 3 mobiler er i hvert fald heller ikke begejstret for dem. det er stort set de samme symptomer de har

også her ... :boxed:

Kunne altid selv finde på at købe sådan en "3-telefon" ... Delvis på grund af alle de fejl som de har haft hist og her ... En anden grund er at UMTS-nettet fra HI3G´s side ikke er lige så godt udbygget som de godt vil have folk til at tro. Men ja, det kommer delvist med tiden. Indtil da er de jo nok glade for at de kan lege sig ind på et GSM-netværk så deres telefoner overhovedet kan ringe ... Når de altså virker ... :))

Selv hvis min Nokia 6230 kunne bruges til video-telefoni så kan jeg sgu ikke se det "smarte" i det og ville ikke bruge det ... Hvis jeg ville se på folk, så ville jeg SE folk ... :)) ...

• Jeg har en 3g telefon altså lg u8120

Hmm og den slukker også bare nogen gange uden nogen som helst grund så skal jeg til at pille batteri ud også ind med den igen så virker den fint :baby:

Tit er deres 3stuff nede
    Jeg kan ik komme ind og læse nyheder osv.
    Så når man skal til at bruge GPRS er den også død :rolleyes:

Selvom det er en stor telefon kan den mange gange ik forbinde til 3 netværket :lame:

Men udover det så er alt ok :T

• Har I ikke set "Kontant" ? ;)

De lavede tests på telefonerne og alt muligt, og konklusionen var at det var noget forbandet #/&¤#%("¤.

Det er fordi 3's netværk ikke er færdig bygget, der er ikke signal over hele landet, så det er derfor du/i har fået SMS'er senere, og at de blev omstillet til tlf. svarer, det er pga. at 3's Netværk sutter af H til.
    Kender også et par med 3 mobil (LG) de er mega seje fordi de har MP3 og kamera og godt billede og det hele og er meget billige, men det er ikke kvalitet desværre....

Oprindeligt indlæg af WinXioN
    Har I ikke set "Kontant" ? ;)

De lavede tests på telefonerne og alt muligt, og konklusionen var at det var noget forbandet #/&¤#%("¤.

Det er fordi 3's netværk ikke er færdig bygget, der er ikke signal over hele landet, så det er derfor du/i har fået SMS'er senere, og at de blev omstillet til tlf. svarer, det er pga. at 3's Netværk sutter af H til.
    Kender også et par med 3 mobil (LG) de er mega seje fordi de har MP3 og kamera og godt billede og det hele og er meget billige, men det er ikke kvalitet desværre....

Jep så det også :) 3 kom på en 3 plads af alle de produkter og forhandlere de have været igennem hele året :P
    Og Merlin på 2 pladsen og Viasat på 1 pladsen :]

Oprindeligt indlæg af ZeroKill3r
    Holda fast noget af nogle skodmobiler må man sige.. Rimelig trist oplevelse! ... Kan kun råde dig til at købe en Nokia 6600 . Drømmetelefon :)

Nej 6230 :P ;)

Jeg hørte også lige på arbejdet i dag at der var kommet en kunde ind og klaget over at det lød som det var en båndoptager der blev snakket i når han snakkede i den. Ved dog ikke hvad der var ment med det, men kan forestille mig at det var noget med en masse skratten.

3 - go home ;)

Oprindeligt indlæg af shahid_2dk
    Jeg har haft alle de lorte problemer med min nec 616, men så gik jeg ind og fik opdateret software, og nu er den næsten fejlfri

Enig enig :D

Eneste "problem" jeg har nu er at når jeg har 780 beskeder i indbakken, så fortæller den mig at der ikke kan være flere :-p
    Og så er min mikrofon smadret, men det nok min egen skyld .oO( desværre :-s )

EDIT: Glæder mig til at se hvordan Nokia's 6630 fungere :D Regner med at købe den MEGET snart :D