Antipiratgruppen?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Ja, det er sur røv at få en bøde på 100.000 kr, men den er jo velfortjent & selvfortjent så kan ikke se hvorfor folk tuder over det.


    Hvis du i stedet for at se det så firkantet som rigtigt og forkert, men tog alt det jeg har sagt med i betragtning, så ville du muligvis forstå hvorfor folk brokkede sig over at få bøder udstedt på 100.000 kr.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Grillrotten
    Kan godt høre du ikke er så gammel ...


    Det behøves vidst slet ikke kommenteres.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillrottenHvis han ikke bliver til noget fordi han har 100.000 i gæld, så ville han sgu nok ikke blive til noget alligevel for 100.000 er sgu ikke det man kalder en "stor gæld" ... For voksne folk der altså har et arbejde og ved hvordan livets relaliteter er ...


    At blive til noget er nødvendigvis ikke Bill Gates, og 100.000 kr. er mange penge for de fleste mennesker, og fortæl mig ikke at det ikke også er det for dig.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Hvis du i stedet for at se det så firkantet som rigtigt og forkert, men tog alt det jeg har sagt med i betragtning, så ville du muligvis forstå hvorfor folk brokkede sig over at få bøder udstedt på 100.000 kr.


    Hvorfor skulle jeg lade være med at se på det som rigtigt og forkert ? .. Er jo sådan det er. Ja, APG er spooky og gør det jo ikke lige på den "fedeste" måde ... Men ændre jo ikke på at hvis folk sidder med en bøde, så er de jo selv ude om det. Hvis det er en bøde de SKAL betale, ja så er det jo fordi der er en dommer der har sagt det ...


    Hvis man indgår forlig uden at kontakte en advokat, så er man sgu dummere end snot ... Folk der ikke kan tænke lidt bliver røvrendt ... Sådan er livet ...


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Det behøves vidst slet ikke kommenteres.


    Næ, kan det jo ikke rigtigt.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    At blive til noget er nødvendigvis ikke Bill Gates, og 100.000 kr. er mange penge for de fleste mennesker, og fortæl mig ikke at det ikke også er det for dig.


    Tja, har selv gæld i den størelsesorden ... og kender mange på cirka min alder der har en højere gæld. Det har nu ikke forhindret noget ... Gæld er stort set ikke noget man kan undgå her i livet. Men man kan jo undgå at bryde loven mere end "højest" nødvendigt så man ikke risikere at ens samlede gæld bliver forhøjet med "dumme-gæld" ... :))


    Hvis man hyler over at man ender i en gæld som man selv er ude om, så er man ikke andet end en hykler !!! ... Gælder også hvis man bruger det som en undskyldning for at det skulle holde en tilbage ... Så skulle man tage at få sig lidt stolthed og rygrad ...


    Har som sagt selv en gæld som TONSVIS af andre folk, men har da ikke forhindret mig i at tage en håndfuld uddannelser ...


    Det der klynkeri kommer man sgu ingen vejne med ...


    ... og med hensyn til APG ... Ja, hvis dine venner sprang ud fra en bro, ville du så også gøre det ? ... Måske skulle man lige tænke lidt på hvad man selv laver før man kritiserer andre ... ;)

  • Fordi at folk, som kæmper for at få fildeling lovliggjort, eller finde alternativer til den måde, som det hele kører på i dag prøver at finde en mellemvej, som tilfredsstiller alle. Det er præcis den firkantede tankegang, som skaber folk som APG, fordi de ikke kan se længere end deres egen ølmave.


    Ja, jeg kan da godt give dig ret i, at det er for stupid at indgå forlig med APG, specielt uden retslig rådgivning, og hvad så?


    Og på mig virker det ikke som om, at folk der sidder med bøderne tuder, men i stedet kæmper for, at få ændret dommen.


    Kritiserer andre?

  • Fornuftigt argumenteret Grill. 8) - Folk der piver over at de el. andre bli'r straffet, for noget de godt ved er ulovligt.
    Tja - det si'r vist sig selv - enten er de bare snot dumme eller de fatter bare ikke en disse af hvordan tingene hænger sammen.
    Og ja APG er noget underligt noget og gør tingene på en underlig facon. Men det hjælper jo ikke ligefrem på det problem, at opfordre til endnu flere ulovligheder. :crazyeyes:


    Mine råd: Stop med downloade ulovlige ting og køb nogen "kiks" hvis i har kvajet jer. Sværere er det ikke.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bentzin
    Fornuftigt argumenteret Grill. 8) - Folk der piver over at de el. andre bli'r straffet, for noget de godt ved er ulovligt.
    Tja - det si'r vist sig selv - enten er de bare snot dumme eller de fatter bare ikke en disse af hvordan tingene hænger sammen.
    Og ja APG er noget underligt noget og gør tingene på en underlig facon. Men det hjælper jo ikke ligefrem på det problem, at opfordre til endnu flere ulovligheder. :crazyeyes:


    Mine råd: Stop med downloade ulovlige ting og køb nogen "kiks" hvis i har kvajet jer. Sværere er det ikke.


    Så for dig, som endnu ikke har fattet det jeg prøver at sige, så er det ikke kun opfordring til at fortsætte med at gøre ulovligheder, men at gøre en indsats for, at lovgivningen bliver ændret i forhold til virkeligheden, for det er den da i aller højeste grad ikke i dag. Problemet er muligvis, at det er nogen snæversynede gamle nisser, som sidder på de poster, hvor tingene bliver kørt igennem, eller fordi placebranchen bare ikke har brains nok til at komme på noget bedre end APG, eller måske bare en blanding.

  • Knalder de mig, betaler jeg ikke.


    De prøver jo bare at efterligne Røde Kors....


    Vi betaler men pengene kommer ikke frem til Dem der har brug for dem, eller SKAL have den....

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Og så plejer de vist at gange beløbet med to, fordi der både er erstatning og bøde ..


    Vi snakker civilret. APG's krav er udelukkende et erstatningskrav i henhold til Ophavsretsloven §83 og har intet med bøder at gøre.


    Quote

    Uddrag af Ophavsretsloven:
    § 83. Den, som forsætligt eller uagtsomt overtræder en af de i §§ 76 og 77 nævnte bestemmelser, har pligt til at udrede rimeligt vederlag for udnyttelsen samt erstatning for den yderligere skade, som overtrædelsen måtte have medført.


    Stk. 2. Selv om overtrædelsen er begået i god tro, kan der tilkendes den forurettede vederlag og erstatning efter bestemmelsen i stk. 1, i det omfang det skønnes rimeligt. Vederlaget og erstatningen kan dog ikke overstige den ved overtrædelsen indvundne fortjeneste.


    Stk. 3. En ophavsmand, fotograf eller udøvende kunstner, hvis ret er krænket ved retsstridigt forhold, har krav på godtgørelse for ikke-økonomisk skade.


    Når APG ganger med to til sidst, er det sidste del af stk. 1, du skal kigge på: "samt erstatning for den yderligere skade, som overtrædelsen måtte have medført". APG fastsætter først størrelsen af det rimelige vederlag, hvorefter de skønner, at værdien af den yderligere skade kan sættes til et tilsvarende beløb. Dermed er der ganget med to.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Ja, for for APG kan de nemlig med rimelighed sige, at de bruger 100k på at køre en enkelt sag....?


    Hvis det er mig, du svarer, så indgår omkostningerne til APG's advokater ikke i kravet. Den yderligere skade i kravet består i det, de kalder "markedsforstyrrelse" - et dejligt luftigt begreb.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Shooqer
    Knalder de mig, betaler jeg ikke.


    Hvis du bliver fanget med hænderne i "kagedåsen" og en dommer siger du skal slippe pengene, så har du intet valg ... Så kommer du til at betale. Frivilligt eller tvang ... Frit valg ... ;)


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Så får du bare tid i brummen og samtidig en plettet straffeattest, vil jeg helt sikkert tro, men du skal være velkommen.


    Nej det SKAL betales ... Om man vil eller ej ... Det er to måder at gøre det på ... Frivilligt ... eller tvang ...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Okay, så bliver han bare sat i arbejde hvis han ikke har pengene, eller hvordan?


    Man venter, til han har pengene. Forældelsen på et økonomisk krav er 20 år. 1908-loven definerer en række undtagelser, hvor forældelsen er nedsat til 5 år, men de er ikke relevante, hvis man er dømt til at betale erstatning. 20 års-fristen kan endda forlænges, bare kreditor husker at sende dig en rykker en gang i mellem.


    Så hvis man ikke vil betale, skal man de næste mange år undgå at eje noget, der kan gøres udlæg i - hvilket en del mennesker med relativt høje indkomster faktisk praktiserer med held.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af goldfisk
    fedt ny bagrund til skrivebord :D


    ahva?

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Men ja, APG har lavet nogle skumle ting ... Men er sgu også skummelt at Alaza har et link til Piratgruppen i hans signatur...


    Piratgruppen.org laver ingen ting ulovligt, så jeg kan ikke se det skumle i det.


    Er da også imod at unge mennesker får bøder på 100k+ for at have lavet en dumhed og så skal ligge og betale af resten af livet. Vi har vel alle lavet dumheder på et ellar andet tidspunkt.. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Carsten_DK
    Det er jo fuldstændigt gået over gevind, det der....
    Så længe, den kriminelle lavalder er sat til, hmm, er det 15??? så kan man jo ikke straffe folk under det...


    Desuden er jeg dybt uenig i, at unge mennesker bliver straffet på den måde...


    Hmm, orker ikke en længere forklaring lige nu...
    Men, det er noget med: SF´s socialpolitik, og Venstres erhvervspolitik.... Desværre utopi pt.[/


    Lav dit eget parti? :D